Brawa fara saboti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Andreiul are dreptate ,vagoanele nu sint acelasi tip : Tillig e un Gn pe cind Brawa e un G.Vagonul Tilig are insceriptionat anul 1932 iar Brawa cu toate ca nu-l am inca sint sigur ca are un an cuprins intre 1922-1929 . Ceea ce e important pentru ca dupa 1930 ,nu stiu exact anul, multe vagoane fara sistem de frina au fost echipate cu un astfel de sistem.
Daca te uiti la vagoanele de Ep I numai cele cu cabina au frina si asa le-a preluat si DRG la inceput. Fleischmann si Trix au o multime de vagoane fara saboti deci fara frine la EpII.Cine stie amanunte ma poate corecta sau completa.
 
nu chiar...

Cele cu cabina aveau frana de mana, actionata de franar la semnalul de fluier venit de la locomotiva. Pe la 1890 a inceput implementarea masiva a franei cu aer comprimat (in cateva variante constructive). Pe la noi implementarea a ajuns in 1890, probabil ca la administratiile germane in aceiasi perioada sau putin inainte. In general, dupa 1890 nu s-au mai construit vagoane fara frana cu aer.
De unde idee ca in epoca 1 doar daca avea cabina de frana, vagonul avea frana, e gresita.
 
Pai cabina de frana era pentru frana la manevra de formare a garniturilor sau la frana de serviciu?
am intalnit si vagoane fara sistem de franare, chiar am cateva. Din cate stiu, frana este mecanica (parghii, cabluri, etc), pneumatica-aer comprimat si hidraulica- lichid hidraulic .
Franoteca de aur...
 
Buna,

Asa cum am mai spus si inalta parte, pana in anii 1950 xcam 50 la suta din vagoanele de marfa nu aveau frana si pana dupa 1920 nu eru rare nici vagoanele fara conducta de frana (Durchgehende Bremsleitung)

In general cisternele aveau toate frana proprie; din O si G, cam jumatate nu aveau frana deloc. Primele vagoane de marfa UIC in anii 1950 (ex: Omm52) au existat fie fara frana, fie cu HiK, abia dupa 1960 s-a generalizat KE-GP
 
Ca sa vedeti ce frana are/ar trebui sa aiba vagonul e suficient sa va uitati la indicatia de pe stalpii de colt al caroseriei:
- o dunga alba = conducta de trecere - vagonul nu are frana proprie.
Vezi instructia de semnalizare, cartea revizorului de vagoane, etc...


PDI
 
Asteptam sa apara vagonul. multumesc pentru informatii.
Din poza, modelul Brawa e promitator, abia astept sa-l am.

Toate bune!
 
@PDI: treaba asta cu dungile era reglementata de RIV daca nu ma insel de prin 1925, insa fiecare administratie o aplica altfel...
 
Teoretic treaba suna cam asa:
- fara dunga: vagon nefranat
- o dunga: vagon cu conducta de frana insa nefranat (Duerchgehende Bremsleitung)
- doua dungi: vagon cu conducta de frana si frana pneumatica.

La fiecare administratie simbolurile difereau, abia dupa 1950 s-au standardizat... La CFR erau dungi subtiri oblice
(Vezi vagonul meu "Bragadiru"), la DRG/DRB dungi groase orizontale... Mai existau si cu dunga de jos cu varf (Spitz), nu mai imi amintesc exact daca asta definea vagoanele cu selector G-P sau pe cele cu frana HiK sau KE in general...
 
Toate cele bune Horia! ...selector M-P ; este cazul celui de al doilea vagon (tillig) din exemplele lui Vali (obiwan). Ma bucur ca ai facut completarile de rigoare, pentru "DRG-istii" ( de ep.II) ele fiind valabile.

PDI
 
Buna,

Nu mai stiu cand s-a trecut la CFR de la dungile subtiri la cele groase... Fie in timpul razboiului, sub influenta germana, fie imediat dupa. Oricum, vagoanele CFR din anii 1950 au déjà dungi groase!