Imbunatatiri Br 55 Trix

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Br 55 (Piko) a fost prima mea locomotiva cu aburi, de aceea sunt atasat de acest tip de locomotiva. Am achizitionat anul trecut locomotiva Br55 Trix, ceea ce mi-a placut mult la acest model a fost faptul ca are motorul in cazan si este echipata din fabrica cu decodor + sunet.

Fata de modelul Maerklin ( din care provine ) prezentat aici:
http://www.miba.de/testen/maeh055.htm

am observat faptul ca placuta de circuit imprimat este vopsita verde fapt care m-a deranjat asa ca m-am hotarat sa remediez acest mic incovenient. Demontarea cazanului este usoara, exista 3 suruburi sub locomotiva care trebuiesc desfacute, accesul la placa de circuit imprimat este usor, cu aceeasi ocazie m-am hoatarat sa schimb led-urile galbene cu unele warm white:


Si asta a iesit:


Deoarece din fabrica tasta F4 avea doar functia de dezactivare a inertiei de accelerare/ franare am facut si cateva mici modificari la setarile decodorului:
CV 165 , CV 166 , CV 168, CV 169 - toate au primit valoarea 3, astfel la apasarea tastei F4 se cativeaza viteza de manevra, se dezactiveaza inertia la acceleratie si franare si se aprind luminile la ambele capete.
 
Chiar m-am mirat cand am vazut titlul subiectului, si m-am gandit "ce sa mai imbunatatesti la o locomotiva aproape perfecta (in afara de... celebra greseala de pe stanga :D)?"
Felicitari, Dan! :aplauze:
Simpatica aburoasa merita toata atentia si operatiunile intreprinse pentru optimizarea ei 8)
Cand vei avea timp si chef, te rog eu mult, desurubeaza pentru mine piulita de pe butonul rotii motoare principale de pe stanga si pozeaza ce vezi acolo :fluierat:
 
@LDH

De ce ar trebui sa dezactivez farul central? Este o loco DB . Am urmarit locomotive DB la manevra si aveau toate (6) farurile aprinse. In epoca 3b era diferit ?
 
pentru DB din septembrie 1953 incolo la manevra se folosesc farurile centrale aprinse pe ambele sensuri permanent (aveau de altfel un buton comun)

in general se facea manevra cu 3 x lumini x 2 sensuri, rar luminile de sus aprinse si cele de jos pe sens.