Imbunatatiri BR 55

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
victorian a spus:
Daca ai scos rotorul, e posibil sa fi deranjat periile colectoare de la locul lor. Esti sigur ca atunci cand ai pus rotorul la loc, ai avut grija ca periile sa fie exact in pozitia care trebuie?
se poate sa imi aratati o schema sau poza cu periile colectoare??
 
Nu am poza/schema pentru un model la scara H0, eu activez la scara N, insa principiul de functionare este acelasi pentru toate motoarele electrice uzuale ale modelelor noastre indiferent de scara.

Daca nu te prea pricepi la motoare electrice, studiaza niste scheme sa intelegi macar principiul de functionare.

Sunt cel putin doua contacte mici din cupru, alama sau din carbune care in mod normal ating colectorul, adica niste sectoare din cupru de pe rotor. Pentru a asigura contactul, exista niste arculete care mentin contactul fortat intre aceste elemente si colector. Acuma depinde foarte mult de pozitia contactelor respective, exista sisteme in care contactele sunt in capac si acesta se scoate cu tot cu rotor.

Daca insa ai scos de tot rotorul dintre contacte, atunci arculetele lor le pot apasa unul de altul sau pot ajunge sa apese aiurea pe unde nu trebuie. Trebuie sa gasesti o metoda sa le desparti pentru a introduce colectorul la loc intre ele. De asemenea, e posibil ca atunci cand ai desfacut capacul motorului sa fi dezlipit vreun contact electric, verifica toate legaturile.

Ca principiu, inainte de a te apuca sa desfaci ceva, dupa ce ai scos capacul, studiaza interiorul modelului si incearca sa intelegi schema electrica, eventual noteaza-ti unde vine fiecare firicel, ce culoare avea etc. Te va ajuta sa intelegi ce se intampla si unde este greseala. Spor la treaba!
 
Dupa scoaterea rotorului trebuie pusi carbunii la loc (dreptunghiurile alea cuprate) si asezate arcurile ce le preseaza pe colectorul rotorului.
Alta buba este chiar pe axul in care se infileteaza surubul ce strange carcasa pe sasiu.La baza are o piesa din tabla de cupru cu 2 "gherute".Daca piesa respectiva nu este la locul ei, nu face legatura intre lamelele de contact pe roti si restul circuitului.
 
sunteti nemaipomeniti oamenilor.
problema se pare ca era cu un arculet ce nu presa cum trebuia un carbune.
am alta problema,daca puteti sa ma ajutati si cu asta...
vagonul de carbuni al locomotivei are un tampon rupt.adica capul s-a rupt iar piciorul a ramas in suport.ce este de facut??
multumesc anticipat.
 
N-auzi (asa e ca...tu...) omule ca s-a rupt? La vechitura aia tampoanele, "partea mobila", sunt lipite. Tre' sa dea intai o gaura de 2mm ca sa poate pune alt tampon...si nu-i trebuie tot, trebuie sa ia de la Fuggerth un tampon....
 
PDI a spus:
N-auzi (asa e ca...tu...) omule ca s-a rupt? La vechitura aia tampoanele, "partea mobila", sunt lipite. Tre' sa dea intai o gaura de 2mm ca sa poate pune alt tampon...si nu-i trebuie tot, trebuie sa ia de la Fuggerth un tampon....
partea cu gauritul este simpla,partea cu procurarea unui tampon este grea.
ma poate ajuta cineva??
multumesc anticipat.
 
Tampoanele se pot si "confectiona". La inceputurile mele (era pe cand Gica Petrescu tocmai trecuse la grupa mijlocie...) am inlocuit tampoane de cauciuc (ce oroare!) la locomotive PIKO cu tampoane strunjite din plastic de diametrul potrivit provenit de la diverse culee din kit-uri ( case, avioane...). Strunjirea (ca si azi) o faceam pe masina de gaurit. Sigur, necesita oarece pricepere si experienta.
O sa fiu un pic off topic, dar ideea de a repara ceva in "regie proprie" trebuie sa inceapa cu a avea scule, materiale, piese, care sa-ti permita o astfel de initiativa.
Poti procura si setul de tampoane propus de Sogard, dar tot la strunjire ajungi. Sau la inlocuirea totala a tampoanelor tenderului, operatie si mai delicata, deoarece trebuie sa indepartezi tamponul fara sa distrugi imitatia flansei de prindere a acestuia.
 
O idee...



...folosesti partea "mobila" a tampoanelor din set, dar apelezi la un stift de imbinare (gaura in tampon, gaura in ce ramane pe tender +stift)
 
Daaaaa...pana ti se rupe iar si pana atunci ti-ai facut rost de alt tampon.

PDI, vezi ca pusesi 2 tampoane de dreapta....sau stanga, depinde de pozitie :D
 
Tine coane Cosmine! Cu un clei ca PIKO fix iti garantez ca tine!
Iti dai seama ca am facut treaba aia la patru tampoane... ce s-a nimerit in pozaaaa...aia s-a nimerit!