Micro -Feinmechanik -2010 mai

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

drg

Active Member
27 Martie 2016
153
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dupa ce firma Micro-Feinmechanik ne-a facut surpriza de a scoate in decembrie 2009 o prima locomotiva cu aburi CFR si anume 651 040, anul acesta isi continua seria de locomotive CFR cu un nou model de exceptie si anume CFR 140 903.
Ca si modelul precedent este o serie extrem de scurta ,doar 15 bucati produse . Trebuie sa amintesc ca sint modele lucrate integral din metal si numai de mina ,cu motoare Faulhaber ,la cel mai inalt grad de calitate.
Amanunte gasiti in link-ul de mai jos.
http://www.microfeinmechanik.de/index.php?ebene1=10&ebene2=141&lok=411
O ultima precizare, pret 1700 euro.
Uitindu-ma cu atentie pe site-ul Micro-Feinmechanick am descoperit ca pentru anul acest a mai fost produsa inca o serie de 15 bucati de CFR 651 de data asta cu nr.651 056.
http://www.microfeinmechanik.de/index.php?ebene1=24&ebene2=108&lok=429
 
Tot ce am de zis: O MARE TEAPA!
In cazul in care nu ma credeti, va recomand Volumul II din "Istoricul tractiunii feroviare din Romania", paginile 258-289.
Din informatiile pe care le am, nici macar nu a existat acest numar la CFR.

P.S.: Cum nu ma pot baza in totalitate pe informatiile mele, sunt dispus sa-mi retrag afirmatiile in cazul unor dovezi contrare din partea celor care se pricep mai bine la aceasta parte a istoriei.
 
Well, Radu, n-as fi chiar atat de categoric.... Atata timp cat esti dispus sa dai 1700 de euro pe un model de locomotiva excelent realizat, nu mai conteaza prea mult daca a existat sau nu; in definitiv, sunt "colectionari" care cumpara si locomotiva Batman, si Hogwarts Express! :D

Eu cred ca baietii ori au la dispozitie niste surse de informare pe care noi nu le avem, ori n-au citit cartea de referinta, respectiv "Istoria tractiunii feroviare" autori Serban Lacriteanu, Ilie Popescu, editura ASAB 2007 (editia a II-a).

Intr-adevar, in lista cu toate locomotivele CFR, (volumul 3, pagina 540) numerele 140 (mai multe serii diferite) se opresc la CFR 140.544 (ex DRG 56.2690 construita de AEG in 1923)

Cred ca domnii de la Micro-Feinmechanik au facut o confuzie. Cea mai asemanatoare locomotiva cu ce produc ei acolo este seria CFR 140 2-3.

In volumul 2, pagina 258, la mijloc: "Seria CFR 140 2-3 a fost constituita din trei loturi de locomotive, foarte asemanatoare intre ele:

140.220, 140.221, 140.222, 140.223 si 140.351, 5 bucati, construite de Florisdorf in anul 1920 si cumparate de CFR de la Banca Italo-Orientala (comandate initial ca OstB seria 270.145, 146, 172, 173 si 248)

140.224-140.250, 27 de bucati construite de Schneider-Le-Creusot

140.251-140.350, 100 de bucati construite de Skoda-Pilzen".

Probabil voiau sa spuna despre primul set, cele construite la Florisdorf :?:
 
Pentru acel set mi-am luat rezerva din P.S.
Nu am vazut nici o poza cu locomotive din acea serie. Usile cutiei de fum o fac plauzibila pentru o serie construita initial pentru austrieci. Dar chiar daca ar fi fost ca cea din poza, numarul ramane in continuare gresit. :-?
Ca si constructie, isi merita cei 1700 de euro, dar la banii astia puteau sa-i faca o inmatriculare plauzibila, dintre cele 5...
 
Ce bine e sa scriem cand habar n-avem de ce vorbim. :(

Radu, inainte de a veni cu o falca in cer si cu una in pamant tipand ca e "teapa" ar fi bine sa studiezi putin mai bine tema...

Tôt vorbiti de masinile G8.2 ale CFR (140.4-5) care nu au nici o legatura cu acesta masina fosta austriaca.

Ce numar purtau masinile CFR din seria austriaca 270 (270.145 si 146), ulterior CFR 140.220 si 221 in anii 1940?

Insa e mai bine sa tipam "teapa" sau sa comentam aiurea despre G8.2 ca sa ne aflam in treaba, poate ne asculta cineva de la Micro... Cine stie, poate nu numai la RST Modelleisenbahnen ci si la Micro se vorbeste romaneste...
 
Mi-am luat rezerva din P.S. tocmai pentru eventualitatea in care nu am toate informatiile. Din sursele pe care le am nu am gasit vreo locomotiva ce sa poarte acest numar.
Imi asum greseala.
Poate ne dai mai multe informatii despre locomotiva respectiva, ca sa nu ramanem in ceata.
 
Horia:

Conform Micro-Feinmechanik:
CFR 140.903 = fabricata la Florisdorf cu numarul 2427/1917.

Totusi, as indrazni sa zic ca aia de acolo este o locomotiva din seria kkStB 170. Am verificat si pe cartea de referinta (Lokomotivbau in Alt-Österreich de Karl Gölsdorf) unde o poti gasi la pagina 71.

Nu am din pacate acces la lista completa a acestor locomotive, insa Wikipedia ( http://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_170 ) care trebuie acceptat cu prudenta, spune ca un numar neprecizat de asemenea masini din seria 170 au ajuns si la CFR. Ele aratau asa: http://eurosteam.blogspot.com/2010/04/kkstb-class-170.html

Sunt foarte asemanatoare pana la identice cu modelul Micro! Problema este ca nu sunt facute de Florisdorf, ci de Wiener Neustadt!


Conform "Istoria tractiunii feroviare din Romania"
CFR 140.220 = fabricata la Florisdorf cu numarul 2367/1920 ex kkStB 270.145
CFR 140.221 = fabricata la Florisdorf cu numarul 2368/1920 ex kkStB 270.146
CFR 140.222 = fabricata la Florisdorf cu numarul 2664/1920 ex kkStB 270.172
CFR 140.223 = fabricata la Florisdorf cu numarul 2665/1920 ex kkStB 270.173
CFR 140.351 = fabricata la Florisdorf cu numarul 2744/1920 ex kkStB 270.248

Dupa cum vezi, datele nu corespund, si in plus, nu-mi pot explica numarul 2427 in 1917 daca mai apoi avem numerele 2367, 2368 in 1920, care sar apoi imediat la 2665 si 2744???

O locomotiva din seria 270, ajunsa la cehi se poate vedea aici: http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:434.1_digital.jpeg. Vezi ca domurile sunt diferite, si din pacate nu e o modificare ulterioara a cehilor, fiindca si desenul locomotivei originale din cartea de referinta (Lokomotivbau in Alt-Österreich de Karl Gölsdorf, pagina 106) arata acelasi aranjament.

Poate ca poza baietilor de la Micro-Feinmechanik reprezinta de fapt locomotiva CFR 140.223? Or fi gresit ei doua cifre la locomotiva si una la tender, dar chiar asa, sa confunde seria 170 cu 270??

Bizar...
 
Al 3-lea model CFR de la Micro-Feinmechanik, CFR 50.025

http://www.microfeinmechanik.de/index.php?ebene1=10&ebene2=163&lok=505
 
Micro Metakit 08812HL CFR 651.056 Dampflok Spur H0.

