Imbunatatiri BR44 Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Off-topic, da' daca tot veni vorba...

Roco multiMAUS nu are sursa stabilizata de tensiune; de aceea recomand insistent inlocuirea transformatorului cu o sursa stabilizata tip laptop de 16V / 4A.

Pt. disiparea mai buna a caldurii degajate de decodor, am lipit o foita de staniol de plafonul tenderului; astfel incalzirea este uniforma si nu apar puncte mai fierbinti care sa duca la deformarea plasticului.
 
Buna stimati colegi...
Pentru ca suntem in pragul sarbatorilor de iarna incep prin a va ura la intreaga comunitate de "trenulisti" ...Sarbatori Fericite !
Deoarece "Mosul" a scos din traista sa o minunata locomotiva BR 44 Roco :lol: model aparut anterior produs serie 04126 D , ma gandesc sa o digitalizez si sa o cadorisesc cu un decodor TOM BASIC, 19x12x4mm, 1A, NEM652 ( cu 4 iesiri, SUSI, Function mapping - de la HGD).
Problema este ca nu am mai efectuat singur pana acum o astfel de operatiune :oops: si nu ca mi-ar fi frica insa inainte de a trece la treaba doresc si imi place sa studiez problema si sa ma edific asupra a ceea ce urmeaza sa fac respectiv sa vad ce etape trebuiesc parcurse pana la demontarea tenderului unde se afla motorul si unde trebuie montat decodorul precum si alte etape care urmeaza...
Din putinele documentatii gasite pe net :( banuiesc ca pentru demontare trebuiesc dessurubate cele doua suruburi de pe partea inferioara a tenderului...dar mai multe nu stiu...
Inainte de a incerca singur toate operatiile am indraznit si sper sa gasesc pe acest forum un coleg care sa aibe rabdarea sa imi dea cateva indrumari (eventual poze) in ceea ce urmeaza sa fac si pentru care ii multumesc anticipat ! :aplauze:
 
Buna Big Boy,

Cateva linkuri cu trecerea in digital:

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=5&t=100500
http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/roco-44-alt-refit-des-betagten-jumbos-t318892/
http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/roco_br44/br44_roco.html

Recomand sa folosesti la motor filtrul compus din 2 bobine si condensator. Modelul vechi mai mult ca sigur nu avea asa ceva montat din fabrica.

Craciun Fericit !

Gyuri
 
Unele modele mai vechi au cele 2 suruburi de care vorbesti si care tin carcasa tenderului fixa.

http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/roco_br44/br44_roco_anleitung041.jpg

http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/roco_br44/br44_roco_anleitung042.jpg

Modelele mai "recente", au carcasa tenderului inclipsata, asa cum este la modelele diesel sau electrice. Trebuie tras un pic in lateral si iese de pe sasiul-greutate. Am pus ghilimelele pentru ca modelul meu are cel putin 7-8 ani, cutia inca este portocalie cu albastru (Made in Austria) si se desface in felul urmator:

Se separa tenderul de masina prin scoaterea mufei electrice si a cardanului ce asigura transmisia la rotile masinii. Se departeaza usor carcasa tenderului si se lasa sa cada sasiul. Motorul este prins cu o brida peste, inclipsata. Se scoate brida, se extrage motorul si sub motor se afla mufa cu 8 pini. Se aplica decodorul, firele se trec printr-o degajare special conceputa, se monteaza motorul si se fixeaza decodorul deasupra motorului. Cele 2 suruburi aflate sub tender fixeaza capacul osiilor.
Nu am imagini, insa am gasit ceva pe net care ajuta:

http://www.trainsahead.com/Roco_BR44.htm

http://germanrail.fr.yuku.com/topic/3086/Rocos-Cardanshaftsmy-obsession.UrmontJdU3g

La modelele mai noi, cu decodor 16plux, accesul la decodor se face scotand "carbunii" din lada (cu ajutorul unei surubelnite subtiri), unde se afla placa cu mufa 16 pini, nefiind necesara scoaterea carcasei de pe tender.

Spoor! :D
 
Va multumesc tuturor colegilor care au incercat sa imi dea sugestii legate de problema mea...
Cred ca varianta care corespunde situatiei mele este cea din urmatorul link:
http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/roco_br44/br44_roco_anleitung041.jpg
Nu am cardan care sa faca legatura intre locomotiva si tender , actionarea locomotivei este numai in tender si din cate am observat partea de sus a tenderului aferenta locasului de depozitare a carbunilor nu este detasabila , posibil ca modelul sa fie mai dinainte si cred ca desprinderea partii de plastic a tenderului depinde exclusiv de cele doua suruburi de pe partea inferioara a acestuia ...
Recomand sa folosesti la motor filtrul compus din 2 bobine si condensator. Modelul vechi mai mult ca sigur nu avea asa ceva montat din fabrica.
Poate parea puerila intrebarea mea dar dat fiind faptul ca sunt incepator intr-ale digitalului rog clementa....deci la ce filtru din 2 bobine te referi....cel de pe decodor ???
O sa mai studiez....
Sarbatori Fericite !
 
In cazul acesta ,ai de frezat din lest sau trebuie sa cauti un loc pentru decodor. Modelul fiind mai vechi, nefiind prevazut cu loc pentru decodor are lestul masiv, inclusiv patrea de sus.Identic gasesti in link-ul pus de Gyuri:

http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/roco_br44/br44_roco.html

Alta problema ar fi lipsa mufei pentru decodor, aici trebuind sa faci legaturile "pe direct", la partea aceasta sunt multi colegi de forum care te pot ajuta.
 
Ultima editare:
Multumesc colega...
Sa nu mi-o iei in nume de rau dar stdudiasem toate aceste pagini , problema cea mai importanta si prima in ordinea lor era cea legata de demontarea tenderului , deoarece nu gaseam pe net prea multe detalii....
O sa reiau si sa analizez toate paginile recomandate de catre voi si imi voi lua inima in dinti sa desfac locomotiva/tender si sper sa am si rezultatele dorite...
Daca o sa mai am probleme o sa va mai deranjez pe aici ....cu permisiunea voastra binenteles... :oops:
 
Revin cu detalii ...
1.Locomotiva este un BR 44 model ceva mai vechi , motor fara volanta cu tender similar cu cel din acest link
http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/roco_br44/br44_roco.html
2.Am desfacut tenderul si situatia se prezinta astfel ....




3.Oare pentru decuparea din tender(din metal),in partea de sus pentru a face loc decodorului ,pot folosi un flex ?

Astept parerile si observatiile voastre , ale celor pricepuri
 
Se poate folosi in voie polizorul/flexul, atat timp cat se cunoaste foarte bine acest tip de scula... si masurile de protectie necesare. Carcasa trebuie fixata intr-o menghina, atentie la falcile menghinei, trebuiesc "imbracate" in cauciuc sau orice alt material ce nu scrijeleste carcasa. Cu grija se poate obtine rezultatul dorit.

Alta varianta ar fi folosirea unei masini de gaurit cu postament si masa de lucru unde sa se poata fixa carcasa tenderului si, cu ajutorul unei freze , sa se decupeze partea necesara.

http://www.fuessener-modellbaublaetter.com/Bohrmaschine%201.jpg
 
Și această idee este foarte bună :aplauze:
Bineînţeles că îmi place modul în care au fost rezolvate luminile tenderului
71.gif
, dar faza este că eu n-am reuşit (încă) să găsesc LED-uri tripolare alb/roşu cu anod comun...

Later edit: între timp am găsit LED-uri tripolare warmwhite/roșu, nu mai știu dacă au anod comun sau catod comun, dar știu (deocamdată) că n-am cum să le adaptez aici :)
 
Ultima editare:
Buna ziua stimati colegi...
Cu studiu individual si cu o inima mare luata in dinti...dupa o lunga si educativa conversatie plina de indicatii pretioase primite dela GFN caruia tin sa ii multumesc pe aceasta cale pentru rabdarea si intelegerea de care a dat dovada ...am trecut la treaba si am reusit sa digitalizez locomotiva BR 44.
Sunt incantat de reusita , indicatiile pe care mi le-ati dat in studierea link-ului :
http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/roco_br44/br44_roco.html care s-au dovedit a-mi fi de mare ajutor.
Decuparea am facut-o cu un flex cu grija si atentie dupa ce am izolat tenderul din metal in hartie si la final in banda adeziva utilizata la protectia geamurilor si usilor atunci cand zugravesti (deoerece prin utilizarea flexului se incalzeste tenderul - e bine sa demontati toate accesoriile din plastic inainte de inceperea acestei operatii)
Deci operatie reusita...si "pacient" salvat ....Multumesc tuturor pentru ajutor...Va doresc Sarbatori Fericite si un An nou Fericit !!!
 
Pentru putin , imi pare bine ca am putut sa va ajut si ca pana la urma ati reusit sa finalizati lucrarea la locomotiva.
Numai bine si altadata va ajut cu cea mai mare placere.
 
Multumesc.
Minifreza proxxon face minuni, fara ea nu reuseam sa frezez asa frumos si asa mai am mult de invatat cum sta treaba cu prelucrarea prin aschiere, dar pe masura ce lucrez mai invat cate ceva.
 
Am remotorizat vechea locomotiva Roco BR 44 DRG cod 04126D , am trecut de la motorul vechi la unul de generatie noua care se potriveste perfect.
Am facut schimbarea pentru ca noul motor este mai silentios si functioneaza mai uniform la turatii mici
Au fost mutati melcii de pe motorul vechi pe cel nou, au mai fost cositorite doua lamele elastice care sa atinga pe ploturile de alimentare ale motorului nou, am ales varianta aceasta pentru a nu pune pistolul de lipit pe portperii ca sa nu se topeasca plasticul.
20200511_105518.jpg

20200511_105600.jpg

20200511_111707.jpg

20200511_111712.jpg

20200511_111811.jpg

20200511_114318.jpg
 
BR44 Roco nr.art.63235 a intrat din nou în Atelierele Căilor Ferate "La Ursu" pentru dotarea cu sunet. După un studiu foarte atent atât al locomotivei cât și al listei pieselor componente, am ajuns la concluzia că voi monta difuzorul în locașul din cazan special prevăzut în acest scop. Evident, ajungerea la acest locaș necesită demontarea aproape completă a cazanului, ceea ce am și început să fac. Era planificată și dotarea cu generator de fum Seuthe nr.11, care necesită de asemenea demontarea cazanului, dar... va veni și el într-o zi cu Soare.
Din cauza instrucțiunilor de demontare admirabile, sublime chiar am putea zice, dar total inexistente :p, am mers după intuiție și, într-un final, am reușit să demontez cazanul. Evident că au mai și căzut unele piese, da'sper că voi reuși să-mi aduc aminte unde-cine-care-ce-cum-când
9.gif
. Deci... cazanul este demontat, locașul este accesibil, decodorul ESU LokSound 5 încărcat cu sunetele BR44-cu-cărbuni funcționează perfect, difuzorul "sugar-cube" este asamblat cu toate elementele sale și încape perfect în locul planificat, așa că operațiunile au început bine și continuă într-un ritm susținut :)
IMG_001600.jpg

IMG_001603.jpg

IMG_001604.jpg

IMG_001605.jpg

IMG_001606.jpg

IMG_001610.jpg

IMG_001611.jpg
 
Ultima editare: