DB VT 98 9518 Schienenbus - Roco 43018

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
5
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Salut tuturor,

De curand am achizitionat un automotor second hand. Este primul din "depoul" meu; l-am remarcat de mai multe ori cautand diverse lucruri pe internet.

Automotorul este produs de Roco. Are motor in 5 poli si volanta, iluminare cu becuri si este complet analog (nu are slot pentru decodor).

M-a bucurat foarte mult faptul ca la exterior arata foarte bine si are toate accesoriile. Se vede insa ca este rulat "la greu" dupa uzura rotilor si a lamelelor din alama care colecteaza curentul de pe sine (unele dintre ele sunt perforate de catre bandajul rotilor.

Acestea fiind constatate, am considerat normala decizia de a demonta complet automotorul pentru curatare, (re)gresare si eventuale reparatii.

Am mai constatat un lucru: in trecut s-a facut gresare cu vaselina de tractor, sau cam asa ceva, deoarece, era plin de unsoare in interior, iar aceasta era de culoare maronie si data in exces.

Asa ca am curatat bine carcasa, componentele angrenajelor, rotile si motorul, apoi am gresat cu putin ulei lagarele motorului, iar angrenajele cu vaselina Roco..

Deasemenea, am constatat ca unul din ghidajele de lumina era rupt, asa ca l-am lipit cu adeziv Piko.

In acest moment am terminat de demontat/curatat/spalat/gresat/montat vagonul motor si am facut teste.

Primele impresii (in analog):
- mersul este foarte lin, chiar si la viteze foarte mici) si extrem de silentios
- luminile functioneaza (se aprind alb/rosu in functie de directia de deplasare).

Deasemenea, am demontat si vagonul - aici am gasit ghidajul de lumina rupt. Am curatat bine rotile - aratau jalnic initial.

In viitor am de gand sa digitizez masina, sa amenajez interioarele si sa montez pasageri.

Iata si pozele:

Ieri, cand a fost achizitonat - inainte de curatare, demontare, montare si teste:











Cod Roco:


Poze interior:








Cam asa as vrea sa arate in final:







Va voi tine la curent cu evolutia lucrarilor
 
Ia vezi tu nenea ca aia de-i spui tu uzura la lamele colectoare este posibil sa nu fie asa.

Este posibil ca lamelele sa fi fost inlocuite si datorita latimii celor noi li s-a creat un ghidaj (slit) care sa calce peste buza de deraiere a rotii astfel incat sa nu atinga de lest si sa faca scurt.

Mai studiaza putin

:cafea:
 
Daca tot e sa corectam sensul sagetilor, vreau sa fac si eu o corectie:
- Nu se spune "buza de deraiere", ci "buza bandajului" sau, pentru roti monobloc "buza rotii" - aceasta buza serveste la ghidarea vehiculului pe sine si impiedica deraierea, nu o favorizeaza!
Exista "sabotul de deraiere" care provoaca deraierea.
Am facut aceasta observatie deoarece am mai regasit intr-un post al lui LDH aceeasi exprimare - sper sa nu existe interpretari ca vreau sa bag zazanie!
In ceea ce priveste taieturile din lamelele colectoare imi permit doua mentiuni: 1. pana acum nu am vazut nici o lamela colectoare cu fanta practicata undeva in mijlocul materialului (probabil executia ar fi mai scumpa decat alegerea altei forme) si 2. materialul din care este fabricata lamela este mai moale decat cel din care este fabricat bandajul rotii (roata) si deci mai usor supus uzurii.
 
WeepingEye a spus:
... vreau sa fac si eu o corectie:
- Nu se spune "buza de deraiere", ci "buza bandajului" sau, pentru roti monobloc "buza rotii" - aceasta buza serveste la ghidarea vehiculului pe sine si impiedica deraierea, nu o favorizeaza!
Exista "sabotul de deraiere" care provoaca deraierea.
Am facut aceasta observatie deoarece am mai regasit intr-un post al lui LDH aceeasi exprimare - sper sa nu existe interpretari ca vreau sa bag zazanie!

Corecturile sunt bine venite si nu vad de ce sa supere pe cineva :wink: