Vagon refrigerent CFR - FABRICA DE BERE BRAGADIRU

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Ca tot e sezonul berii acum, bere de la Fleischmann.

Momentan la vagonul meu a facut poze Horia, vagonul e in Franta.

Se remarca inscriptionarea deosebit de fina si corecta atat ca dimensiune cat si ca tipologie, atat pe cutie cat si pe sasiu, cat si calitatea tampografiei in sine ( care nu are intreruperi la nervurile sau intariturile cutiei).
De laudat de asemenea corectitudinea inscriptiilor ( unele foarte interesante precum “ conducta frana pentru trenuri de calatori”) – o mica lectie de istorie feroviara

Observati ca nu are nicio treaba cu vagonul anuntat de Fleischmann. Este un vagon f.bine realizat, sunt multumit de cum a iesit si ma bucur ca Fleischmann a tinut cont de indicatiile noastre.






In ultimile 2 poze apare si fratele mai mic la N a lui Horia.
 
Salut,

Foarte interesanta aceasta aparitie si bucuros sa vad acest vagon. Parca pe undeva pe forum era si o poza cu originalul si daca poti sa o aduci la subiect, ar fi interesanta o comparatie.
Florin, din ce stiu, acest vagon este unul refrigerent nu frigorific.
Pur si simplu nu are instalatie de racire (agregat dedicat) si este un vagon izolat termin cat mai bine cu putinta cu materialele existente atunci, si care pastra prospetimea berii cu ajutorul ghetii incarcate in diverse statii prevazute pentru asa ceva.

Ca o adaugire, coloana de frana pentru trenuri de calatori era necesara pentru trenurile mixte dar si pentru cazurile in acest vagon era atasat ca si unul postal, in garnitura de calatori pentru ca nu cumva mult cautata licoare sa nu ajunga repede la restaurantul lui Gherea din Ploiesti Nord, sau in Beraria Bragadiru, sau Hala de Bere cum i se mai zicea, care a functionat in cladirea de acum a cinematografului “Tineretului”, loc preferat de intilnire pentru protipendada ieseana dar si pentru scriitori sau artisti. La mare pret erau aici halbele cu bere, dar si baclavalele si sarailii , degustate in acordurile romantelor cantate de un stranepot al vestitului Barbu Lautaru, Ionica Barbu.

Pacat ca fabrica de unde pleca incarcat acest vagon traieste vremuri grele, la doi pasi de centrul Bucurestiului. Si apropos, pana mai ieri, linia pe care acest vagon ajungea in incinta fabricii inca mai exista.
 
Buna Catalin,

desigur ca e un vagon refrigerent, din neatentie am scris frigorific.

Realul prezentat la alt subiect:
Gam3 a spus:
Vagon refrigerent FABRICA DE BERE BRAGADIRU :
 
Nu, nu e acelasi vagon ca 530.001 din curtea fabricii Astra. A fost o solutie de compromis deoarece Fleischmann nu are in productie un vagon 100% corect ca cel CFR.

Oricum, e mai bun fata de vagonul care si astazi este pe pagina la Fleischmann.


PDI zice bine referitor la vagon:
PDI a spus:
Hi-hi! Ai dreptate cata, acum m-am uitat si eu bine la vagonul Bragadiru! :(
Am modelul in versiunea DRG, Flm art.5449, si este o ... cisterna pt. clor! :confused:
Vopsirea unui model in culorile si cu logo-urile mai multor administratii se poarta de muuuult in lumea modelelor feroviare. Se pare insa ca altii sunt mai putin pretentiosi (sau carcotasi ) ca romanii.

PDI

Ce conteaza astazi, Fleischmann va scoate in continuare modele CFR. De la ep II pana la ep V.
 
Buna,

Vagoanele "Bragadiru" au fost livrate de catre producator la distribuitori de acum zece zile, deci ar trebui sa fie déjà pe piata.

Referitor la vagon, cel fabricat de Astra pentru Bragadiru era o copie de P sau Pd elvetian si nu un Ghk "Berlin", insa si eu prefer sa vad un vagon refrigerant, chiar daca este un compromis, decat o cisterna pentru clor imbracata in scanduri ;-)

Speram sa mai urmeze si alte vagoane mai autentice, ar fi o gramada de vechi vagoane de marfa CFR unde Fleischmann are matrite...
 
vagon cfr

<t>Va salut pe toti! acest vagon este o aparitie importanta pe piata romaneasca,mai ales ca nu avem prea multe vagoane cfr marfa la scara ho. Modelismul romanesc prinde aripi,dar as vrea sa stiu daca vom avea parte si de vagoane cfr marfa epoca 4 sau 5,precum cel de la klein. stie cineva cu ce vom mai umple garniturile de marfare romanesti? multumesc! toate cele bune!</t>
 
Daca vrea cineva sa faca distributia:

527440_320935344682252_355684153_n.jpg

http://www.facebook.com/groups/405988336140972/
 
Io-te-te! Bere Bragadiru la Eforie!

@ Horia: vagonul Bragadiru apare numai pe H0 sau si pe N? :roll:

Asta, intelegand ca vagonul din poza este manufacturat de Horia si nu este productie Fleischmann 2013.
 
Salut,

Tot pentru cine vrea sa faca distributia de la Bragadiru...

later edit: am identificat greşit camoinul ca fiind un Ford... este un Chevrolet din anii '30

Toate cele bune,
Mihai
 
Inca nu stiu cate vagoane avea fabrica de bere Bragadiru inscrise in parcul CFR.
In 1939 fabrica de bere Azuga avea inscrise in parcul CFR 4 vagoane cu numerele 530020 / 530021 / 530029 / 530030.

Eu as face dintr-un Bragadiru un vagon Azuga.
 
Salut Horia, am senzatia ca nu exista un logo grafic propriu zis.. uite ce-am gasit pe net:
Camion de bere Azuga 1937: http://classiccar.3xforum.ro/img/pics/classiccar.3xforum.ro/ok_191423.jpg

Actiune bere Azuga 1923: http://4.bp.blogspot.com/-Uc2xGqtCAXU/T7UyQmYsy1I/AAAAAAAADh0/hF84FdpNjbM/s1600/Romania+actiune+Fabrica+de+bere+Azuga+1923.jpg
 
Intre timp am aflat cate vagoane "frigorifere pentru transporturi de bere" erau in anul 1937.

22 vagoane Rf 530.000 - cu conducta trecatoare pentru frana cu aer comprimat. Incarcatura 15 t.
5 vagoane Rw 530.000 - cu frana pentru trenurile de calatori care poate fi izolata de conducta. Incarcatura 15 t.
1 vagon Rmf 531.000 - cu conducta trecatoare pentru frana cu aer comprimat. Incarcatura sub 15 t.

Vagoane particulare, nu vor deveni proprietatea CFR.
 
Salut,


Vagonul Bragadiru produs la Astra avea cutia lis㒠şi placat㒠cu tablă’? încă’rcarea gheţii se fă’cea prin acoperiş?

Horia scria:
cel fabricat de Astra pentru Bragadiru era o copie de P sau Pd elvetian si nu un Ghk "Berlin"

în pozele cu vagoane refrigerente SBB apar într-adevă’r vagoane fă’r㒠ranforsă’rile exterioare, dar cutia pare din scânduri de lemn, ca aici:
http://mm-forum.ch/index.php/Thread/943-K%C3%BChlwagen-Typenskizze/
sau aici:
http://c.tutti.ch/images/liliput-2401553-sbb-cff-luzerner-bier-2459231844.jpg

Mulţumesc,
 
catalin a spus:
si uite cum se leaga subiectul "Bragadiru" si subiectul CIWL....
http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2016/02/sleeping-car/

...cum se leaga, mai mult sau mai putin :D
interesant din articol e si ca Berea avea deja o istorie de peste 70 de ani în Bucureşti (in 1907) !
[..]şi până la un punct era şi este considerată drept un aliment. - asta este pana in zilele noastre, ca se poate lua pe bonuri de masa ! :)
sloganul celor de la Carlsberg, probably the best beer, nu este chiar atat de original, Bragadiru fiind ...cea mai buna Bere din tara (cu majuscula !)

Pana una alta, pacat de aceste brand-uri romanesti "mazilite" incepand cu periaoda de dupa WW II pana in zilele noastre, din diverse motive sau diverse interese.