Incepe sa iasa soarele si pe casa modelistului roman (?)...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
... sau, ca sa il completez pe Rally, "bebelusul incepe sa creasca".

Nu am vazut la niciunul din cei care au fost la Nurnberg sa ne prezinte o noutate absoluta pentru modelismul din Romania (sau poate nu am vazut eu bine).

Iata ca dupa locomotive diesel si electrice, anul acesta apare si PRIMUL MODEL AL UNEI LOCOMOTIVE CU ABUR ROMANESTI. Si nu orice model.

Extras din Continental Modeller, numarul din Aprilie 2010:



Ce mai conteaza ca se va produce numai in 15 exemplare si ca, probabil, va costa cat toate colectiile noastre la un loc!...

Se baga cineva?
 
Nu stiu de niciun pret dar avand in vedere ca producatorul lucreaza aproape de Mikro-Metakit si "offers even more limited editions of very specific variants" banuiesc ca pretul va fi semnificativ mai mare decat cel al modelelor Mikro-Metakit.

Oricum, m-as bucura mult sa aud ca modelul intra si in colectia macar a unui colectionar (sau grup de colectionari :wink: ) din Romania.

Om trai si om vedea...
 
Ce este interesant pentru mine, este ca pana acum nu am stiut de existenta acestei clase de locomotive romanesti.

Poate ne lumineaza Catalin?...
 
Poate ca nu ati stiut de existenta ei pentru ca, in afara de placile "CFR" nu este nimic romanesc pe ea.

Este vorba de o locomotiva maghiara, construita pentru MAV si care a ajuns la CFR dupa anexarea Transilvaniei si Partiumului dupa tratatele de la Paris. Din cate imi amintesc, au rezistat pana in anii 1930.
In excelenta sa lucrare despre locomotivele CFR, inclusiv cele obtinute dupa 1920, Serban descrie si aceste locomotive. ;)
 
@Horia e cam greu de vorbit de anexare in conditiile in care vreo 60-70% din populatia Ardealului sustinea alipirea la Romania.Ar fi de preferat termenul de alipire ;).

Dar sa revenim la locomotive CFR-ul a luat de la MAV ceva mai multe locomotive printre care si niste Mallet-uri :D : 422 - B'B ( au rezistat parca pana anii '30) , 601 - (1'C)'C si 651 - C'C ( au rezistat pana la inceputul anilor '50)
 
Horia_Radulescu a spus:
...
In excelenta sa lucrare despre locomotivele CFR, inclusiv cele obtinute dupa 1920, Serban descrie si aceste locomotive. ;)

Pentru cine are cartea (vol. I). Al meu este acasa, in Romania si aici nu am alta sursa de informare despre locomotivele romanesti decat internetul si... voi, colegii de forum.

Multumiri pentru inforrmatii!
 
Prin bunavointa lui Catalin, o sa postez o poza din colectia sa personala :



Mai multe informatii despre seria 651 se gasesc in vol. III ( nu in vol.I) al Istoricului Tractiunii Feroviare.
 
Adaug si eu citeva ceva legat de pret.Cum versiunea DRB adica Br 51.003 costa 2180 euro cred ca tot acolo se situieaza si pretul pentru versiunea CFR.Intradevar s-au produs doar 15 modele care pot fi comandate numai de pe site-ul constructorului,modelul negasindu-se in nici un magazin.
http://www.microfeinmechanik.de/index.php?ebene1=10&ebene2=139&lok=174
Dealtfel cu un simplu e-mail puteti afla pretul exact.
 
Buna,

Firma produce versiuni "rare" ale modelelor carea apar la Micro Metakit; asa au existat de exemplui multe Einheitsloks din anii 1925-35 cu "Indiziereinrichtung" sau masini unicat, nu e de mirare ca versiunea CFR sa apara sub labelul lor si nu la Micro...

Sunt fabricate si ele la Ajin in Coreea la fel ca Micro si nivelul calitativ este neegalat. Singura problema, se digitalizeaza greu sau deloc pentru ca demontarea este dificila si uneori chiar imposibila... Multe piese aplicate se monteaza dupa montajul general si vopsire si nu se pot da jos.

Pretul este "o leaca" mai mare ca la Micro, cam 10-15 procente in plus.

@Elef: fara a lansa o dezbatere politica, termenul dulceag de "alipire" ma dezgusta si nu-l voi folosi. A fost vorba de o simpla anexare, nu departe de ce s-a fzacut in Cadrilater, consfiintita de Puterile Invingatoare cu arma. Ca daca n-ar fi existat 1867 si, de exemplu, Memorandistii aruncati in inchisoare in anii 1895-96 nu s-ar fi ajuns nici la 1920 (nu 1918 pentru ca nu a fost decat o mascarada de nivelul Targu Mures 1990) asta e alta poveste...
 
@Horia cred ca nu este o disputa politica, ci una de natura istorica.Oricum comparatia ta cu Cadrilaterul( asta chiar o fost anexat) o consider o gluma.
Mai ales din punctul de vedere ca populatiile fata de recensamantul din 1910 nu au evoluat semnificativ ( Romani 1910-53% , 1930 - 58%, Maghiari 1910-31%,1930-26% dar aici trebuie luata in calcul si migratia in perioda 1918-1920,~200k maghiari au parasit Transilvania).
Pe cand in Cadrilater clar a fost de colonizare in conditiile in care in 1913 populatia romaneasca era sublima dar lipsea aproape cu desarvisire :)).
 
Draga Elef, daca ai cauta o scrisoare a unui domn numit Traian Vuia, o sa ai o surpriza neplacuta sa constati ca nu toti romani au avut o parere buna viz-a-vis de alipirea Transilvaniei, fara nici o clauza. A fost un cadou.
 
