ACME vagon Bmee

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ionut07

Well-Known Member
20 Februarie 2016
274
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut!
Firma ACME scoate pe piata in 2014 vagoane CD din seria Bmee. Fiind fabricate la DWA sunt aproape identice cu vagoanele Bmee de la CFR, exceptand geamul de la toaleta, aerisirile si diferente minore la agregatele de sub vagon. Ma intreb daca ACME s-a gandit si la varianta CFR.

http://www.modellbahnshop-lippe.com/productzoom/A.C.M.E/69-4-001001-219928-0-0-0-24-5-2-0-gatt-gb-p-0/productzoom.html

si vagonul CFR

http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/21-80/51%2053%2021-80%20059-8-R681%28BucN-Ct%29-BucN-001.jpg
 
Buna,

Vagoanele CD si ZSSK foste CSD nu sunt fabricate de DWA ci de inaintasa sa VEB Waggonbau Bauzen din DDR incepand cu anul 1984. Au existat in forma Amee, Bmee, Bcmee, BDmee si de curand exista si unele modificate de catre CD in configuratia BR.

Diferentele la agregatele de sub vagon fata de modelul fabricat tarziu (1992) pentru CFR nu sunt chiar minore ci destul de importante. Difera de asemenea si forma cutiei aparatului de incalzire si ventilatie central dublu-flux.

Dupa cum stii, firma Amintiri Feroviare are legaturi stranse cu firma ACME. Este de asteptat ca matrita sa fie folosita pentru toate variantele posibile si imaginabile, inclusiv PKP si CFR, cu modificarile de rigoare.

Un alt model al acestui vagon exista din 2011 si la Tillig, ma mir ca nu l-a remarcat nimeni pana acum. La cererea Oliver Veith (Memoba), Tillig a facut o noua matrita pentru sasiul de Amz / ABmz al DR / DB AG (10 compartimente) cu 11 compartimente pentru versiunile CD si CSD comercializate exclusiv de Memoba.
 
Il stiu pe cel de la Tillig, insa, sa fim seriosi, intre modelul Tillig si cel de la ACME este o "mica" diferenta. Prefer ACME.
Stim cu totii ca in ziua de azi o matrita pt. sasiu poate sa fie gandita asa incat agregatele sa fie montate separat, asta iti da libertatea de a folosi un singur sasiu cu pozitionarea agregatelor in functie de "micile diferente". Asta daca nu gandesti ca Roco la vagoanele Y si faci un sasiu turnat si-l folosesti la toate variantele de inmatriculare.
Despre forma cutiei aparatului de incalzire si ventilatie, daca ne uitam la pozele cu vagonul CD real, observam ca are forma identica cu varianta CFR, poate ca ACME nu o sa faca chiar toate conductele si tevile. Asta e parerea mea dupe ce am studiat mai multe poze din unghiuri diferite. Daca tu ai schite sau informatii mai precise privind fiecare instalatie in parte, inseamna ca ma inseala ochiul.
Cat despre numele "Amintiri Feroviare"... ACME cu alta palarie. O firma intermediara care mai creste pretul putin. Nu ma intereseaza ce scrie pe cutie, ma intereseaza continutul. Chestia cu panglici tricolore si prospect in limba romana cu exprimari ciudate ma lasa rece.
 
Vagoanele de la Memoba. Au fost revopsite iar acum asteapta inscriptiile.
 
Pare interesant, Florine.

Vezi ca daca vagonul din dreapta reprezinta schema originala (ci nu doar unul doar cu cutia revopsita, nu si acoperisul) e prea deschis la culoare.

DWA-urile au venit in tara cu cutiile vopsite in RAL 3004 rosu purpura. Abia la revopsire au ajuns rosu rubin.