Locomotiva cu abur BR 64 Gutzold – imbunatatiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Locomotiva cu abur BR 64 Gutzold – imbunatatiri
http://trenulete.info/locomotiva-cu-abur-br-64-gutzold-imbunatatiri/

Locomotiva este din generatia veche, pastrata insa in vitrina ani buni. Are din fabricatie numai lumini cu becuri in fata, in spate felinarele sunt aparente. Bielele sunt metalice iar motorul din garda veche, cu colectorul discoidal, este depasit tehnic, zgomotos si puturos desi are turatie exagerata pentru aceasta locomotiva, cand ataca o panta, sub sarcina, cedeaza psihic si fizic. Desi greutatea locomotivei este bine proportionata, cedeaza motorul, fapt pentru care, propietarul a cerut restaurarea locomotivei si repunerea ei in circulatie la parametri nominali spre a fi digitalizata in curand.
Intrata in Atelierele PanArin, masina a fost demontata si imediat inginerii au gasit solutii pentru modificarea ei.
A fost ales un motor de 12 volti, provenind de la un copiator SHARP,tip motor care a mai fost amplasat si pe alte locomotive reconditionate in Depoul PanArin si care a dat rezultate surprinzator de bune. Turatia lui este super-adecvata unei locomotive cu abur, rotorul destul de mare are cuplu inertial avand o greutate sporita fata de cele ale motoarelor chinezesti, actionand ca si cum ar avea o volanta.

S-a decis inlocuirea placii de textolit pe care erau amplasate bobinele de soc si lamele de alimentae a motorului precul si cele de colectare a tensiunii de pe cele trei osii motoare.Am folosit placa de circuit pentru a proiecta si realiza un nou suport pentru motor si pesele adiacente.Prin cositorire, pe aceasta placa s-au motat suportii pentru noul motor, iar pe motor a fost cositorita o bucata de cupru filetata cu metric 2mm exact pentru surubul original care fixa motorul antic.Pe aceeasi placa am trasat cu oja nevestei circuitul care avea sa lege electric noile piese ale masinii reconditionate.Placa va sustine si alimenta motorul, va sustine si conecta lamele de colectare a tensiunii de pe roti si va sustine electrinica si ledurile punctiforme pentru iluminatul din spate. In partea inferioara, am plantat cele doua bobine de soc prin care se alimenteaza electromotorul. Tot acolo am amplasat si puntea redresoare care va alimenta ambele sectiuni de faruri, cele frontale s8i cele din spate. LED-urile punctiforme, rosii, pentru felinarele din spate, sunt inseriate intre ele , la mijoc fiind inseriat un rezistor de 820 ohmi. Tot pe partea inferioara se regasesc in pozitie corecta lamele colectoare de tensiune.

Proba de lumini inainte de a fi conectat electric motorul de tractiune…

Astazi, desi zi libera, meseriasii de la Atelierele PanArin au decis continuarea montarii luminilor frontale, astfel ca la inceputul saptamanii, locomotiva sa intre in teste pe liniile orasului din sufragerie, urmand ca apoi sa fie trimisa propietarului pentru digitalizare.

va urma
 
WOOOW!!! Deci iata ca inca o venerabila bunicuta 64 Guetzold beneficiaza de tratamentele binemeritate de intinerire 8) 8) 8) :aplauze::aplauze::aplauze:
Sunt FOARTE incantat si-ti doresc mult succes!
Din imagini observ ca aceasta 64 Guetzold este putintel mai tinerica decat cea din colectia mea, fiindca are lest din metal compact (la mine era din tole), are culegatoare de tensiune pe toate trei osiile motoare (la mine avea numai pe prima si a treia) si prima roata dintata din angrenaj este ingusta si cu dinti drepti (la mine este lata si cu dinti oblici).
Micuta sugestie: din moment ce luminile din spate vor fi functionale in ambele sensuri de mers, pune LED-uri galbene sau warmwhite :D, fiindca luminile rosii inseamna ca locomotiva se indeparteaza, deci actualele LED-uri rosii sunt "valabile" numai la mers inainte :fluierat:
Inca ceva: daca tot ai refacut circuitul electric, corecteaza greseala de conceptie a celor de la Guetzold, care au plasat condensatorul de deparazitare INAINTE de bobine si nu DUPA ele, la bornele motorului, cum este normal.
 
Sâmbă’tă’, 4 septembrie, desi zi libera, meseriasii de la Atelierele PanArin au decis continuarea montarii luminilor frontale, astfel ca la inceputul saptamanii, locomotiva sa intre in teste pe liniile orasului din sufragerie, urmand ca apoi sa fie trimisa propietarului pentru digitalizare. Astfel ei au realizat punerea pe linii a bunicutei Gutzold intinerita si gata sa tracteze cu spor si in siguranta trenurile asa cum o facea in prima ei tinerete…
http://trenulete.info/locomotiva-cu-abur-br-64-gutzold-imbunatatiri/

Pentru inceput s-a refacut placa de circuit frontala, astfel incat sa fie plantate pe ea cele doua led-uri alb-cald si rezistenta de 820 de ohmi inseriata intre ele dupa princiouil lui MPU aplicat la E69.Placuta a intrat exact in locul celei vechi din textolit iar legaturile s-au facut la placa prin doua fire monofilare de cupru, direct la iesirea puntii redresoare. Intre motor si placa de circuit a fost montat condensatorul de filtraj, pozitionat corect de data asta, dupa bobinele de soc. Initial acest condesator era plasat in mod ciudat inainte de bobine, dupa cum bine a semnalat Mircea Petru Ursu in comentul sau.Dupa probe, placuta de circuit si capetele firelor au fost vopsite cu negru Revell mat… iar peste motor s-a aplicat o folie autoadeziva de culoare negru, pentru mascarea cat de cat a motorului in cabina fochistului. Trebuie mentionat ca actualmente exista suficient loc pentru a se monta un decodor in cabina.
Filmul cu rulajul in teste a locomotivei http://www.youtube.com/watch?v=VgcTyENp9zY


Articol complet...