Vagon macara home made

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Mi-am propus sa realizez in atelier vagonul macara din imagine. Un plan precis al acestuia inca nu am gasit dar ca inspiratie imi foloseste planul unei drezine poloneze. Dupa studierea vagonului si a posibilitatilor depoului PanArin, am decis ca voi folosi un vagon platforma, neinscriptionat, de la piko, un model ce avea lipsa cateva bare de sustinere a gardului de protectie si ale carui cuple erau rupte. Cred ca seamana intrucatva cu vagonul macara si in plus ma avantajeaza sistemul de sustinere a osiei, care are un joc in sasiu din fabricatie.
fotomacara-300x246.jpg

Ca motorizare am oscilat intre doua mini consacrate si numai dupa teste repetate am ales tot un motor de masinuta de curse rebobinat de mine pentru 12 volti. Roti dintate, axe melcate si pinioane din jucariile chinezesti demontate anul trecut. Am decis ca in actiunea mea sa pornesc de la realizarea tractiuni integrale urmand ca mai apoi sa construiesc cabina in functie de motorul ales. Este cat se poate de firesc mai ales ca si in realitate, o parte din aceste utilaje ajutatoare sunt relizate prin modificarea unui vagon, iar cabinele nu sunt standard, ci in functie de imaginatia si posibilitatile fabricantului.
Pentru antrenarea osiei am sectionat in doua un pinion pe care l-am fixat pe osie cu cianoacrilic. Axul melcat se sustine pe bucse facute din mine de pix durex, lipite si ele cu cianoacrilic pe suportul de osie.
Pe spatele suportului, am suplimentat rezistenta acestuia prin intarirea lui cu o piesa taiata din cartela de telefon, un plastic ceva mai rezistent decat forexul. Aliniamentul delor doua carucioare suport se face cu furtun din guma de silicon, furtun folosit la trusele de perfuzie, foarte flexibil si rezistent.
Pe axul central am montat o roata dintata care va fi antrenata de un pinion aflat pe axul motorului, pentru a reduce turatia acestuia si pentru a creste puterea de tractiune la viteza mica. Motorul va fi pozitionat in cabina sub nivelul geamurilor acesteia.
Urmeaza fixarea axului central la mijloc, prin bucse sectionate astfel incat axul sa fie usor demontabil, apoi montarea sistemului de colectare atensiunii, dupa care va incepe lucrul la partea superioara, respectiv montarea cutiei motorului, a cabinei si in final construirea bratului macaralei.

voi reveni pe parcursul lucrarii
http://trenulete.info/vagon-macara-home-made-1/
 
Continuare http://trenulete.info/vagon-macara-home-made-%E2%80%93-2/

Dupa primele teste de rulare am constatat ca vehiculul se deplaseaza cu zgomot prea mare. Problema era la transmisia de pe pinionul electromotorului, pe roata dintata a cardanului distribuitor. Fie ca acestea nu se potiveau la dantura, fie ca roata dintata nu fost echilibrata pe axul ceva mai mic decat gaura rotii, chestia asta m-a determinat sa renunt la aceasta motorizare. Oricum viteza era prea mica si nu dadea bine.

Ca atare, am regandit sistemul de miscare. Am folosit de data asta un motor de copiator, care era initial bobinat pentru 24 de volti, dar pe care l-am adaptat prin rebobinarea rotorului pentru 12 volti. Bobina initiala avea un fir ceva mai subtire si un numar de spire mai mare. Am folost o sarma mai groasa si am calculat un alt numar de spire astfel incat in acest moment motorul are si putere mai mare dar si o turatie mai mica, similara celor folosite in locomotivele de tip Piko.

Pentru cuplarea cu axele osiilor cu motorul am folosit furtun de silicon de la perfuzii de insulina. In sasiu am decupat un locas pe forma motorului astfel incat sa intre in motorul in pozitie ferma si perfect aliniat cu axele celor doua osii. Ulterior am construit din ABS de 1,2 mm grosime, cutia motorului, pe care am amplasat-o sub sasiu pentru a masca electromotorul.

Pentru preluarea tensiunii de pe roti, am folosit coarda de chitara, fir de otel subtire, lipit pe o placuta de circuit, pe care am fixat-o pe partea superioara a sasiului prin lipire. Firele elastice din coarda de chitara, trec prin gauri in partea inferoara si se aseaza pe roti prin simpla presare axului osiei.

La probele de rigoare, vehiculul s-a comportat excelent deplasandu-se cu o viteza similara altor vehicule H0, ruland fara zgomot, silentios si cursiv. Mai trebuie ingreunat vehiculul, pentru ca acesta stea mai bine lipit pe linii in timpul rulajului. Loc este suficient intre podeaua vagonului si platforma sasiului.

A urmat construirea cabinei din ABS lipit cu superglue. Dupa ce am desenat peretii cabinei, am lipit hartia pe folia protectoare de pe spatele placii de ABS si apoi am taiat la traforaj sau la cater partile componente. Hartia cu desenul s-a desprins apoi usor odata cu indepartarea foliei de protectie de pe placile rezultate

Urmeaza capota motorului si macaraua propriuzisa, apoi amenajarea platformei. Desigur ca nu voi uita iluminarea corespunzatoare a macaralei.

macara22.jpg
 
Vagon macara home made – 3
http://trenulete.info/vagon-macara-home-made-%E2%80%93-3/

Nici de ziua mea nu am putut sta fara sa lucrez ceva la macaraua mea. Am continuat cu confectionarea capotei motorului. Am folosit forex de 2 mm grosime si de 8 mm grosime. Dupa decuparea corespunzatoare am gravat cu un ac mai gros despartiturile dintre capace, capota propriuzisa si grilele radiatorului frontal, precum si aerisirile laterale.
Am confectionat stalpul macaralei folosind tot forex de 8 mm grosime si apoi am facut si cutiile de scule montate pe langa stalpul macaralei.
Am confectionat apoi bratul macaralei folosind ABS, care este mai rezistent, de 1,2 mm grosime, precum si folie de acetofan pentru intariturile bratului. Captele sunt din forex de 3 mm grosime iar teava de sus din tub de 3 mm diametru (obtinut de la o acadea pe bat). Scripetii sunt realizati prin strunjirea unui betigas de plastic rezultat de la piesele de kit pentru accesorii vagoane. Strunjirea santului si taierea s-au facut cu panza de traforaj pe bormasina. Lipirea pe stalp cu cianoacrilic. Rotile pentru caruciorul macaralei sunt taiate din forex de 1,2 mm grosime, cu ajutorul unei preducele confectionata din mina de pix metalica, ascutita corespunzator.
Caruciorul este realizat din forex de 3 mm grosime pe care am lipit rotile si scripetii.
Am mai confectionat apoi barele de intarire si arcada de rezistenta folosind sarma galvanizata de o,5 m diametru si ABS taiat la traforaj. Am dat prima mana de vopsea galbena si am trecut la executarea farurilor folosind leduri punctiforme albe iar pentu abajur mina de pix ceva mai groasa.
Am montat farul central frontal in pozita corespunzatoare urmand a fi legat electric dupa vopsirea cabinei si montarea geamurilor. Urmeaza farul pentru mers inapoi si cele pentru lumina rosie de pozitie.



va urma
 
la multi ani sa ne traiesti si sa fii mecanic de locomotiva cati mai multi ani de acuma, h0 binenteles, dar daca te pasioneaza si la 1:1 de ce nu
pai cum poate fi sarbatorita ziua cuiva decat prin munca, dar neaparat 100% pentru hobby-urile si pasiunile fiecaruia (cred ca e cam pleonasm) si pentru propria bucurie
vad ca iese din ce in ce mai bine, asa ca la mai mare
 
Multumesc pentru urari!

Vagon macara home made – 4
http://trenulete.info/vagon-macara-home-made-%E2%80%93-4/

Am continuat lucrul la vagonul macara. Dupa ce am confectionat bratul macaralei si caruciorul, am decupat obloanele si am confectionat si montat scarile de acces din forex de 1mm grosime si otel de coarda de chitara nr. 3 pentru balustrade. Am vopsit corespunzator puntea, obloanele, scarile si restul de componente folosind Revell acrilic.
Am montat farurile pentru mers inainte, unul la cabina si unul pe stalpul macaralei.
Diverse bare se sustinere cat si alte maruntisuri vor fi montate la final, dupa lestarea corespunzatoare si dupa conectarea electrica a luminilor…
Urmeaza o serie de maruntisuri care vor completa aceasta prima macheta confectionata de mine dupa un model. Mentionez ca nu am avut planuri cotate, am lucrat numai dupa imagini si masuratori comparative pe pozele gasite pe net. Sunt sigur ca am omis multe, ca am gresit multe, insa pentru prima mea incercare este destul de bine. Stiu deja ce am gresit, stiu deja ce ar trebui facut altfel si probabil ca la urmatorul model voi presta mai multa atentie in vederea unei mai precise reproduceri.

Primii muncitori care au luat deja vagonul in primire pentru acomodarea cu el si pentru teste de specialitate…


Iata si filmul evolutiei lucrarilor la acest vagon-macara
http://www.youtube.com/watch?v=utovZ3actqs
 
Vagon macara home made – 5 http://trenulete.info/vagon-macara-home-made-5/

Astazi am reusit sa aduc in faza finala vagonul macara inceput in urma cu o saptamana. Astfel, la platforma, dupa ce am decupat obloanele si am montat scarile si balustradele, am continuat cu montarea lampilor finale rosii, cate una pe fiecare capat, pozitionate in partea dreapta. Am folosit LED-uri punctiforme rosii care strabat oblonul si care sunt legate in serie cu un rezistor de 980 ohmi si in antiparalel astfel incat se aprinde fiecare in functie de directia de mers. Am gandit circuitul pozitionat integral sub podea, astfel incat macheta sa se poata demonta fara interventia pistolului de lipit. Am gandit preluarea tensiunii de pe placuta situata pe sasiu prin intermediul unor lameme de contact facute din coarda de chitara si lipite pe alta placuta de circuit situata sub punte, in acest fel, prin presarea puntii in locasul ei, se asigura si contactul electric. Din acelasi punct se alimenteaza si ledurile farurilor din cabina dar conectate prin alt rezistor si montate la fel ca cele rosii.
Am refacut carutul pentru ca pe primul l-am pierdut prin casa si dupa 4 ore de cautari am renuntat la el…
Din forex am confectionat si corpul carligului. Scripetele este confectionat la fel ca cele de pe carut iar carligul este unul de cuplare de le la accesoriile de aburoase…
Tot din forex am confectionat si rezervorul de motorina…
Cablul macaralei este executat din trei fire litate, rasucite sanatos si apoi vopsite cu marker permanent negru.
Pentru tamburi am folosit creion chinezesc si forex…
Urmeaza cuplele, cutiile de scule si accesorii marunte pentru infumusetarea modelului. Imi pare teribil de rau ca nu am acces la tehnologie de inscriptionare tip abtibild dar ma gandesc cumva sa peintez cu galben pe coala autoadeziva transparenta, care este insa groasa si urata dupa lipire dar alta metoda de inscriptionare nu am la indemana…
Inainte de a fixa vopseaua cu lac protector, am murdarit sau am tocit vopseaua pe ici pe colo, in punctele esentiale… dupa care vagonul a fost preluat de Primaria Blumenberg si trimis la treaba in zonele unde s-a inceput inlocuirea cablului subteran pentru televiziune. Muncitorii sau declarat multumiti de noua lor utilitara.