<r>...baieti, scoateti banii de la ciorap, de sub saltele sau de la ...BRD si...SPOR la CUMPARATURI !!!! <E>:lol:</E> <E>:lol:</E> <E>8)</E><br/>
<br/>
Ocazie unica !!!!<br/>
<br/>
...si pret de ..criza !!! <E>:D</E> <br/>
<br/>
<URL url="http://www.ebay.de/itm/Micro-Metakit-08812HL-CFR-651-056-Dampflok-Spur-H0-/200653351111?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item2eb7df28c7"><LINK_TEXT text="http://www.ebay.de/itm/Micro-Metakit-08 ... 2eb7df28c7">http://www.ebay.de/itm/Micro-Metakit-08812HL-CFR-651-056-Dampflok-Spur-H0-/200653351111?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item2eb7df28c7</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Marius a lu' Günther modellbau <E>:twisted:</E></r>
 
manlif2_0 a spus:
chiar a circulat asa ceva pe la noi? pare ma mult captura de razboi decat nativa...

Nu este captura de razboi.
I s-s spus preluare de la MAV

A existat la CFR

fabricatie 1909 - 1914, preluate 39 de bucati de la MAV

Serban Laxriteanu, "Istoricul tractiunii feroviare din Romania", volumul III, pag.248
 
http://www.ebay.com/itm/MICRO-METAKIT-FEINMECHANIK-01725HL-CFR-Rh-140-STEAM-/190579928465?pt=Model_RR_Trains&hash=item2c5f72ed91

Cine nu are ce face cu minim 2350 dolari.
 
asta cred ca la soldari !....da transportul te omoara
http://www.ebay.de/itm/Micro-Feinmechanik-08812H-L-CFR-Guterzuglokomotive-Mallet-Typ-GT-651-Neu-OVP-/322446970342?hash=item4b13564de6:g:R~MAAOSwuxFYwVr8
 
cata a spus:
asta cred ca la soldari !....da transportul te omoara
http://www.ebay.de/itm/Micro-Feinmechanik-08812H-L-CFR-Guterzuglokomotive-Mallet-Typ-GT-651-Neu-OVP-/322446970342?hash=item4b13564de6:g:R~MAAOSwuxFYwVr8

In general editiile speciale de la Micro Feinmechanik se dau pe la 1300-1400. Mai sunt si exceptii.
La 2000 e postata ca balon de incercare.
 
Interesant articolul, dar pentru mine nu face decat sa adanceasca indoiala legat de reprezentarea modelului, presupunand totusi ca a existat conform textului.
Daca a fost capturata la Odessa, e foarte probabil sa fi fost pe ecartament larg, deci foarte putin probabil sa fi ajuns inapoi in tara. Doar daca dintr-o intamplare a ajuns impreuna cu trupele rusesti, care au trecut la ecartament larg anumite linii.
Ca reprezentare, pentru starea asta "de noua", am iar mari indoieli, date fiind conditiile din razboi. Placi turnate pe front...ma cam indoiesc...si cu acel font mai ornamental, mai apropiat de epoca 1c-2a.
Daca ar fi sa o reprezint intr-o postura realista, as vedea-o destul de amarata (aveau oricum mai mult de 20 de ani la momentul respectiv), cu numerele sovietice scoase sau sterse, scris numarul romanesc cu vopsea, si tragand niste vagoane la fel de amarate, de provenienta sovietica, eventual gaurite de gloante.

Dar poate gresesc.
Data fiind aceasta stare dubioasa, imi doresc sa vad o poza cu cea reala sa confirme modelul sau nu. Sau macar alte date suplimentare, care sa ne arate parcursul ei.
 
Numai o intrebare oarecum retorica din pura curiozitate, care era schema de vopsire standard CFR pana in 1947? Exact. Cea pe baza de rosu brun si verde.

Intreb doar pentru un prieten.
 
Vad ca, conform tabelului: Loco Tr11-133 (facuta de WLF 2427/1917)--> kkStB 170.569 --> > NKPS > Wehrmacht, 1942 > CFR 140.903 --> MPS (dupa 45')
 
Am scos la o mica rulare pe standul de testare locomotiva CFR 140.903 Mikrofeinmechanik, inca nu m-am incumetat sa o digitalizez, momentan o las ca si bijuterie de vitrina.
In filmare am pus accent pe detaliile de la biele.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=1rN4vbisqmo]View: https://www.youtube.com/watch?v=1rN4vbisqmo[/img]
 
  • Love
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu