Interviu cu Amintiri Feroviare.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Propun un nou subiect: "Cu ce contribuim la constructia unui model de la zero"
Poate ca exista si un titlu mai scurt. Este la latitudinea administratiei unde sa fie deschisa topica si titlul exact.
Telul ultim este adunarea de opinii si documetatie indeajunsa pentru realizarea unui model rulant bun de orice tip si din orice epoca. Eu voi suporta orice cost de productie pentru o serie mica de aproximativ 50 de modele facute profesional prin injectie.
Un SINGUR model realizat astfel prin cooperarea tuturor membrilor (1690) ar bate orice record. Eu sper ca 25% sa aiba ceva de spus, rau sau bun cum ar fin dar ceva, chiar si comentariile contrarrii au ceva folos. Suntem toti aicea pentru modelism feroviar (cred eu) si nu pentru a ne baga singuri bete in roate. Cine crede ca se inbogateste din vinzari de trenulete in Romania cred ca viseaza cai verzi pe pereti :) Asa ca de ce sa nu ne apucam ?
Din aceasta cooperare "Open Source" pot sa beneficieze toti chiar si AF, Roco, PIKO sau mai stiu eu cine. Rezultatul nu poate fi decit pozitiv daca se face ceva Romanesc pina la urma.
Eu sunt de unul singur si am facut deja pasi importanti in directia realizarii modelelor Romanesti, deja ma duc la scoala ca sa pot folosi 3D software pentru martite.
Daca numai un sfert din cei de pe forum ar face un sfert din cea ce am putut eu sa fac intrun an de zile ar fi indeajuns de multe modele pe profil National ca sa satisfaca majoritatea cerintelor...
Un singur model astfel realizat ar dovedii la toata lumea ca se poate face ceva daca se coopereaza constructiv.
Vreau sa fie clar inteles ca nu am nevoie de contributii monetare doar de ceva munca voluntara, desene, cote masurate personal, poze bune, opinii despre partea mechanica si electrica, si poate ceva mostre de vopsea originala :)

Astept cu nerabdare raspunsuri,
 
Am si eu o curiozitate...cate modele facute de la 0 ai construit pana acum? (si ce?)
Sau..ai mai proiectat matrite pana acum?
Sau...tu chiar crezi ca in 6 luni/1 an se poate face un proiect 3D calumea de lomotiva lucrand numai pe apucate, fara a vedea pe viu obiectul in cauza si fara a te invarti ore bune in jurul lui ca sa vezi toate detaliile?
 
cosmin78 a spus:
Florin,

iti inteleg pozitia si atitudinea,deci iti este imposibil sa fii obiectiv.fara suparare...insa trebuie tinuta seama si de parerea pasionatilor/cumparatorilor.si asta in limitele bunului simt,fara jigniri si impunsaturi...iar discutia de fata,din pacate aluneca spre maidan :( (sau mi se pare :roll: )
fara critici nu vom avea modele imbunatatite sau calitate superioara.nu comentez pretul AF asa cum nu comentez pretul modelelor Roco,Brawa,Flm,Trix etc.piko este alta macare de peste (stricat)...asadar,cumpar ce imi place si ce ma satisface ca pasionat (mai mult sau mai putin cult-poate nu pricep atat de mult despre vagoane precum Florin din Iasi,Horia Radulescu,Catalin etc..) insa imi rezerv dreptul sa ma declar satisfacut sau nu de un anumit model.
cred ca suntem destul de civilizati astfel incat nu este nevoie sa ma dotez cu 9 mm si iatagane doar pentru ca am criticat un produs (pe care am dat banii) si poate am suparat pe cineva.
sunt multumit ca a aparut EA-ul pe piata-nu sunt multumit cum merge,partea mecanica nu este grozava.unde este problema ca ma plang?trebuie sa tac si sa inghit?dupa mine,nu.
ca au aparut imbunatatiri la modelele ulterioare,este un fapt imbucurator,semn ca sugestiile si criticile pasionatilor au fost primite.

documentatia...alta problema spinoasa.
pe undeva,Catalin scria ca anumite informatii sunt inchise in sertare si nu vor vedea lumina zilei...si tare cred ca mare dreptatea avea.
cunoasteti cu totii mentalitatea....de ce sa dau ceva in schimbul a ...nimic?
asa ca documentatie ioc,poate din surse externe si asta ma refer la fabricanti straini ce au produs material rulant pentru CFR.
asta-i parerea mea,asa cum fiecare de aici o are pe a lui si va rog sa le respectati,fara reactii jignitoare.
pe forumurile din afara se obisnuiesc aceste sondaje, cam ce ar dori cumparatorul/pasionatul,ce imbunatatiri am putea aduce etc...ce nu accept este sa mi se bage pe gat un anumit produs.asta e,altul nu avem si nici nu facem.atunci,fara nici-un tam-tam,apelam la serviciile lui Cristi Savin sau TrainsAdicted,undem ne fac vagoanele asa cum vrem.

Sunt de accord cu ceea ce zici, probabil ca nu pot fi 100% obiectiv,
ceea ce ma deranjeaza este aruncatul cu noroi doar de dragul de a arunca cu noroi, ma repet inca o data, nu vreau sa ridic in slavi pe nimeni dar totusi pe langa critici trebuie sa vedem si lucrurile bune, imbunatatirile care se aduc, in conditiile in care AF fiind singurul producator de modele CFR, le face cand ar putea sa nu le faca.
Parerea mea.

Nu am vazut pana acum pe nimeni sa aprecieze si imbunatatirile aduse si sa se bucure pur si simplu de modele asa cum eu o fac.
 
Florin,

departe de mine aruncatul cu noroi.dimpotriva....insa trebuie sa spunem lucrurilor pe nume,pentru a avea modelel din ce in ce mai corecte si de calitate.iar toate astea nu ma impiedica sa achizitionez modelele CFR,fie AF sau alt producator,in ciuda defectelor si incoerentelor.atat cat pot,sustin producatorul,in speranta de noi modele de vagoane si locomotive...
 
Cosmin, legat de aruncatul cu noroi in nici un caz nu m-am referit la tine :).

Referitor la :
Florinn a spus:
2. Vreau sa vad cate modele roco, fleishmann, x, y z gasesti, care se afla la acelasi nivel de pret ca si AF produc modele de calitate asemanatoare si cu acelasi nivel de detalii.
Putem lua exemplu modelul recent aparut pe piata.

3 vagoane = 580 lei => 193 lei/vagon = 45 euro.
- vagon realizat corect^ si detaliat (^cu niste exceptii minore, exceptii care dupa parerea mea se gasesc la orice model de pe lumea asta, chiar si la modele de colectie, scumpe)
- interioare vopsite conform cu vagonul real, nu plastic turnat si pa pa pa
- lamele colectoare de curent
- boghiu cu piese aplicate separat
- fotodecupaje
- inscriptii pe agregatele de sub vagon
- inscriptii pe boghiu
- tampoane functionale
- placa de trecere intre vagoane mobila,

inca astept raspuns :D
 
@ Florinn,
Ce usor se "arunca cu vorbe" ;) !

Pai, sa o luam metodic:

La punctul 3, ti-am raspuns deja , facand referire la o cuseta Railtop OBB, ce am vazut-o live la Minitechnnik .
Acest lucru se intampla in ...2008, si acum sta in picioare ( la detalii ma refer ) pe langa orice vagon CFR de la orice producator !!!!
Culmea, sunt produse tot in China !!

Colegii cei mai avizati in "vagoane CFR", au scris "tomuri" despre plusurile si minusurile acestora...eu doar am scos in relief faptul ca , sub pretextul ca sunt "decalizate" CFR ( cuvant inventie proprie :) ), apoi trebuie sa cumparam sa sustinem productia.

Mie nu mi se pare un argument serios !!!
Cumpar daca e si corect si cat mai aproape de adevar !!!
Daca nu, imi iau Fleischmann la scara 1:90 :))))...

La punctul 2, uite aici diferente de pret:
--cisternele CFR cost 62,01 euro !!!

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Fleischmann/2-4-002003-80385-0-0-0-0-2-2-0-gatt-gb-h-0/ein_produkt.html

--aceleasi cisterne-adica BAZA pentru cisternele CFR--dar in inmatriculare DRG, la pretul de 58,41 euro ;-)

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Fleischmann/2-4-002003-80385-0-0-0-0-2-2-0-gatt-gb-h-0/ein_produkt.html

Asa ca, doar ca s-au pus niste decaluri CFR , si pretul e mai mare cu 4 euro.
Si asta e doar un caz.
Am ales acest site deoarece are cam cele mai bune preturi de pe net !!!

Speram sa NU ajung sa o spun, dar mie mie se pare ca toata aceasta afacere cu locomotive si vagoane CFR, tine cont DOAR de banii multi care se pot incasa pe locomotive si vagoane ( lcomotive si vagoane de cele mai multe incorecte si servite publicului roman sub sloganul " Cumparati asa ca altele nu-s !!!! ) .

E, uite ca eu NU mai doresc sa intru in acest cerc !

Un lucru mai am de spus: nu moare "modelismul feroviar", cel putin la mine, daca eu nu-mi cumpar trenulete CFR !!!

Tot legat de "punctul 3", ce am spus eu si CE se doreste sa se inteleaga:
Florinn a zis:
3. Aici cam amesteci borcanele,
in afara de vagonul dinamometric toate modelele AF ruleaza perfect, eu cel putin nu am avut probleme, si eu le rulez la greu, ba mai mult altii mi le-au dat si pe jos Very Happy
Parerea mea este ca ceea ce ai scris tu la acest punct 3 este doar o balacareala. Nu vad o idee clara acolo. Despre ce discutam defapt?

sesamcave a zis:
3---De merci, spunem MERCI! ca se produc, dar ele sunt ba vagoane inexacte, ba locomotive "dansatoare", ba nu respecta schema de culori ca " nu a putut face dunga in curba", ba "aia e matrita" .

Ce trebuie sa inteleaga producatorul X de trenulete romanesti este ca noi, romanii, tot cu BANI il platim. NU facem troc sau altceva !

Apoi daca banii nostri is buni, asa vrem si NOI trenulete la o calitate BUNA !

Au fost cumva dungile corect executate locomotiva EA zis asi "Delfin " ?????
Probleme la rulaj au fost ?
Mufa decodor pusa cam aiurea ???
Prindere carcasa ciudata ?
La EA-ul in schema clasica a existat o pindere a carcasei mai solida, apoi la celelelate s-a trecut la alta prindere ! Oare s-o fi schimbat lungimea EA-ului intre timp :)).

Acum vezi ce "balacareala" am facut eu la punctul 3 ?
Sper ca acum se intelege !
Stii ce, cred ca undeva, cuiva nu-i convine , vorbesc in ceea ce ma priveste, tonul in care am pus problema, si mai ales faza cu :
Ce trebuie sa inteleaga producatorul X de trenulete romanesti este ca noi, romanii, tot cu BANI il platim. NU facem troc sau altceva !

Apoi daca banii nostri is buni, asa vrem si NOI trenulete la o calitate BUNA !

Da, pasiunea e pe bani, iar eu, vorbesc despre mine, pentru o caruta de bani, doersc CALITATE...nu sintagme de genul:
"Cumparati trenulete CFR, sa sprijinim dezvoltarea lor " !
" Asa cum sunt, cumparati-le"!

Pasiune , pasiune, si patriotism , patriotism , dar producatorul X sau Y trebuie sa fie convins de faptul ca nu prea mai merge in 2011 cum mergea in 2008, trebuie sa scoata ceva viabil si corect la un pret corect...


Strict statistic: eu locomotiva DA 060 au cumparat-o doar ca si INVESTITIE !!! Atat !
Sigur voi cumpara si eu o locomotiva AF EA, si vagoane de calatori CFR dar nu pot spune cand...

Marius.

PS: Toata discutia mea a inceput atunci cand am vazut raspunsurile celor de la AF....nu am nimic cu nimeni !!!
Tot ce am avut de spus e legat de pret, adica MONEY si calitate !!

Da, FELICITARI celor de la AF ca au luat "taurul de coarne" !!

Sunt singurii care produc CONSTANT material CFR !!!
 
Daca dau 760 lei pe o locomotiva sau 45 euro pe un vagon , apoi trebuie sa am un motiv bun ca sa o fac, nu doar ca e CFR.
Pana la urma , totul se rezuma la bani si la ce primesc pentru ei !
Ca sunt banii mei !!!!!


Firma X sau Y de trenulete trebuie sa ma determine pe mine sau pe alt trenulist, sa scoatem banii din buzunar si sa-i cumparam produsele CFR sau altele.
Cam atat am avut de spus !

Repet, intentia mea nu a fost de "balacareala" s-au de "aruncat cu noroi " !
Regret ca s-a perceput asa !!!!

