Noutati 2013

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Noutati 2013

Piko H0
http://www.menzels-lokschuppen.de/pdf/2013/Piko/99503_H0%20Katalog.pdf

Roco
http://www.roco.cc/neuankuendigung/neuheiten-vorschau-2013.html

De la Piko pe langa BR 119 DR Ep. IV ma atrage noua locomotiva TschME3 RZhD Ep. V, cod 59781
 
Noutati PIKO
Si pe scara 1:160 (N)
http://www.menzels-lokschuppen.de/pdf/2013/Piko/99693_N%20Katalog.pdf
 
Gam3 a spus:
De la Piko pe langa BR 119 DR Ep. IV ma atrage noua locomotiva TschME3 RZhD Ep. V, cod 59781

întrebare de baraj: dac㒠ecartament HO înseamn㒠16,5 mm, adic㒠ecartamentul standard pus la scara 1:87, modelele ruseşti la scara 1:87 merg pe ecartament de 17,5 mm? :roll:
 
Atat cele rusesti cat si cele iberice ar trbui sa mearga pe ecartamente diferite, insa pentru "compatibilitate", s-a facut acest compromis.
Insa exista Proto87, unde baietii isi fac ecartamentul corect,la scara :p
 
La fel ca pe N.

Exista N european si nord-american, ecartament 9.00mm scara 1/160 (corect la scara).
Exista N japonez (afara de trenuri de mare viteza), ecartament 9,00mm scara 1/150 (scara compromis)
Exista N japonez (trenuri de mare viteza), ecartament 9,00mm scara 1/160 (corect la scara)
Exista N britanic, ecartament 9,00mm scara 1/148 (scara compromis)
Exista N britanic "2mm" ecartament 9,20mm scara 1/152 (corect la scara)
Exista Nn3 american ecartament 6,50mm scara 1/160 (corect la scara)
Exista Nm european ecartament 6,50mm scara 1/160 (corect la scara)

s.a.m.d.
(bineinteles cu tolerantele de rigoare)
 
Hmm, nu pot sa nu ma bucur vazand ca cei de la Piko reediteaza episodul Ludmilla. Sper sa fie tot seria cu geamurile mari. Deasemenea vad V200 DB? Tot o reeditare? Misto. E cea mai frumoasa locomotiva diesel.

Doua locomotive frumoase la preturi pentru elevi, studenti si militari in termen.
 
Horia_Radulescu a spus:
[...]
Exista N britanic "2mm" ecartament 9,20mm scara 1/152 (corect la scara)
[...]

Horia, ai mancat un "4". Ecartamentul pentru 2mm FS este 9,42 mm si, daca vrei sa fim cat mai exacti, scara corecta este 2 mm : 1 ft = 1/152.4

Si ca sa nu fiu off-topic, pe 17 Decembrie Hornby a anuntat noutatile pentru 2013:

THE HORNBY 2013 RANGE
 
Hello all,

Pe mine ma bucura faptul ca Piko a inceput din nou sa scoata la modul serios modele la scara N, este un semn foarte imbucurator! Iar dintre modelele prezentate de ei anul acesta, cu toate ca sunt cunoscut ca pasionat al epocilor "mici" mi se pare foarte interesant automotorul Hondekopf (cap de caine) in culorile tipice NS ale epocii IV galben/albastru. E un automotor foarte frumos, pe care il vedeam mereu in perioada cat am locuit intr-un imobil situat chiar langa liniile care intrau in gara Rotterdam dinspre Haga/Delft. Desigur nu se "pupa" defel cu bavarezele mele si nici cu epoca I-a romaneasca, dar tot ramane o prezenta interesanta la scara N!
 
Dorin , ca se pupa sau nu cu epoca I romaneasca sau bavareza, daca iti place il cumperi ! :D Eu am din toate soiurile si epocile cate o firimitura doua...

Imi place automotorul 624 de la Piko, intreabarea ar fi daca cele de la TFG sunt aceleasi pentru ca am vaga impresie ca pe la Sighisoara am fvazut aceasta rama interesanta.
 
Salut,

Nu stiu daca 624 e unul si acelasi cu automotorul vazut de tine la Sighisoara (daca este, probabil e de-al Regiotrans-ului) dar, oricat de putin interesat as fi eu de epoca IV, tot mi-ar placea o diorama olandeza pe care sa evolueze Mat '54 (Hondekop) care facea naveta circulara intre orasele Olandei, alaturi de minunata garnitura Thalys, (care la N exista facuta de Kato) in succesiunea de trenuri pe care o vedeam la Rotterdam. Desigur insa, pentru un Thalys e nevoie de foarte mult spatiu chiar si la N, asa ca ramanem la epoca I-a romaneasca si bavareza...
 
Buna Dorin,

Regiotrans nu are ex-624-uri, ci doar TFG. Intr-adevar, TFG are mai multe 624/634 (modelul de la Piko) si un singur 614 in forma originala (Fleischmann), deci amandoua se pot ceferiza destul de usor.

Singura problema e ca atat 624 pe N de la Piko cat si 614 pe N de la Fleischmann reprezinta versiunile originale de la DB ale acestor vehicole din 1963 respectiv 1972 si au usi pentru compartimentul de bagaje care la DB AG au fost inlocuite cu o fereastra de 1000mm latime. Pe aceasta modelistul ceferist sau o ignora sau o reprezinta singur-singurel...

Cat despre "capul de caine", hai sa vedem cat de rau il strica Piko... :roll:
 
Chiar asa, este ceva ce nu stim despre Piko?

Exceptand faptul ca modelele vechi de Piko la scara N din colectia mea le pastrez doar din considerente sentimentale/personale, fiindca din punct de vedere calitativ nu se compara de nici un fel cu modelele vest-germane, nici macar cu acelea contemporane modelelor Piko din anii '60-'70! Am vazut in colectia ta mai multe vagoane frigorifice Piko. Presupun ca le-ai inlocuit rotile si ai avut grija un pic de ele, fiindca am si eu unul din ala si saracul se bataie pe sine din toate incheieturile, mai sa sara din legaturi cand e prins intre alte vagoane vest-germane.

Vorbind deci despre "Capul de caine" vorbim deci acum despre un model nou, produs in secolul al XXI-lea, dupa inventarea matritelor 3D computerizate si dupa ce intreaga productie europeana a fost mutata pe scara larga in China.

Deci daca e vorba de ceva aiurea la un model recent, sigur nu e vina micului chinez care a gresit plasticul, ci a neamtului care a organizat prost treaba!
 
nelutu a spus:
OK bine bine dar noutati CFR nu sunt deloc anul acesta ca eu nu prea le vad pe nicaieri?

atunci speranta va ramane in cei de la amintiri feroviare. in catalogul din 2012 sunt destule modele care au fost anuntate dar care nu au mai aparut :D