Buna ziua tuturor! Ma scuzati ca va intreb, care este legatura dintre tiltlul topicului si discutiile de aici? Si fara suparare, banuiesc ca titlul este un pamflet si trebuie tratat ca atare. Cu ce ne incalzeste ca a aparut o locomotiva de aprox. 2000 de euro produsa in nr. de 15 buc.? Cu ce va incalzeste pe dvs.? O sa cumpere cineva din Romania?
 
Ok. Discutia politica privind anexapirea Transilvaniei o continuam cu placere pe privat. ;)

Ca sa revenim la locomotiva, daca nu ma insel nu este prima data cand avem CFR la Micro si firmele (sau mai degraba manufacturile) afiliate. Prin 2000 sau 2001 sau poate si mai devreme, cand au aparut modelele seriei k.k.St.B 110 a existat si una MAV din 1920 din Ardealul ocupat de romani insa inca neintegrat Regatului (deci cu placutele MAV demontate insa inca fara cele CFR)...

Micro are bunul obicei de a declina toate locomotivele produse in toate versiunile care se pot documenta fotografic, in serii de 30-80 bucati. Cele "speciale" nu depasesc 15 sau 20 buc.

Nu va faceti griji, cele 15 (de fapt 17) locomotive CFR sunt déjà vandute, cateva chiar in spatiul carpato-danubiano-pontic ;)
 
"Istoricul Tractiunii Feroviare Din Romania 1919-1990" Vol III.
Cresterea tonajelor trenurilor si a traficului pe linia Simeria-Petrosani-Lupeni (in epoca fiind singurul acces in bazinul carbonifer al Vaii Jiului) a impus proiectarea unui nou tip de locomotiva,mai puternica,dar care sa utilizeze suprastructura existenta - sine de 23,6 kg/m ce permiteau 12 tone sarcina maxima pe osie. Astfel este ales tipul C+C,la proiectare folosiindu-se rotile de la seria IVd si cazanul de la seria IVe,la care s-a modificat cutia de foc (mai lunga si mai adinca),lucru impus de diametrul mai mic al rotilor motoare.
Prima locomotiva din aceasta serie,nr.4501,a fost testata pe sectia Fiume (Rijeka)-Lie,in lungime de 36 km,cu declivitati medii de 22/1000 si maxima de 25/1000.Locomotiva 4501 a remorcat cu aceasta ocazie un tren de marfa de 18 de vagoane cu o greutate de 300 tone si o viteza de 30km/h.
Rezultatele bune obtinute,duc in vara lui 1909,la comanda a inca 18 locomotive de acest tip.Utilizarea lor a fost extinsa si pe linia Simeria-Petrosani-Lupeni. Sfirsitul anului 1911 prinde in exploatare 40 de locomotive seria MAV VIm.
Per total,fabrica de locomotive din Budapesta, a construit 87 de locomotive Mallet C+C-n4v din care 16 ptr. linia Kaschau (Kosice)-Oderberg si 58 ptr. MAV.
Dupa 1918, 5 locomotive au ramas la MAV, 9 la JDZ (Iugoslavia), 3 la CSD (Cehoslovacia), 2 la FS (Italia) si 39 au fost preluate la CFR
Locomotivele CFR seria 651 au fost utilizate la tractiunea trnurilor de marfa,pina in primii ani ai decadei 1950,pe sectiile Simeria-Petrosani-Lupeni, Cluj-Oradea si Brasov-Predeal ; reparatiile "jenerale" se faceau la Cluj. Ca informatii - de exemplu - pentru locomotiva 651.011 (Bp.3755/1915) (dintre ultimele in circulatie) se poate mentiona ca in vara lui 1944 era in serviciu in depoul Viena Est (purta inscriptie MAV) si a fost repartizata la CFR in 07.11.1048 in urma unui lung schimb de scrisori intre CFR si OBB.........( cu promisiunea ca peste ani si ani vom da austriecilor "Petrom"-ul si titeiul din subsol la OMV...Nota Mea... :D )
In 1939 au fost facute studii pentru utilizarea seriei 651 la remorcare pe Boutari-Zaicani (declivitate de 50mm/m),studii ce implicau niste modificari interesante de adaptare,modificari ce ar fi fost facute unei locomotive din parcul Petrosani,cu ocazia reparatiei generale,dupa care urmau incercari cu vagonul dinamometric si tonaje de 150 tone la marfa si 70 tone la calatori.........dar evenimentele din 1940 si pina la sfirsitul razboiului au dus la abandonarea proiectului si apoi clasarea lui pentru vecie.............
Inceputul anului 1950 prinde in parcul CFR 37 locomotive seria 651...dintre acestea 1 era la tractiune calatori, 1 la marfa, 3 la tractiune multipla, 1 la manevra, 1 pentru diverse servicii (de regula ca generator de aburi pe timp de iarna) si 1 "la rece-buna de serviciu". Pe linga acestea,se mai aflau inca 3 in reparatii la ateliere.
Dupa un an,la 01.01.1951,in parcul CFR,seria 651 mai avea pe inventar 33 de bucati si anume....tractiune marfa 2 buc., manevra 4 buc., in reparatie la atelier 1 buc. Ultimele exemplare din seria 651,au fost retrase definitiv din serviciu in cursul anului 1952 si casate ; la 1 ianuarie 1953,in parcul CFR nu mai figura nici o locomotiva.
Cu multumiri autorilor lucrarii mentionate la inceput si din care am luat aceste date.

Ca pret al modelului 1/87....... :confused: ......chiar de as trai in Germania....mi-ar fi cam greu sa ma apropii de el.....ar trebui sa pun de-oparte cel putin un "Gehalt".....dar il astept la cotitura pe "Ebay"...dac-o fi in alta varianta.............