Locomotiva Tristan Trix

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor,

De curand am primit pentru trecere din DC in DCC o locomotiva Trix Tristan.

Pe prospect scrie:
31330 Trix Express
21230 Trix International

Desi nu sunt pasionat de epoca I, pot spune ca este o bijuterie, atat ca aspect, cat si din punct de vedere mecanic.

La inceput mi s-a parut o digitizare usoara, pana cand m-am hotarat sa demontez locomotiva pentru a ridica schema si a efectua eventual modificari ale instalatiei electrice.

Ei bine, nu am reusit sa im dau seama cum se demonteaza.

Pe burta masinii exista 4 suruburi, insa prin desfacerea lor nu am reusit decat sa ajung la pinioane si sa scot portcupla.

Cam cu atat ma ajuta manualul.

Refuz sa cred ca nu se poate desface mai mult, ca sa pot ajunge la motor.

Singura documentatie am gasit-o pe site-ul trix si este lista de piese de schimb pentru Orlando cred. Ideea este ca nici asa nu m-am prins cum se demonteaza.

Iata si schita:


Rugamintea mea este daca cineva a desfacut o astfel de locomotiva, sa ma lumineze si pe mine cum se procedeaza.

Multumesc
 
Am reusit pana la urma sa desfac locomotiva, prin desurubarea pozitiilor 38, 40 si 41 din schita de mai sus. Am ridicat schema electrica (nu necesita nici o modificare).

Iata cateva poze (nu sunt de cea mai buna calitate, insa m-am gandit ca poate ceneva se va mai lovi de aceasta problema):




Schema firelor este urmatoarea:

VERDE - MOTOR
ALBASTRU - MOTOR
PORTOCALIU - LUMINA
GRI - LUMINA
ROSU - SINA
MARO - SINA

Va urma montarea decodorului, precum si mici cosmetizari exterioare.
 
dupa cum se vede, Trixoshenia e lucrata ca la carte, nu degeaba costa atat!
 
@ Obi,

Si eu apreciez in mod deosebit modelele Trix, si inca din doua puncte de vedere, ambele vizibile la acest model:

Primul punct de vedere este legat de nivelul de atentie al detaliului si de rezolvarile tehnice folosite in realizarea modelului: am demontat mai multe modele la scara N mai vechi sau mai moderne, respectiv modelele mele Piko vechi din anii '70, modele Fleischmann, Arnold, Roco si in final Trix. Fara exceptie, Trix s-au dovedit superioare din punctul de vedere al tehnologiei folosite, bineinteles pentru perioade echivalente. Nu putem compara un model vechi cu modele recente, la care luminile sunt realizate cu LED-uri in loc de beculete miniatura etc. Incearca sa-ti imaginezi ce bijuterie poate sa fie Glaskasten-ul Minitrix; e atat de mic incat in cabina lui incape doar motorul. Nu ar fi incaput si niste suruburi de fixare, asa ca in loc de asta carcasa este fixata cu ajutorul unor "intrerupatoare" amplasate pe burta modelului.
Chiar mai mica de atat este "Adler", prima locomotiva care a functionat in Germania (de fapt, locomotiva este britanica). Poate iti aduci aminte de modelul meu, care a fost prezentat la expozitia de la Cluj si apoi la Brasov acum doi ani. E atat de mica, incat in cazanul locomotivei incape doar un surub. Motorul este in primul vagon!

Al doilea aspect deosebit de interesant pentru Trix este interesul constant aratat pentru modele din epocile "mici" I si II. Practic, cu rare exceptii, este singurul producator care s-a aratat interesat sa produca asemenea modele, cum este si aceasta minune de "Tristan".

Si aici se vede interesul firmei Trix pentru modele de buna calitate: inteleg ca practic, nu a fost nevoie de nici un fel de modificare pentru digitalizarea modelului.

Cum zicea si bunicul meu: "daca tot faci ceva, fa-l ireprosabil, sa nu te rada altii pe urma ca te-ai apucat sa faci ceva si n-ai fost in stare sa-l faci ca lumea!"
 
Salutam,

M-am apucat de digitizarea locomotivei, insa am in continuare o problema si cred ca iar va trebui sa o demontez..... :-x

Iata ce se intampla:

Locomotiva culege curentul de pe lamelele din poza

precum si pe rotile tractoare din partea de jos a pozei. Contactul electric se face prin intermediul sasiului si prin bucsa de alama din poza de mai jos;


Teoretic e ok.
In momentul inca montez decodorul si fac teste nu e ok deloc.
Daca pun locomotiva pe sine si o pornesc, la viteze mici, locomotiva smuceste, are un mers neregurat, ce mai, e ca dracu.

Daca insa ridic locomotiva astfel incat sa culeaga curentul NUMAI de pe prima roata din fata (cea cu bucsa plastic+bucsa alama), locomotiva merge impecabil. Mentionez faptul ca am facut teste si cu tenderul montat si fara el.

Ce nu e bine?
 
Fa o analiza temeinica a traseelor, eventual pune pe hartie.

Da, Victorian, ti-am admirat ADLER-ul anul trecut, dar sincer, nu aaaaam stiut ca e al tau. Esti in loja cu asemenea piese, indiscutabil.

Bafta la mesterit prin trixe :D
 
Dupa o pauza prelungita datorata faptului ca nu gaseam un decodor care sa fie perfect compatibil cu aceasta locomotiva (de fapt cu motorul ei), am decis ca e cazul sa testez si cu un decodor Trix (inainte am testat doar cu ESU).

Am folosit decodorul Trix 66839, iar pentru a da lucrarii un aspect cat mai elegant, am folosit adaptorul pentru digitalizarea locomotivelor analogice ESU 51967, conceput pentru decodoarele cu 21 de pini.

Avand toate piesele de mai sus disponibile am purces la instalarea lor.

Am eliminat complet placuta originala a locomotivei, care devenea inutila, am modificat putin placuta adaptoare ESU, in sensul ca am facut 2 gauri pentru instalarea soclului in care se infig terminalele becurilor (NU AM RENUNTAT LA BECURI!!!), am lipit firele (multumesc, Dan pentru suport, pentru ca nu am mai montat decodor cu 21 de pini pe locomotiva analogica), iar in final am montat placuta in tenderul locomotivei. Am constatat cu placere ca ar fi loc si de un decodor cu sunet.

Deasemenea, am refacut circuitul cuplei conductoare (vagoanele de la Tristan au iluminare, curentul transmitandu-se la vagoane prin intermediul acestei cuple).

In acest moment locomotiva ruleaza impecabil, singurele setari facute fiind legate de CV1, CV2, CV3, CV4 si CV5 (adresa locomotiva, viteza minima, intarziere acceleratie, intarziere franare si viteza maxima.

Iata si cateva poze cu lucrarea.



In acest moment locomotiva este asamblata. Mai am de lucru putin la 2 felinare, apoi trebuie sa o suflu de praf si gata.

Voi reveni cu poze si cu un scurt filmulet in momentul in care locomotiva va fi gata 100%.
 
Da e simplu, insa cu conditia sa ai ce iti trebuie; inainte am incercat cu decodoare Esu (8 pini), puse pe direct, fara mufa. Sa vezi ce amuzant este sa crosetezi la mufa, sa dezlipesti fir cu fir, apoi sa le lipesti pe locomotiva, ca in final, la teste sa nu mearga cum trebuie... O iei in ordine inversa...

Acum a fost cel mai simplu; am lucrat de drag...
 
:lol: Da, stiu cum este. De aceea, in lucrarile de digitalizare pe care le-am efectuat, am renuntat sa mai dezlipesc firele de pe decodor.
Ai descoperit de ce loko nu a functionat corect din prima incercare?
Spor
 
da, din cauza decodorului; reusisem sa o fac sa mearga rezonabil umbland in CV-uri, la setarile legate de compensarea de sarcina. Nu am vrut sub nici o forma sa renunta la compensare. Insa cu toate setarile, tot avea un mers neregulat la o anumita viteza (medie). Asa ca am montat decodorul Trix si nu imi pare rau nici o secunda. Acum locomotiva functioneaza impecabil.
 
Daca ati observat cum se incinge un decodor de sunet ESU si ce lejer jongleaza cu temperatura cele ce echipeaza modelele Trix :idea: