In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei.
Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Folosești un browser învechit. Se poate să nu afișeze situl acesta sau alte situri corect. Ar trebui să actualizezi sau să folosești un browser alternativ.
Am gasit si eu pe net referiri la acest TY, totusi scara T este ceea ce se cheama o scara comerciala, adica cu produse de serie deja puse pe piata... TY, ZZ si alte combinatii de litere sunt doar niste experimente
1:900 inseamna un ecartament al liniei de... 1,6 mm. Ca o scara sa devina comerciala trebuie rezolvate mai intai anumite probleme ridicate de partea mecanica si ma cam indoiesc ca vor fi disponibile prea curand motorase asa mici
Ha... chiar ca nu stiam de asta... japonezilor nu le mai trebuie mult ca sa faca trenulete din 2-3 atomi, la fel ca in domeniul miniaturizarii tranzistorilor. Insa mi se pare totusi aberanta ideea, chiar daca tehnic este posibila. Ce se intampla daca stranuti peste diorama? Se duc :evil: toate... Modelismul dupa mine ar trebui sa fie o placere, nu un chin. Sau poate ca e un hobby pentru neurochirurgi!
@Adrian Ionut : De bun simt remarca ta, cam asa ar fi...
dar sa dam o sansa totusi, sa zic la o prezentare de machete de arhitectura la aceasta scara, sa fie animate de un trenulet.
Nu ma hazardez la o pledoarie ,sunt altii mai in masura sa spuna daca ar fi potrivit la scara aceasta si un circuit simplu .Dar sunt multe machete pe care le-am vazut ca reclama la investitii de imobiliare si pareau terne, neanimate.Bine facute cu ceva pomisori si masinute dar cam atat.Ce ochi faceau vizitatorii daca misca ceva...Ma rog. E o parere subiectiva :roll:
Dar cine stie, poate se speriau, trece trenul pe strada lor si nu mai cumpara nimeni ::un apartament sau garsoniera .... :lol:
de cateva saptamani ma joc si eu cu o asemenea rama japoneza Kiha103 la scara 1/450 pe ecartament de 3mm...
la noi europeni, care mergem pe 1435mm si nu pe 1100mm ca japonezii, scara ar fi mai degraba 1/480, sunt curios cum vor face BR403 DB AG (ICE3) prevazut pentru toamna... la 1/480 ar fi aproape de Herpa Wings la 1/500 si asa am putea face un aeroport din Duesseldorf sau FFM autentic cu gara ICE cu tot!
pentru mine nu se pune problema, asa cum mai spuneam trenul pe 3mm va deveni "Feldbahn" pe scara N.... voi reveni cu poze
pai n-auzi ca vreau sa fac din ea Feldbahn pe scara N?
de fapt inca ezit; cum am si proiectul meu vienez de la Otto Wagner citire, ma gandesc la o "Probeanlage" (diorama de proba) la 1/500 ca sa vad cum va arata conceptul final cu o asemenea jucarie pe ea...
Interesanta ideea unui feldbahn pe 3mm la scara 1:160, insa cred ca ar trebui sa te mai gandesti cu diorama 1:500. Nu de alta, dar e o scara mult prea uzuala in arhitectura, am lucrat suficiente machete la scara ca sa stiu ce se poate si ce nu se mai poate face la scara asta. Imagineaza-ti un gard metalic din grilaj la scara asta: chiar si realizat prin fotodecupare, tot ar deveni o alcatuire groteasca...
Parerea mea sincera este ca deja dincolo de scara 1:200 lucrurile devin mult prea simplificate. Uita-te si la scara Z, nu a fost nimeni inca in stare sa faca o locomotiva cu aburi cu distributie corecta si completa, doar un "faire semblant" mai mult sau mai putin jalnic.
Cu cat fortezi lucrurile mai aproape de limita, cu atat e mai greu.
Cred ca ideea acestui ecartament T este mai degraba un "hai sa vedem cat de departe putem merge din punct de vedere tehnic. Se dovedeste ca tehnic este perfect posibil, insa probabil cu niste licente poetice din punct de vedere al modelismului care pun sub semnul intrebarii demersul.
De aceea, cred ca scara N, ultima scara inainte de 1:200, este punctul de echilibru minim care se poate face intre acuratetea modelului si nevoia de miniaturizare.
ai citit vreodata ceva de la Winifried Schmitz-Esser? el a facut de fiecare data cand lucra pe o diorama mare Fine Scale (scarile 1 sau H0) si unele de proba la 1/10 (deci 1/320) sau 1/5 (deci cam 1/450) ca sa verifice conceptul...
nu e vorba de ceva super detaliat, nu e vorba de super finete, ci de verificarea unui concept care va fi aplicat la 1/160, de estimari privind lungimile si compresiile, razele curbelor, pana unde putem merge fara a fi ridicoli... este un concept larg utilizat la FREMO - si ca membru activ FREMO am avut ocazia sa-l verific si sa-l aplic...
"diorama dioramei" nu trebuie sa fie cea mai detaliata - insa ne arata unde gresim
cat despre Z te inseli - exista firme mici, Krueger, etc, care propun biele complete si corecte pentru mai toate locomotivele
hai sa mai discutam pe tema asta cam de acum in 60 de zile