O dioramă’...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
http://s288.photobucket.com/user/eporteka/media/IMG_2533_zps0de1fe2a.mp4.html

Ce mi-a placut la aceast㒠dioramă’, e faptul c㒠e prima pe care o vă’d folosind apă’.

Imaginea a fost luat㒠la Ferien 2014 (Târgul de Turism al Vienei)

Enjoy!
 
Cred, ca la finalul filmului, este un afis cu situatia 1:1 care se afla undeva in Polonia.
Este o solutie de a eviat ecluzele, mari consumatoatre de resurse (apa, suprafata de teren)

De exemplu in Olanda (parca) este un lift pentru vaporase, tot la un sistem de canale. Sau GB, nu mai retin, dar gogule sigur ajută’.
 
Buna,

Si la noi in Alsacia exista un plan inclinat pentru a face legatura intre doua niveluri ale unui canal, inlocuind astfel un numar de ecluze, la Arzwiller:

http://www.fluvialnet.com/upload/images/ARZVILLER%209.jpg

http://www.plan-incline.com/medias/images/cadre.jpg

http://bernard.langellier.pagesperso-orange.fr/plan-incline/plan-incline1.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Arzviller_plan_incline_01.jpg
 
Buna, Horia!
Interesant si inedit in acelasi timp.


Cateva fimulete de prezentare a sistemului din Polonia:

http://www.youtube.com/watch?v=IBQw0Rk9Ifs&NR=1&feature=endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=f0c3qhcObZU

http://www.youtube.com/watch?v=j1cH-hl0A9Q

Si o descriere preluata din publicatia Evenimentul Zilei-

"Ambarcaţiunile pe şine de pe Canalul Elblag, din Polonia, distracţia turiştilor.
Pe vechile canale construite de prusaci, vaporaşele pe şine „sar“ dintr-un lac în altul

Turiştii care viziteaz㒠Polonia se pot bucura de o că’lă’torie cu vaporul unic㒠în lume, atât pe apă’, cât şi pe uscat, de-a lungul canalului Elblag, din nordul ţă’rii. Că’lă’toria este o atracţie turistic㒠majoră’, deoarece vaporaşele nu sunt limitate la cei 9 kilometri ai reţelei de canale de navigaţie, putând traversa şi porţiunile de uscat dintre canale şi lacuri, folosind un sistem ingenios de şine şi cabluri acţionate hidromecanic.

Acest lucru face posibil㒠obţinerea unei alte performanţe. Vasele par c㒠sfideaz㒠gravitaţia, deoarece diferenţa de nivel dintre punctul de pornire şi cel de sosire este de aproape 100 de metri, echivalentul unei clă’diri de 30 de etaje. Canalul este şi un monument istoric, fiind construit între anii 1845 şi 1860 de inginerul german Georg Jakob Steenke, la ordinul împă’ratului de atunci al Prusiei, Friedrich Wilhelm al II-lea. Folosit iniţial pentru transportarea lemnului, sistemul este considerat acum o impresionant㒠realizare de hidroinginerie, deoarece funcţioneaz㒠din 1860 fă’r㒠a fi renovat, fiind necesare foarte puţine reparaţii."
 
Daca vorbim de solutii din toata lumea atunci lucrurile unice in lume sunt in Belgia, pe Canal du Centre.

Intai cele 4 ascensoare initiale:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lifts_on_the_old_Canal_du_Centre

Apoi sistemul nou, cu planurile inclinate de la Ronquieres si ascensoarele de la Strepy-Thieu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ronqui%C3%A8res_inclined_plane
http://en.wikipedia.org/wiki/Strépy-Thieu_boat_lift
(copy-paste la ultimul link ca ne saboteaza diacriticile)
 
Buna Shoppy,

Unice nu cred pentru ca avem din cate imi amintesc si in fosta Uniune Sovietica o solutie similara, insa in orice caz foarte interesante!
 
Si un alt fel de diorama:
http://modelrailroading.wordpress.com/2008/06/29/the-diablo-valley-lines-overview/