Salut,
Intr-o reuniune a BDEF cu membrii Arge Spur 0, IG Spur II, DBC-D, SMV si alte asociatii modelistice germane s-a hotarat modificarea normei NEM 806D, in raport cu evolutia cailor ferate europene. Intr-un comunicat de presa din 17 mai 2008 se descriu cele doua epoci si subepoci create:
- Epoca V se modifica, cu creearea subepocii Vc (din 2000 in 2006)Â ; criteriile alese pentru Germania sunt unformizarea conceptelor de culoare ale DB AG actuale (Verkehrsrot-Lichtgrau, schema ICE si la IC si IRE, etc), dezvoltarea operatorilor privati si generalizarea trenurilor naveta cu vagoane-pilot sau rame reversibile.
- Se creeaza EPOCA VI, incepand cu anul 2007Â ; criteriul care defineste aceasta epoca este APARITIA NUMERELOR TSI DE 12 CIFRE pe materialul rulant de tractiune (locomotive, automotoare). De exemplu, locomotiva inscriptionata ca 218Â 208-1 in epocile IV si V devine 92 80 1Â 218Â 206-1 D-DB in epoca VI.
La fel se petrece si cu vagoanele ; asa cum numerele UIC erau deja scrise pe multe vagoane inca din 1965, desi pe locomotive s-a scris abia in 1968, asa si acum&8230; inca din 2005 se vedeau vagoane inscriptionate ca A-OBB 61 81 21-70 026-2 (epoca VI, in epoca V fiind 61 81 21-70 026-2)
Ca observatie, inceputul epocii VI in Germania nu coincide cu o schimbare a coloritului operatorilor locali, cum a fost cazul cu epoca V in 1986-87Â ; aici avem o analogie cu epoca IV din 1968, mai intai au venit noile numere UIC si abia in 1970 si 1974 schimbari in conceptele de culoare DB.
Asociatii modelistice din Austria, Elvetia si Belgia au anuntat ca vor modifica normele NEM 800 locale si marii producatori de modele, Maerklin/Trix, Fleischmann/Roco, Piko, Liliput, Hornby au precizat intr-o luare de pozitie ca incepand cu cataloagele 2009 modelele de epoca VI sau care corespund Vc-VI vor fi marcate ca atare. Primul model Fleischmann epoca VI este locomotiva TraXX Crossrail marcata corespunzator care va iesi inca in acest an pe scarile H0 si N.
Revista MIBA numarul 07/2008 care va aparea in aceste zile publica un material pe aceasta tema la paginile 44-45.
Intr-o reuniune a BDEF cu membrii Arge Spur 0, IG Spur II, DBC-D, SMV si alte asociatii modelistice germane s-a hotarat modificarea normei NEM 806D, in raport cu evolutia cailor ferate europene. Intr-un comunicat de presa din 17 mai 2008 se descriu cele doua epoci si subepoci create:
- Epoca V se modifica, cu creearea subepocii Vc (din 2000 in 2006)Â ; criteriile alese pentru Germania sunt unformizarea conceptelor de culoare ale DB AG actuale (Verkehrsrot-Lichtgrau, schema ICE si la IC si IRE, etc), dezvoltarea operatorilor privati si generalizarea trenurilor naveta cu vagoane-pilot sau rame reversibile.
- Se creeaza EPOCA VI, incepand cu anul 2007Â ; criteriul care defineste aceasta epoca este APARITIA NUMERELOR TSI DE 12 CIFRE pe materialul rulant de tractiune (locomotive, automotoare). De exemplu, locomotiva inscriptionata ca 218Â 208-1 in epocile IV si V devine 92 80 1Â 218Â 206-1 D-DB in epoca VI.
La fel se petrece si cu vagoanele ; asa cum numerele UIC erau deja scrise pe multe vagoane inca din 1965, desi pe locomotive s-a scris abia in 1968, asa si acum&8230; inca din 2005 se vedeau vagoane inscriptionate ca A-OBB 61 81 21-70 026-2 (epoca VI, in epoca V fiind 61 81 21-70 026-2)
Ca observatie, inceputul epocii VI in Germania nu coincide cu o schimbare a coloritului operatorilor locali, cum a fost cazul cu epoca V in 1986-87Â ; aici avem o analogie cu epoca IV din 1968, mai intai au venit noile numere UIC si abia in 1970 si 1974 schimbari in conceptele de culoare DB.
Asociatii modelistice din Austria, Elvetia si Belgia au anuntat ca vor modifica normele NEM 800 locale si marii producatori de modele, Maerklin/Trix, Fleischmann/Roco, Piko, Liliput, Hornby au precizat intr-o luare de pozitie ca incepand cu cataloagele 2009 modelele de epoca VI sau care corespund Vc-VI vor fi marcate ca atare. Primul model Fleischmann epoca VI este locomotiva TraXX Crossrail marcata corespunzator care va iesi inca in acest an pe scarile H0 si N.
Revista MIBA numarul 07/2008 care va aparea in aceste zile publica un material pe aceasta tema la paginile 44-45.