Mehano

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut baieti, desi observ ca discutia a evoluat divergent fata de subiectul mentionat, recto situatia stricta a lui Mehano, eu cred ca e foarte interesant ce-a spus Rudi mai sus:

Faptul ca firmele americane nu mai au NIMIC pe stoc explica de ce preturile acestor modele sunt mult mai accesibile in conditiile in care calitatea modelelor este echivalenta, daca nu chiar mai mare decat a modelelor europene.

Mie unul imi este clar ca reinvierea pasiunii mele modelistico-feroviare in ultimii ani coincide cu mari transformari care se vor intampla pe aceasta piata europeana. Oamenii astia prea multi ani au ramas intepeniti in acelasi mod invechit de a face modele, chestie care se plateste acum prin falimente si preluari spectaculoase de firme cum a fost recenta cumparare a Fleischmann de catre concernul "Mortare uscate".

Falimentul anuntat al firmei Mehano se inscrie in mod consecvent in declinul domeniului pe care-l observam de catava vreme. Cred ca zilele minunate in care un producator scotea un model nou rupand gura targului, dupa care traia fericit doi ani de zile din asta sunt doar o poveste acum.

Probabil ca vom asista pe de o parte la o "faramitare" a pietei in mici producatori care sa produca serii custom-made si chiar kit-uri de asamblat pentru pasionati, folosind mijloace de ultima ora (fotodecupare, laser) pe de alta parte, vor mai ramane probabil unul-doi producatori mari care se vor orienta mai degraba catre cele mai cerute modele si epoci, neglijand orice alta varianta.

Eu pot sa va spun deja de pe acum ca la scara N si epoca I-a, anul acesta nu au aparut decat DOUA serii noi: o serie exclusiva Minitrix cu trei vagoane, care de fapt sunt o simpla inscriptionare diferita a unor modele existente, si setul exclusiv Fleischmann bavarez, care este de fapt in mare cam acelasi lucru, aceeasi Marie cu alta palarie. Pentru doritorii de altceva nu mai exista decat varianta eBay...

Cat despre ideea ca vreun mare producator sa faca ceva tipic romanesc, eu cred ca este in mare parte o iluzie. Vedeti si voi ce "epopee" homerica a devenit indelungata asteptare a modelului DA romanesc. Si nici macar nu putem spune ca in Romania avem zeci de modele de locomotive ca in Germania. Exista doar DA-ul si EA-ul, fiecare in cam doua-trei variante constructive si apoi in cateva scheme de vopsire. Iar ca o firma romaneasca fara traditie s-ar apuca sa faca modele... hai sa fim seriosi, nu cred...
 
@Victorian -Pe buna dreptate, asa este...Sinistra prezentare a situatiei dar cam asa stau lucrurile pe moment,asa zic si eu.Pe de alta parte am intalnit persoane din comertul en gros si detail [nu dam amanunte sa nu suparam pe cineva,chit ca nu citesc forumuri ,nici nu ii intereseaza nimic decat castigul facil] care aduc cu containere jucarii din China, mandrii nevoie mare de castigurile lor, fara un bun simt elementar al scarii valorice a achizitiei,adica kitsch cu orice pret,bagat in copii si tineri pana ii zapaceste de tot.Ei pot cumpara de exemplu loco DA in varianta china si vinde in castig dar cu un pret mai bun pentru modelistii romani...Dar nu o fac...