Sa fie locomotivele radiocomandate viitorul modelismului?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
citeam acuma in ziar ca se pregatesc astia de la nissan sa faca masini cu incarcare wireless; pe langa faptul ca nu stiu cine puii mei e nebun sa stea intr-un asemenea camp de destul de mare putere cat sa incarce o baterie la masina, totusi la trenulete unde consumul nu este chiar asa de mare, s-ar putea preta la asa ceva ...
 
care este avantajul modelismului feroviar? Ca se misc pe platforma de alimentare, fara sa ai ginduri sa-ti reincarci locomotiva. Si asta e bine asa. Spatiul gol dintr-o locomotiva sa fie folosit pt. chestii mai utile (sunet, mecanica de precizie, pantograf automat, etc.), nu?
 
Clouseau, la automodele si aeromodele, bateriile sunt impinse la limita: curenti de descarcare de zeci de C (de pilda, un element de 1Ah se descarca in cateva minute la 30A) dar in cazul trenurilor nu e acelasi lucru; nu imi imaginez o loco la H0 consumand nici macar 2-3A! Decat daca ii blochezi mecanic rotorul si il ll lasi alimentat la tensiuni mari, pana ia foc. In legarura cu folosirea spatiului dintr-o locomotiva, ai dreptate; existand sinele, e preferabil sa folosesti mai util spatiul interior. Dar personal am simtit nevoia sa mearga loco si fara alimentare din sine.
 
Am spus ca ideea in sine este seducatoare. Am cumparat in urma cu cativa ani de la magazine gen Metro niste seturi chinezesti de plastic, Newray parca le zicea, cu sine tot de plastic, la care locomotivele diesel aveau compartiment pentru baterie. Evident ca le-am cadorisit catre un copil, dar le-am intins si eu, sa vad cum merg, de curiozitate :oops: Deci cu o baterie de 1,5V ajungeau sa se miste destul de mult, vreun sfert de ora, insa ce mi s-a parut foarte ciudat si in acelasi timp mi-a transmis un feeling destul de intens de "real-like-thing" a fost faptul ca locomotivele diesel se miscau voiniceste pe sinele acelea de plastic avand sursa de energie la bord. Nu stiu daca ma intelegeti,... De pornit, porneau miscand cu degetul o parghie de pe o latura a locomotivei, iar prima idee care mi-a venit atunci in minte a fost ca, inainte sa le dau mai departe, sa incerc sa le pun un sistem de radiocomanda inainte-inapoi simplu, luat tot de la o jucarie chinezeasca. Stiu ca tot ce m-a retinut sa nu dau curs impulsului de electronist, a fost faptul ca locomotivele erau operate de o singura baterie R3 de 1,5V, si mi-ar fi trebuit alimentare separata pentru radioreceptor.