BR 18 decapotabila

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salutam,

Azi am primit la degioglificat o locomotiva de epoca I (la care nu ma pricep) pe care o voi intitula generic BR18 decapotabila; veti vedea imediat si de ce este decapotabila.

Locomotiva este complet analoaga. Este produsa de Roco habar n-am cand. Transmisia se face pe 2 roti ale tenderului (unde, evident, se afla si motorul), precum si, prin intermediul unui ax cardanic, pe 3 roti ale masinii.

Principala problema a masinii este urmatoarea: pe burta masinii a existat un sistem de prindere, care avea rolul de a fixa purtatoarea si cupla dintre masina si tender. Acest sistem (nu stiu cum a aratat initial) va trebui refacut.

Nu stiu inca daca se doreste digitizarea locomotivei; daca da, va trebui refacuta intalatia electrica (modificare similara cu cea de la BR39 Rivarossi), adica separarea circuitului electric de iluminare frontala a locomotivei, adaugarea de inca 2 fire intre masina si tender si frezarea zdravana a lestului din tender, pentru a face loc decodorului. A, evident trebuie separat circuitul de lumini si din tender.

O alta problema este faptul ca farurile centrale (fata/spate) sunt dummy.

Inca nu am rulat locomotiva, pentru ca am desfacut-o complet pentru a curata vaselina veche si a o gresa. Din cate am vazut, nu sunt probleme de natura mecanica.

Dupa ce o voi reasambla, voi face teste in analog, pentru a vedea daca sunt ceva probleme la rulare (nu cred ca vor fi).

Ca aspect, masina nu prezinta urme de violenta; doar ca fostul proprietar a folosit prea mult adeziv la fixarea accesoriilor, inclusiv pe degete (se vede in cateva locuri).

Iata cateva poze cu masina:

Dupa scoaterea din "batista"


demontare:


loc pentru fumigena:


aici va trebui bagata freza zdravan:


iata de ce spun ca este decapotabila:


amprenta cu adeziv:


detaliu marchiza decapotata:


aici era piesa lipsa:


voi reveni cu noutati
 
Chestia cu"decapotabilul "cum ii zici tu e o gaselnita a lui Roco .In setul de piese care veneau de montat se gaseau 2 terminale de acoperis ,una dreapta si una in panta (cea pe care o ai tu).Astfel Roco ii impaca si pe cei care vroiau o marchiza cu acoperisul drept cit si pe cei care vroiau acoperis inclinat.La modele altor firme nu exista asa ceva.
Locomotiva reala este o locomotiva Wurttenberg clasa C construita la"MASCHINFABRIK EISSLINGEN''si considerata ca fiind cea mai frumoasa locomotiva cu aburi pt trenuri rapide din Germania.Dealtfel era alintata cu apelativul de "Frumoasa Wurtemburgeza"A fost preluata de DRG si incadrata la seria BR18.1.
Modelul a inceput sa fie produs din 1990 in diferite varianta si in diferiti ani de atunci ultima fiind o DB cu priza de decodor si daca nu ma insel aparuta anul trecut.