Vagoane cisterna Zas si Zaes "Petrom" de la Fleischmann, scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
7.003
2.551
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Un proiect mai vechi in cooperare cu firma Fleischmann, lansat si studiat in aceeasi perioada cu trenul rapid EN 346/347 "Dacia", adica in 2010-2011, a vazut in sfarsit lumina zilei si modelele respective se gasesc de la inceputul saptamanii in magazinele de resort.

Este vorba de doua vagoane cisterna Zas si Zaes ale Petrom inmatriculate la CFR pe scara N. Initial faceau parte dintr-o serie mai mare, daca aceasta va fi realizata va depinde de asemenea de succesul primelor doua modele.



Bineinteles, nu este vorba de o constructie noua, care nu s-ar fi justificat din nici un punct de vedere sub aspect financiar, ci de o versiune de colorare si inmatriculare pe baza unei cisterne care prin aspectul si gabaritul sau corespunde cu modelele reale care circulau sau inca mai circula in Romania. S-a folosit boghiul de tip Y25 sudat caracteristic pentru vagoanele romanesti. Modelele corespund standardelor actuale in ceea-ce priveste finetea inscriptiilor (a nu se uita, este scara N!) si sunt echipate cu cupla scurta cu culisa si mufa standard pentru toate tipurile de cuple N.

Unul dintre ele este Zas 33 53 7956 068-3 [P] RO-CFR de cuoare albastra, inmatriculare mixta existenta pe vagonul real (in mod normal [P] ar fi trebuit sa dispara odata cu introducerea normei TSI). Modelul se gaseste sub referinta 848022:





Cel de-al doilea vagon este Zaes 33 53 7969 103-3 [P] RO-CFR vopsit in negru. Referinta acestuia este 848021:





Prin aspectul lor deosebit aceste vagoane, primele romanesti realizate in serie mare pe scara N de la faimosul vagon refrigerent Piko pe 4 osii din anii 1960 incoace, aduc o pata de culoare interesanta in orice tren de marfa epocile V si VI.
 
Salut Horia!

Thanks for the project. It is nice that there are now these cars. :aplauze:
We will probably not get any better tank-wagons in the next few years by any major producer.

I have seen today that the cars are delivered and ordered immediately. 8)

Noapte bună!
Frank L.
 
Seara buna Frank,

Cum asa, inca nu ai comandat nimic? :confused:

Vezi sa nu ramai fara!

La modul serios, asa cum scrie si Frank, pe scara N nu vom vedea in urmatorii ani alte cisterne CFR pe 4 osii mai corecte decat cele prezentate mai sus, asa ca avem de ales intre modele care prin aspectul exterior si proportii seamana cu cele din Romania, fara a avea toate caracteristicile celor din Romania, sau... nimic.

Poate ne posteaza cineva aici si cisternele reale Petrom.

Cam asa arata una neagra, aici cu scarile de acces la platforma amplasate altfel:
P1050252.jpg

Sursa: Railfaneurope.net

Si mai multe albastre, unele cu nervuri si altele cu scari laterale ca modelul Fleischmann:
A_freight_cars_of_CFR_standing_on_railway_station_Mezdra.jpg

Sursa: Railfaneurope.net
 
Cisterna Petrom
Horia_Radulescu a spus:
Salut,

Unul dintre ele este Zas 33 53 7956 068-3 [P] RO-CFR de cuoare albastra, inmatriculare mixta existenta pe vagonul real (in mod normal [P] ar fi trebuit sa dispara odata cu introducerea normei TSI). Modelul se gaseste sub referinta 848022:




...

Zas 33 53 7956 068-3 in Predeal in 2010.

DSC_8080copy_zpsfw8yh108.jpg