o noua locomotiva cu aburi BR71

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
De curand, mi-a fost dat sa vad o mica bijuterie de la firma LILIPUT. :lol:
Este, se pare o reeditare mai noua a aceluias model, candva produs in Austria.

Aceasta locomotiva, imi face impresia ca era strict pt manevra. Din pacate, nu am gasit mai multe informatii despre ea.
Nu stiu cat de multumiti sunt posesorii ei, sau de fiabilitate. Ce fel de luminia are, pe bec sau LED-uri asa cum sunt modelele mici scoase de acelasi brand. Daca cineva are asa ceva, sa-mi spuna si mie.
Multumesc.
Mi-ar face placere sa o putem si noi achizitiona aici la Liliputhobby.
 
Dupa cum se vede in poza se pare ca este o locomotiva reusita. Un conglomerat de detalii si formula de roti mai rar intalnita. Si io imi doresc modelul, sper sa apara la Liliput hobby. Rotile motrice sunt destul de mari. poate era destinata tractarii vagoanelor de persoane pe linii secundare.
 
Aceste locomotive au aparut in anul 1934 si au fost construite 6 bucati. Viteza maxima era de 90 km/h si au fost repartizate la Nurnberg apoi la Kaiserslautern si Landau. Ultima a fost scoasa din uz in 1956. Ele au fost fabricate de Scwartzkopff, Krupp si Borsig cite doua de fiecare. Rotile motoare aveau 1600 mm in afara de primele care aveau 1500 mm.
 
De aici rezulta ca nu erau pentru manevra, la asa viteza...Multumim pentru informatii, nenea 189 DB! daca stii cumva si ce vagoane tragea, ar fi foarte util, pentru ca noi avem la Cluj unii cu fixuri pe garnituri..........?
 
In general, locomotivele cu roti / boghiuri alergatoare NU erau destinate manevrei.
 
obiwan a spus:
De aici rezulta ca nu erau pentru manevra, la asa viteza...Multumim pentru informatii, nenea 189 DB! daca stii cumva si ce vagoane tragea, ar fi foarte util, pentru ca noi avem la Cluj unii cu fixuri pe garnituri..........?

:D Stai linistit ca si la Bucuresti sunt unii cu fixuri pe garnituri.
 
Scuze pentru informatiile referitoare la vagoanele pe care le remorca BR 71. Pe pagina 3 de la noutatile Liliput 2007 este o poza cu locomotiva reala si niste vagoane de calatori cu usi pe exterior. Un link este urmatorul www.lokshop.de si apoi se merge la preise infos si se cauta Liliput
 
Imagine a locomotivei: http://www.schwartzkopff-wildau.de/glist71.htm

Informatii despre BR 71.0: http://de.wikipedia.org/wiki/DRG_Baureihe_71.0
Evident, in limba germana.

Asa cum spunea si 189DB, au existat in total 6 exemplare. Au fost construite pentru a tracta trenuri usoare de pasageri pe distante scurte, in locul automotoarelor. Erau prevazute cu un sistem de alimentare automat care permitea utilizarea cu un singur om in marchiza. Au fost repartizate mai intai depoului NĂźrnberg, apoi au ajuns si la Kaiserslautern si Landau. Nici un exemplar din cele sase nu mai exista astazi.
 
foarte util site-ul, Victorian! Pacat ca arienii nu au pastrat niciun exemplar, mai ales ca nu punea probleme deosebite datorita suprafetei ocupate. La cat era de mica nu facea multa umbra.Sa vedem cum o sa arate modelul.Mai asteptam.
 
Locomotiva, la fel ca si modelul Liliput sunt prezentate extensiv in ultimul numar din MIBA: http://www.miba.de/miba/09/03/22.htm
 
Scuze, cred ca am facut o confuzie: BR 71 Liliput este o Einheitslok pe cand cea de la Guetzold este urmasa prusacei T5.1.
 
Exact, Vali!

Cea despre care vorbeam pana acum este "Einheitslok" BR 71.0, dar ai dreptate cu privire la T5.1, acolo e oarecare incurcatura in sistemul de numerotare DRG.
Aparent, au existat cele sase exemplare despre care am vorbit mai sus, dar au existat si 309 exemplare din locomotivele T5.1, dintre care in 1923 mai existau 115 care au fost numerotate la DRG incepand acelasi numar 71.001!

Uite ce cuprinde "seria" 71:

Baureihe 71.0 = Einheitslokomotive
Baureihe 71.0,4 = Preußische T 5
Baureihe 71.2 = Bayerische Pt 2/4 H
Baureihe 71.3 = Sächsische IV T
Baureihe 71.5 = BBÖ DT 1
Baureihe 71.6 = PH E
Baureihe 71.70 = PKP-Baureihe Oke1

De aceea e important uneori sa pui si "virgula" ;-)

De fapt locomotivele din seria "71" au fost bine reprezentate in model, uite aici:
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_71
 
@felippe
IVT de la Gutzold este locomotiva saxona" K.Sachs.Sts.E.B". si nu prusaca
IV T K.Sachs.Sts.E.B.

si pentru comparatie:

T 5.1 K.P.E.V
 
In sfarsit! Dupa lungi asteptari, am intrat in posesia acestei "bijuterii"
Este peste ceea ce ma asteptam. Bine realizata,mult metal, ruleaza foarte lin si are lumini pe Led-uri.Unde mai pun ca si in marchiza este spatiu liber si nu e plina cu volante de motor si alte cele.
Aceasta locomotiva de manevra, are 2 pasarele catre capetele ei. Chiar si o usa care iasa din "tender" catre garnitura de vagoane si o usa care iasa din marchiza catre cazan iar pe margine o balustrada sa nu cada cumva mecanicul in timpul mersului.
Oare de ce trebuia asa ceva pt o simpla locomotiva de manevra?Banuiam ca asta nu e necesar cata vreme este utilizata doar la intocmirea garniturilor de tren. Poate totusi, sa fi fost folosita chiar si la tractarea altor tiputi de garnituri?

 
NU !!! nu era de manevra.
se vede dupa diametrul rotilor motrice si prezenta rotii de fuga.Era pentru linii secundare unde ducea oameni seriosi la munca.Sau poate si de marfa, dar nu era intepenita in triaje.
 
Doru,

Felicitari pentru achizitie si multumim pentru poze! Este o locomotiva minunata si regret sincer ca acest model nu exista si la scara N.

Daca derulai topicul de la inceput si citeai ce s-a scris mai devreme, ai fi vazut ca locomotiva ta nici vorba sa fie pentru manevra.

Locomotiva a fost dezvoltata pentru a fi utilizata pe liniile de scurt parcurs, unde tracteaza trenuri scurte de calatori. La acest tip de trafic castigurile sunt limitate, asa ca firmele care se ocupa de asa ceva trebuie sa-si reduca cheltuielile in consecinta. Una din cai este reducerea numarului de personal. Iti dai si tu seama ca la un tren alcatuit doar din trei vagoane, un personal de trei "nasi" plus mecanic plus fochist inseamna o cheltuiala foarte mare.

Una dintre modalitatile de reducere a cheltuielilor este folosirea automotoarelor, unde numarul de personal poate fi redus tocmai fiindca mecanicul si/sau fochistul au acces la spatiul pasagerilor, deci pot sa "rupa" si bilete in statii etc.

Locomotiva asta e alta cale de reducere a cheltuielilor de personal. Este gandita tot in acest sens. Are alimentare automata a focului, deci mecanicul poate sa fie singur in cabina in timp ce al doilea membru al echipajului se duce pana in spate sa verifice biletele. Si poate sa faca asta datorita "gangului" de trecere din tender, o idee excelenta de altfel.
 
:lol: Multumesc pt completarea ta Victorian. Intr-adevar, este o locomotiva proiectata a fi in clasa "economica".
Fiind o achizitie atat de noua, nici nu am apucat sa citesc datele din prospect. Acum am scanat Data Sheet-ul ce insotea locomotiva.Iata scanarea facuta documentatiei.