Prezentare si imbunatatiri BR66 Piko

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.675
642
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
BR66 este o locomotiva-tender destinata trenurilor de calatori. Viteza ei maxima este de 100 km/h, iar dispunerea rotilor 1'C2'.
Pentru cateva zile, undeva prin 2006, locomotiva BR66 pe care ati remarcat-o pe superba diorama a lui Michael s-a aflat la mine, pentru studiu si mici reparatii. Aceasta locomotiva a fost construita de Piko acum destul de multi ani, insa posesorul a pastrat-o cu multa grija.
 
TOATE osiile sunt dotate cu perii culegatoare de tensiune, cu exceptia osiei motoare 3, care are cauciucuri de frictiune. Cele doua osii purtatoare sunt montate pe un boghiu articulat la sasiul locomotivei, care se poate deplasa usor lateral sub cazan pentru o mai buna inscriere in curbe; tot in acest scop, osia alergatoare este montata un pic mai aparte, pe o componenta mobila a sasiului care contine tampoanele, scaritele si cupla din fata.
Din constructie, nici unul din cele sase faruri nu este functional; poate ca intr-un viitor nu prea departat voi monta LED-uri SMD in locul "briliantelor" si poate chiar voi realiza schimbarea de culoare rosu/galben :D
 
Bielele acestei locomotive sunt montate pe roti prin intermediul unor suruburi, asa ca eventualele inclinari gresite ale contramanivelelor pot fi imediat remediate, prin slabirea usoara a surubului respectiv, rotirea contramanivelei in pozitia corecta si strangerea la loc a surubului. Citandu-l inca o data pe Arne Saknusemm din celebra "Calatorie spre centrul Pamantului" (Jules Verne), spun si acum "Quod feci" - adica "ceea ce am si facut" 8)

Locomotiva BR66 are distributia de tip Walschaert-Heusinger cu admisie interioara, deci bielele sertarelor sunt articulate la bielele de avans deasupra tijelor sertarelor (detaliu esential), iar contramanivelele sunt inclinate inainte atunci cand bielele de cuplare se afla in pozitie inferioara.
 
La prima vedere, totul pare neschimbat ;)...

... dar din alte unghiuri incep sa se observe unele-altele 8)

Bineinteles ca farurile centrale NU sunt aprinse simultan, ci in concordanta cu sensul de mers - asta daca s-a comandat decodorului sa le aprinda. Decodorul este plasat in cabina, deasupra motorului, cu ajutorul unei foitze dublu-adezive.
 
Am utilizat LED-uri galbene de 2mm, pe care le-am plasat in locasurile farurilor centrale, gaurite in prealabil tot cu burghie manevrate de mine manual. A fost nevoie de o frezare pentru a face loc LED-ului corespunzator farului din spate; aceasta operatiune a fost realizata la cu ajutorul lui 060-EA, caruia ii multumesc inca o data 8)
Decodorul ESU LokPilot V3.0 se intelege foarte bine cu motoarele de generatie mai veche, iar cateva mici ajustari ale unor CV-uri fac adevarate minuni :aplauze: