Vagon figorific aparÅ£inând Că’ilor Ferate Române - Ep III

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Noutate pe site la AF:
Vagon figorific aparţinând Că’ilor Ferate Române, ex FS. seria RFWZ Epoca III
http://www.amintiriferoviare.com/vagoane/category/54-30001-vagon-frigorific-apartinand-cailor-ferate-romane.html

Nu vad un termen de lansare.
 
Am deschis catalogul celor de la AF pe 2012 si am constatat ca pe langa acel vagon frigorific epoca III mai au in plan si :

Proiect 2012 - Reproducere la scara 1:87 a vagonului frigorific de tipul MK-4.
Amintiri Feroviare va produce toate versiunile a acestui vagon DR, CFR (ITIA), Servtrans, BDZ, RAI, Interfrigo etc.

Era si cazul dupa cate vagoane de calatori au anuntat anul acesta. Eu personal nu pot decat sa ma bucur
 
Re: Vagon figorific aparÅ£inând Că’ilor Ferate Române - Ep

<r><QUOTE author="Gam3"><s>
Gam3 a spus:
</s>Noutate pe site la AF:<br/>
Vagon figorific aparţinând Că’ilor Ferate Române, ex FS. seria RFWZ Epoca III<br/>
<URL url="http://www.amintiriferoviare.com/vagoane/category/54-30001-vagon-frigorific-apartinand-cailor-ferate-romane.html"><LINK_TEXT text="http://www.amintiriferoviare.com/vagoan ... omane.html">http://www.amintiriferoviare.com/vagoane/category/54-30001-vagon-frigorific-apartinand-cailor-ferate-romane.html</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Nu vad un termen de lansare.<e>
</e></QUOTE>

M-am bucurat s㒠vă’d în sfîrşit un vagon de marf㒠CFR de epoc㒠III. Totuşi, este ceva de care m㒠tem: nu am încredere c㒠modelul este înmatriculat corect <E>:D</E> De ce? <br/>
<E>:!:</E> Numă’rul de serie (382 xxxx) nu este al unui vagon frigorific. Probabil este vorba de 832 ? în "Manualul tehnicianului de vagoane" din care Florin (Gam3) a postat cîteva pagini acum mult timp <URL url="http://i127.photobucket.com/albums/p136/zanganel/Florin25.jpg"><LINK_TEXT text="http://i127.photobucket.com/albums/p136 ... orin25.jpg">http://i127.photobucket.com/albums/p136/zanganel/Florin25.jpg</LINK_TEXT></URL> se specific㒠clar c㒠vagoanele "izoterme, refrigerente şi frigorifere" aveau numerele de serie cuprinse între 830 000 şi 835 999. S㒠fie o greşeală’??<br/>
<E>:!:</E> Tot o greşeal㒠mi se pare şi faptul c㒠numă’rul de serie este format din 7 cifre, şi nu din 6, cum era normal. S㒠fie poate în loc de acel 11 o alt㒠cifră’, care nu se distinge în fotografie?<br/>
E doar o supoziţie, pentru c㒠(cel puţin pentru moment) nimeni nu m-a convins c㒠exist㒠cu adevă’rat o fotografie-sursă’...<br/>
<br/>
Nu vreau s㒠dau cu pietre, dar cred c㒠deja şi la noi se aşteapt㒠modele corect înmatriculate, nu doar inscripţionate "CFR". Pe de alt㒠parte, ştiu c㒠documentaţia e foarte rară’, mai ales pentru epoca III. <br/>
Altfel, consider lă’udabil㒠iniţiativa celor de la AF şi sînt curios cînd apare pe piaţă’. E clar c㒠l-am pus pe listă’. <br/>
(şi sper s㒠nu am multe de modificat la el <E>:fluierat:</E> )</r>
 
Numarul vagonului este corect:


foto Lok-Cristi.

Nu stim cate vagoane au fost, in ce an au ajuns la CFR si pana cand au circulat.
Initialele CFR de pe vagonul real sunt pentru ep III, pana in anul 1967-1970, daca era mai tarziu trebuia sa il faca INTERFRIGO. Probabil in urma discutiilor cu AF se va renunta la chenarul in care este scris C.F.R. ROMANIA si va ramane doar C.F.R.

Eu as fi vrut totusi ca AF sa faca vagonul pentru ep II, asa mergea cu BRAGADIRU si cu Gvf de la FLH care o sa iasa in curand.
 
am inteles...
macar locatia unde este vagonul luat ca model. Poza este luata in digital deci nu e foarte veche.
Ma duc singur sa-mi fac pozele daca acest vagon mai exista.
 
Un imbold pentru domnul Corodescu ca poate a uitat de acest vagon.



Petrosani, septembrie 2013.
 
Buna,

@floo: Hai sa lamurim o treaba odata pentru totdeauna.

Aud des afirmatia ca la CFR nu au existat in perioada 1929-1967 vagoane de marfa cu cod numeric de mai mult de 6 cifre. Aceasta afirmatie este corecta pentru vagoanele proprii ale CFR insa falsa pentru mai multe categorii de vagoane de provenienta straina:

- vagoanele "de sageata" (vagoane ale unei administratii straine aflate provizoriu in Romania si care ar fi trebuit returnate dupa 1945)

- vagoanele de captura (in general italiene, germane / austriece). Exemplu tipic, cisternele WiFO ramase in Romania dupa august 1944.

- vagoanele cu situatia administrativa neclarificata (in general franceze, belgiene, tari din Europa Centrala, etc.)

Acestea aveau numere dupa schema CFR insa sub forma 3 xxx xxx sau 7 xxx xxx.

Asa este si cazul vagonului refrigerent de la Petrosani, un fost Hg italian construit intre 1938 si 1944. Numarul este in formula 3 8xx xxx (3 pentru vagon de provenienta straina, 8 pentru vagon inchis cu destinatie speciala, in cazul de fata refrigerent).
 
In general au existat vagoane cu 7 cifre in toate tipurile de vagoane, descoperite, acoperite si cazane si au fost de la 1 xxx xxx pana la 9 xxx xxx

Exemplu la G-uri:

1 xxx xxx la vagoanele de tip Gvf (constructie Weitzer, Nicaise Delcuve Belgiquie)
2 xxx xxx la vagoane de tip G, Gm, Gvm, Gmf, Gf ( Stauding,Simmering,Nesselsdorf, Ringhoffer ; Gvf,
3 xxx xxx la vagoanele de tip G, Gf, Gw, Gd, Gdd, Gdm, Vf (Breslau, Van der Zippen, Wismar, Cassel...) - Numerele au fost undeva intre 3 130001 - 3 132500
4 xxx xxx la vagoanele de tip G, Gf, Gd, Gdf Gddf, Gddf, Gdmf, Gvm, Gvmf, ( Weitzer, Heidelberg, Stauding, Nesselsdorf)
5 xxx xxx la vagoanele de tip G, Gf ( Belgique, Bruxeles, Siemens Halschi)
6 xxx xxx la vagoanele de tip G, Gf, Gm, Gmf, ( Frediriksburg, Rusesti, Copmoba, Sannovo)
6 xxx xxx la vagoanele de tip Gamf - pe boghiuri de fabricatie ruseasca
7 xxx xxx la vagoanele de tip G, Gf, Gfv ( Cassel, Nurnberg, Nicaise Delcuve, Niederbronn, Ringhoffer)
9 xxx xxx la vagoanele de tip Gf, Gdm ( Sanok, Belgique, Ringhoffer, Gyor)


Si tot asa la cele de tip E,L,I,K,S,V

Noi aveam vagoane de la altii. In anul 1947 peste frontiere se aflau 11219 vagoane CFR acoperite si 12508 vagoane CFR descoperite. Cate s-au intors? Cine stie daca vom afla.
 
Buna Florin,

Imi permit sa corectez un pic denumirile din lista din epoca:

Corect ar fi : "Siemens & Halske", "van der Zypen & Charlier", "Niçaise Delcuve / Belgique".

"Niederbronn" este "de Dietrich & Compagnie" din Niederbronn, Alsacia. Exista si azi, de la ei vine familia romaneasca AVA200.

O firma numita "Belgique" nu a existat, e numele tarii.