Marius.
 
din pacate atata timp cat exista mai mult sau mai putin monopol, chiar nu avem ce face, decat sa injuram si sa cumparam, chiar daca nu ne convine 100%, sau pur si simplu sa nu mai cumparam

orice economie de piata se bazeaza pe concurenta, uite la telefonia mobila care are preturi de m-am speriat comparativ cu alte tari mult mai dezvoltate; si asta pentru ca a fost concurenta acerba de a-si atrage clienti care a facut ca preturile sa se duca foarte mult in jos fata de acum mai multi ani

la trenulete, singurul 'choice' pe care il ai este de la ce dealer sa cumperi, sa vezi care mai face o reducere de sarbatori sau de fidelitate; in rest nu ai de unde alege ...

de fapt mint, a inceput totusi sa fie concurenta, vezi vagoanele de dormit de la roco vs. AF (hai sa nu punem si heris la comparat ca si-o fura prea tare); s-a vorbit, s-a vazut, s-a comparat si pana la urma lumea a preferat sa ia de obicei AF decat Roco, pentru ca la acelasi pret ofereau mai multe detalii, calitate mai buna, si fara greseli flagrante la anumite modele (vezi 2/4 usi)

in momentul in care va exista o concurenta si la locomotive, consider ca atunci va fi fost facut un mare pas inainte in modelismul romanesc; pentru ca fiecare se va gandi bine inainte de a proiecta ceva, pentru ca daca face multe greseli s-ar putea sa ramana cu produsele la vanzare si si-o fura rau; la fel se va pune probabil mult mai mult accent pe calitatea componentelor (pana la urma diferenta intre ceva mediu/prost si ceva bun este facuta in cea mai mare parte din detalii mai mult sau mai putin minore)

dar din pacate inca suntem mici, si s-a inradacinat la noi mult prea mult imbecilismul cu "las' ca merge si asa"; e o zicala care ne trage in jos de decenii, si care e in mai toate domeniile; pana nu ne vom dezbara de el, o sa ne mearga asa cum ne merge si in prezent

si nu stiu daca am mai zis-o pe forum, dupa parerea mea, o astfel de locomotiva EA ar trebui sa coste 500-550-maxim 600 de ron (asta sa zicem pretul maxim fara "reduceri de sezon"); nu ma apuc sa-i invat afaceri pe cei de la AF, pana la urma e treaba lor cum stabilesc pretul, dar asta consider ca ar fi un pret corect PENTRU MINE si pe care l-as plati fara sa mai fac niciun comentariu, ca e prea scump sau ca nu are ce nu mai are; am mai vorbit si cu altii si cam asta e concluzia la care au ajuns mai multi, comparand preturi si calitate de la diversi producatori; da, stiu si ca compar mere cu pere, loturi gen roco de mii de produse cu loturi medii (mici dupa unii) de la AF; dar e dreptul meu de a avea o parere si de a mi-o exprima, ca oricum, va ramane fix in stadiul de parere; si atata timp cat nu voi putea alege de la X sau de la Y, atata timp cat imi doresc vagoane CFR nu am de ales si probabil voi cumpara in continuare daca modelul respectiv imi va starni interesul
 
Parerea mea,
unu la mana ai mai unplut "10 pagini de povesti" si tot nu ai raspuns punctat la intrebarea mea.
Ma indoiesc ca pretul la acel vagon lsmodels este 45 euro (sau alt model lsmodels), chiar ma indoiesc, mai consulta preturile, si doi la mana suntem in 2011, preturile au crescut in fiecare an cu cateva procente (5-7% minim). Daca vei consulta preturile asa cum am facut-o eu acum 5 min vei vedea ca pretul pentru un vagon lsmodels incepe de la 55 euro si merge in sus.
Ai dat-o in balacareala pentru ca nu discuti la obiect si cu argumente.

Eu nu voi mai continua discutia pe langa subiect.

@Macleod, atata timp cat nu ai facut un model sau nu esti implicat in procesul de productie ma intreb pe ce te bazezi cand spui "ar trebui sa coste"?
 
stiu foarte bine ca pretul se calculeaza pe baza costurilor de productie ale matritei, dupa aia ale modelului in general, la care se adauga costuri de transport, de distributie, profitul fabricantului, profitul distribuitorului samd; nu ma bag in bucataria interna a nimanui, pentru ca asa e frumos, e treaba lui sa stabileasca pretul asa cum crede de cuviinta; daca e prea sus, cumparatorul va fi nemultumit ca va da mai multi bani pe un model; daca e prea jos, producatorul si/sau distribuitorii vor fi nemultumiti ca poate chiar nu se mai merita chinul la cat profit iese, sunt total de acord cu ambele aspecte, si de aceea se cauta un echilibru, care sigur ca nu va putea multumi pe toata lumea; si din pacate in romania este o practica destul de obisnuita (in general, nu pe un segment anume), ca marja de profit sa fie cat mai mare cu putinta, uneori mai mare decat la vesticii cu ale caror salarii nu ne putem compara; nu stiu daca e cazul sa particularizez sau nu si pentru trenulete (ca nu am dovezi in acest sens), dar fiind o chestie generala, ma gandesc fara sa vreau si la acest aspect

am precizat clar (si cu litere mari) ca atat ar trebui sa coste dupa parerea mea sau pentru mine; adica ala e pretul pe care l-as plati fara sa mai comentez nimic; e o parere pur subiectiva pe care mi-o asum; poate altul zice ca pretul e corect; poate se trezeste unul ca vrea sa o ia si pe gratis, eventual si cu bani pe deasupra, nu are decat, fiecare gandeste in felul lui; pana la urma cum zicea si sesamcave, e vorba de banii nostri si de ce facem cu ei; daca spre exemplu cumparam un vagon de dormit in 4 usi si vedeam ca la aproximativ acelasi pret, daca nu mai ieftin, exista un model mai apropiat de realitate atunci eu eram bun de dat cu capul de pereti, ca am avut posibilitatea de a alege corect, dar nu am facut-o; insa cand am de ales intre AF si AF, ce mai am de ales in fond ?

parerea mea, ca si a multor altii, este ca preturile cel putin la locomotive sunt mai mari decat ar trebui sa fie; sunt consumator, nu producator de modele, deci intr-adevar exista posibilitatea ca parerea sa fie gresita; in fond e doar O PARERE, o parere strict personala; daca vrei e o interpolare/extrapolare intre ce am mai luat si de la altii si ce anume am gasit; iarasi e o chestie pur subiectiva, nu cred ca e ceva matematic in operatia respectiva; dar fiind cel care scoate banul din buzunar cred ca am dreptul de a da acest feedback legat de pret, poate poate la urmatorul model pretul va fi mai accesibil pentru mult mai multi dintre noi; sau poate nu ... dar macar stiu ca nu am stat ca strutul cu capul in nisip ca data viitoare sa ma lamentez din nou fara sa fi facut nimic
 
Vreau sa fac o corectie:
Au fost cumva dungile corect executate locomotiva EA zis asi "Delfin " ?????
Probleme la rulaj au fost ?
Mufa decodor pusa cam aiurea ???
Prindere carcasa ciudata ?
Delfinul 773 are in realitate dungile mai drepte decat celelalte! Deci AF a lucrat corect!
Prinderea carcasei e OK! Care-i nemultumirea? Ciudata e prinderea boghiului, dar vad ca asta nu te deranjeaza.
Sunt o groaza de modele care sunt facute de un singur fabricant, deci acela detine "monopolul"! Ganditi-va la Y-urile lui Tillig! Pana anul trecut nu aveau concurenta. Dormitoarele facute de Roco in diverse inmatriculari (printre care si CFR) - nu le mai face nimeni altcineva! Daca cauti WIT-uri, vrei, nu vrei, te duci la Heris. Mitteleinstiegswagen (habar n-am cum sa le zic in romana - sunt vagoane cu usi la mijloc si la capete) - numai Roco, vagoane I11 SNCB - LS Models, etajatele germane din anii '50: cele scurte - numai Heris, cele lungi - Hobbytrain sau Trix, 060 DA al SNCF - Electrotren, seriile 318 si 321 ale RENFE - tot doar Electrotren. Iar exemplele pot continua la infinit! Doar Umbauwagen poti gasi pe la mai multi: Roco, Trix, Fleischmann, depinde doar unde vrei sa ai tampoanele! In concluzie, nu suntem singurii care nu avem de-ales in anumite cazuri, deci plangem cam degeaba!

Va propun sa cautam problemele reale si problemele la care se poate gasi o rezolvare! Altfel, batem campii inutil.
 
va salut pe toti

sunt nou in domeniul modelismului feroviar si am urmarit cu mare atentie ceea ce s-a scris pana acuma cu referire la acest topic. pe undeva tind sa ii dau dreptate lui florinn pentru ca intr-adevar cei de la amintiri feroviare trebuie sa scoata un profit pentru a ramane pe linia de plutire ca si firma.

eu personal am cumparat un vagon ava200 de la ei si sincer sunt foarte multumit de nivelul de detaliere si de raportul calitate/pret. pana la sfarsitul anului intentionez sa cumpar si o locomotiva de la ei. imi pare rau ca nu au in proiect o locomotiva LDH dar asta este, poate pana la urma va intra, avand in vedere ca sunt destul de multi doritori de asemenea model.

numai bine