Montare decodor cu sunet in BR 114 Roco - cod 62811

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salutare tuturor,

In cele ce urmeaza va voi prezenta operatiunea de montare a decodorului cu sunet ESU LokSound V 3.5 si a difuzorului Esu 50440 ( http://www.esu.eu/en/products/accessories/loudspeaker/ordering-information-loudspeakers/ ) in locomotiva diesel-hidraulica Roco BR 114 - cod de produs 62811.

Masina este inmatriculata DR si are numarul de inmatriculare 114 401-3.

In primul rand am testat toate versiunile de sunet (in numar de 3) aferente locomotivei mele si m-am decis asupra celui facut pentru modelul facut de Brawa; mi s-a parut cel mai complet


Apoi am purces la uploadarea sunetului in decodor, pentru aceasta am folosit programatorul ESU LokPrgrammer.

Apoi am trecut la montarea efectiva a decodorului si a difuzorului in masina. A trebuit sa fac o singura modificare, si anume mutarea celor doua rezistoare montate in serie cu motorul.

Iata in cateva cuvinte si cu pozele aferente cum am facut:

Am desfacut locomotiva, astfel: am scos cabina, tragand usor de laterale, iar apoi desfacand cele 4 suruburi care prind carcasa locomotive (vezi schita din prospectul masinii).

Apoi am dezlipit cele 4 fire negre care vin de la colectorii de curent de pe sine si am scos cablajul, inlaturand in prima faza de pe partea de sus cele doua rezistoare:



Iata si masina "cheala":


Dupa dezlipirea celor doua rezistoare, cablajul arata asa:


Apoi am trecut la prelungirea terminalelor rezistoarelor, cu unele taiate de la rezistoarele de 1K pe care le folosesc pentru alte locomotive si vagoane si la lipirea lor pe partea inferioara a cablajului:


Dupa aceea am montat cablajul pe locomotiva, pentru a verifica daca pozitionarea este buna, iar rezistoarele nu ating in carcasa masinii si nici in boghiu sau in axul cardanic:


Mentionez faptul ca mutarea rezistoarelor sub cablaj a fost necesara pentru ca decodorul cu sunet sa aiba loc in partea din fata a locomotivei (dimeniunile decodorului cu sunet sunt mai mari decat ale unui decodor fara sunet).

Apoi am trecut la pozitionarea si fixarea decodorului pe pozitie, precum si a firelor, avand grija ca acesta sa nu intre in contact cu carcasa de plastic a locomotivei, pentru ca aceasta sa nu se deformeze in momentul in care decodorul se incalzeste:





Fixarea decodorului am facut-o cu ajutorul unui scotch dublu-adeziv, dupa cum se poate vedea in pozele de mai sus.

Apoi am inchis compartimentul decodorului si am montat cabina locomotivei, pentru a nu se intampla evenimente nedorite:


Iata si interiorul cabinei:


In final am facut teste de sunet, pentru a vedea cum se aude mai bine: cu difuzorul cu membrana in sus sau in jos; eu am ales sa pun cu membrana in sus; zis si facut. La fel, am folosit scotch dublu adeziv, de data aceasta pentru a inlatura eventualele vibratii ale difuzorului in masina:



Si iata si difuzorul montat:


In final am testat daca ambele compartimente sunt inchise corect (eu am pozat inainte de a verifica) - dar va pot spune ca se inchid corect - cei care ma cunosc vor putea confirma acest lucru:




Iata si un scurt filmulet cu masina oracaind (scuze calitatea slaba a imaginii si sunetului):


In final, o poza mai veche a masinii, impreuna cu sora ei, BR 110 DR:


Multumesc
 
Salut tuturor; in urma testelor temeinice, am descoperit un lucru foarte neplacut; decodorul se incinge foarte tare si la un moment dat intra in protectie termica si taie sunetul; mentionez faptul ca mai am locomotiva de acest ge (ldh) pe care am montat decodor cu sunet (BR 212), facuta tot de Roco si care nu face nici o problema de acest gen...ceva idei? daca scot capacul masinii, problemele dispar (banuiesc ca nu se incinge asa de tare)

nu stiu daca e vorba de consum, insa BR212 are lumini cu becuri, in timp ce aceasta, BR114 are lumini cu led-uri smd, deci consumul ar trebui sa fie mai mic.

Am testat si cu un difuzor "stock", adica cel rotund; acelasi efect. daca nu gasesc o rezolvare, va trebui sa renunt la decodorul cu sunet, deoarece alt loc de montare a decodorului nu este in masina...
 
dubluadezivu ala de pe decodor nu sta bine, daca ai nevoie de racire calumea va trebui sa pui aluminiu pe tranzistoare, nu stiu cat de bun conductor de caldura e termocontractilul ala. decodorul functioneaza normal in alte locomotive?
 
Inca n-am lucrat cu decodoare cu sunet, deci nu prea sunt in masura sa-mi dau cu parerea. Totusi vin si eu cu cateva idei logice :D
Mai intai incearca sa-l utilizezi cu luminile stinse. Daca supraincalzirea dispare, inseamna ca acolo este ceva hiba. Daca nu, inseamna ca luminile sunt OK si avem de cautat mai departe.
Dezlipeste un fir de la difuzor si actioneaza locomotiva si sunetul; evident ca n-o sa auzi nimic, difuzorul fiind deconectat, dar supravegheaza temperatura decodorului. Daca supraincalzirea dispare, inseamna ca impedanta difuzorului era prea mica si, deci, va trebui sa cauti un difuzor cu impedanta mai mare. Daca supraincalzirea persista, atunci difuzorul este OK si-l conectam la loc, apoi cautam mai departe.
In caz ca exista firul verde (AUX1) si firul violet (AUX2), urmareste pe unde ajung si ce ating. Atentie mai ales la firul violet, fiindca nu este prins pe mufa cu 8pt contacte si poate face probleme daca nu este izolat corespunzator in caz ca nu este utilizat.
Sau... nu cumva tensiunea oferita de sistemul digital este prea mare? :?:
 
am dat jos dublu-adezivul ala (oarecum - a ramas lipici pe termocontractibiilul acela negru; inca nu am apucat sa il dau jos de tot; de abia azi m-am reapucat de aciest proiect); decodorul functioneaza ok so pe locomotiva asta, insa se incalzeste foarte tare cand inchid capacul masinii

Cu ce sa curat adezivul de pe decodor? am incercat cu alcool si nu merge; cu acetona?
 
incearca sa cureti cum poti lipiciul de pe termocontactil, acetona e putin cam tare. incearca sa il montezi "in aer". parca am mai auzit si la altii probleme cu decodoarele de sunet.

LE : refa lipiturile pe placa, acum am vazut ca ti/ai mutat bobinele din filtru pe partea cealalta.
 
Am desfacut cealalta locomotiva (BR212) si m-am luminat; acolo am montat decodorul in cabina, sub placuta care imita interiorul cabinei; categoric este mai mult spatiu acolo, si disipa mai bine caldura; o sa incerc sa montez decodorul acolo, sa vad ce se intampla.

uite cum l-am montat in BR212



Lipiturile sunt ok; le-am verificat

Maine ma apuc curat decodorul. sa il montez in cabina si sa fac teste; revin cu detalii, si daca totul este ok, revin si cu poze cu pozitionarea finala a decodorului.

Decodorul nu este nevoie sa il montez in aer pentu a functiona normal; este suficient sa scot capacul de la carcasa
 
of; abia azi am reusit sa montez decodorul cu sunet astfel incat sa nu se mai incinga asa de tare incat sa intre in protectie termica

decodorul l-am curatat de scotch dublu-adeziv cu solutia de curatat unghiile a lu' nevasta-mea.

ca idee, decodorul l-am montat in cabina sub placuta de plastic care reproduce interiorul cabinei (din care am decupat un pic, intre scaunele mecanicului de locomotiva; exact in decupatura intra decodorul, astfel incat mecanicul sa nu cada acolo si, deasemenea, sa poata aiba avea si el o sursa de caldura iarna; vara va trebui sa se multumeasca cu sporul de deplasare, ca locomotiva asta nu a avut niciodata aer conditionat.

poze vor pune in zilele care vor urma (sper cat mai repede).

concluzie: dupa o ora de tras 10 vagoane in sufrageria cu geamurile inchise, deci temperatura ridicata, nu mai intrerupe sunetul.