Imbunatatiri BR44 Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Toti posesorii de BeRi44 Roco au sesizat probabil luminile exceptional de... SLABE :p , atat din cauza beculetelor, cat si din cauza ghidurilor de lumina nu_prea_bine gandite. Iata aici ghidul farului central, care duce spre un alt ghid aflat in cazan (stanga), ghidurile farurilor laterale (mijloc) si beculetzul care cica le ilumineaza (dreapta):

Sa nu va faceti cumva impresia ca toate aceste trei ghiduri sunt orientate catre acelasi punct, respectiv catre filamentul beculetzului! Nici vorba de asa ceva. Ghidul central bate spre piciorusele becului, iar cele laterale trag cu coada ochiului catre varful semisferic al acestuia. Vreti iluminare eficienta in aceste conditiuni?! Think again :p
 
In aceste circumstante, utilizarea unui singur LED PLCC warmwhite este exclusa, deci... utilizam doua astfel de LED-uri, astfel incat unul sa bata in sus, spre ghidul central, iar celalalt sa bata spre inainte, spre ghidurile laterale. Dupa ce in prealabil am studiat cu MAXIMA atentie polaritatile terminalelor si le-am notat cu rosu (plus) si cu negru (minus), in scopul minimizarii conexiunilor, m-am decis asupra acestei pozitionari:

Am lipit catodul LED-ului vertical pe anodul LED-ului orizontal, cu foarte putin fludor si foarte multa atentie :D
 
cunosc aceasta "problema" de la BR50 Roco; masinile sunt sensibil asemanatoare, mai ales ca constructie. Pe mine personal m-a deranjat acest lucru numai la inceput, pentru ca apoi m-am gandit ca este un felinar de aburoasa, deci nu e cazul sa lumineze foarte puternic; insa cei de la Roco nu au fost consecventi, pentru ca luminile din spate sunt in contrast total cu cele din fata, adica pe tender sunt montate 2 proiectoare cu care s-ar putea mandri si o masina de epoca 5; asadar, eu m-am gandit sa umblu putin la luminile din spate, nicidecum la cele din fata, care mi se par ok, mai ales ca au acea lumina faina pe care o da becul si in nici un caz led-ul.

In orice caz, ma uit plin de invidie la pozele tale, pentru ca si eu va trebui sa desfac masina, pentru a monta difuzorul din marchiza in cazan. Am reclamatii din ce in ce mai virulente de la cei 2 mecanici care deservesc locomotiva care ameninta cu greva daca nu le scot difuzorul ala de deasupra capului :D
 
  • Like
Reacții: mpursu
Dupa inca vreo cateva probe de pozitionare, am intrerupt traseul care ducea spre terminalul stang - care vine direct de la firul alb al decodorului, "lumini fatza" carevasazica - si am ales o rezistenta de 910ohmi cat mai mica pentru limitarea curentului prin LED-uri. Mai intai am lipit grupul de LED-uri...

... dupa aceea si rezistenta, astfel pozitionata incat sa NU stanjeneasca asamblarea ulterioara a locomotivei :D

In imagini se observa si firul de sarma subtiiiiiire cu care am inchis circuitul, respectiv care merge de la anodul LED-ului vertical la traseul care duce direct spre firul albastru al decodorului, "plus comun" carevasazica. Acest traseu duce atat spre terminalul drept al fostului bec, cat si spre "dulia" metalica a soclului generatorului de fum, asa ca am ales a doua varianta, mai simpla dpdv constructiv.
 
Mircea, stiu ce zici; eu am cumparat si eu mai demult niste led-uri din care spui tu si le-am montat in BR80; intr-adevar, dau o lumina perfecta pentru aburoase, insa parerea mea ca nu se compara ca realism cu lumina de bec. Sunt multe cazuri in care nu poti folosi becuri; fie nu ai loc (cazul meu cu BR80, fie cazul tau in care ai nevoie de mai multa lumina, iar un singur bec nu ti-o poate oferi. In cazul modelelor trebuie (din pacate) sa facem uneori compromisuri, fie din cauza spatiului, fie din alte considerente tehnice.

Rugaminte: eu am incercat sa desfac la un moment dat masina mea (BR50 Roco), insa dupa ce am desfacut suruburile de pe "burta" masinii nu am putut avansa pentru ca "tinea" ceva in dreptul reductorului aflat in fata marchizei; mi-a scapat vreun surub nedesfacut, sau mai e vreo chichita pe care nu am dibuit-o? Imi poti da mai multe detalii despre cum se desface masina, te rog?

Multumesc
 
  • Like
Reacții: mpursu
Am lucrat tot timpul numai cu prospectul langa mine :D ; acolo arata ca in dreptul cabinei exista ceva asamblare asemanatoare cu o gheara, in jurul careia carcasa pivoteaza (aproximativ) dupa desfacerea surubului dintre prima si a doua osie. Nu stiu cum este construita BeRea57, insa... nu-i exclus sa fie si aici cam aceeasi idee.
 
Pe langa imbunatatirea evidenta a luminii farurilor, pastrandu-se totusi "caracterul" de alb-incandescent 8), efectul secundar al acestei operatiuni consta in... accentuarea a micilor probleme de asamblare ale locomotivei, respectiv de nepotrivire perfecta intre piese, pe unde scapa in exterior lumina LED-urilor dinauntru :evil:
Totusi, asa cum bine spunea Andreiul, trebuie sa acceptam unele mici compromisuri :fluierat:
 
Pentru frumusete, iata alaturi BR03 Piko si BR44 Roco, adica o locomotiva de expres si una de marfa:

Lumina ambianta este departe de a fi perfecta (becurile candelabrului din camera mare), deci auto-ajustarea culorilor de catre aparatul foto face sa nu fie chiar atat de evidenta lumina alb-incandescent a farurilor, desi va asigur ca asa este 8)
 
Mircea, daca masina "scapa" lumina pe la imbinari, incearca sa vopsesti ghidul de lumina sau sa il imbraci in staniol, aceasta ultima tehnica asigurand si un flux mai bun al luminii.

Eu am folosit ambele variante, insa cea mai buna (daca ai loc in masina) este cea de-a doua.

Succes
 
  • Like
Reacții: mpursu
Interesanta modificarea luminilor pe BR 44,eu prefer luminile"pe becuri".Am o intrebare,cum a-ti rezolvat"aerisirea" decodorului din tender?la modelul meu" incarcatura de carbuni" se incalzeste periculos de mult(folosesc decodor ESU V3)
 
  • Like
Reacții: mpursu
Asa-i ca ai statie Roco Multimouse? :D
Una din locomotivele mele s-a incalzit chiar destul de tare atunci cand a fost in vizita la o alta Cale Ferata, comandata de Roco Multimouse, fapt pentru care m-am speriat zdravan :confused:. La revenirea acasa, sub comanda statiei mele LenzSet100 totul a revenit la normal, adica decodorul & locomotiva s-au incalzit moderat dupa cateva ture, asa cum stiam eu 8)
Tare cred ca LenzSet100 are incorporat un stabilizator de tensiune, astfel incat sa ofere semnalul digital la amplitudine constanta, indiferent de sarcina (numarul de trenuri) :aplauze: :aplauze: :aplauze:, pe cand Roco... nu stiu :fluierat:
 
Decodoarele ESU parca se incalzesc un pic mai mult decat Lenz din ce am observat eu , acum depinde foarte mult si de cat spatiu este in jurul decodorului si mai ales daca el vine in contact cu piese metalice sau de plastic .
Statiile Roco au o tensiune de alimentare la sine de aproximativ 20 v depinzand si de transformator cat da la iesire .
Statia LenzSet100 are posibilitatea de setare a tensiuni intre 14-20 v la iesirea la sine .
Mircea , tu ce tensiune la sine ai setata pe statia ta LenzSet100 la sine ?
 
mpursu a spus:
Asa-i ca ai statie Roco Multimouse? ...

Da MPU,am sistemul Roco,se poate ca tensiunea sa nu fie stabilizata,bine ca nu am prajit nici un decodor pina acum desi cind rulez o garnitura nu o opresc decit dupa 10,15 min.de alergatura.Ahh,am uitat,transformatorul este Trix,nu cunosc ce performante are,cert este ca locomotivele sunt "mai vesele",nu fac mofturi,HGDan stie mai bine,transformatorul Roco a...decedat