060-EA HectorRail

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Intr-o discutie legata de vagoanele de la tillig am descoperit ca cineva aducea vorba despre un 060-EA la scara H0 apartinant companiei feroviare hectorRail.Nu am stat prea mult timp pe ganduri si am incepus sa caut pe net despre ea.Se pare ca modelul real exista si el ,dar nu cred ca a fost facut la Craiova. Este vorba despre:
http://www.historiskt.nu/diverse/idag/bosse/hectorrail_050913.jpg
http://janne.goldnet.nu/bildreportage/old/hector1.jpg
In poza a doua se observa in spate si modelul cu 4 osii.
http://flickr.com/photos/robertharlin/2806339654/in/pool-910545@N25
http://www.ojs.nu/Bilder/2006-06-03_JHRF_Hallsberg/PICT8259.jpg
ce am observat eu ca diferente : plugul ,farurile ,pantografele , stergatoarele , aerisirile laterale, tampoanele dar cel mai important este inclinatia cabinei care este total diferita de EA-ul romanesc.....
intrebarea este:
Pasionatii de H0 ar putea transforma modelul acesta intrunul CFR ? Merita?
http://shop.nmj.no/product_info.php?products_id=3113&osCsid=411
 
pe forumul maghiar era intr-adevar aceasta fotografie...insa pretul este prohibitiv :( .

daca ar fi fost un model de productie curenta,in plastic,la un pret normal de 150-200 euro,cred
ca ar fi meritat modificarea...de fapt trebuie modificat unghiul cabinei,farurile si ceva maruntisuri,insa
cel mai important este deja,cutia si boghiurile.
 
Sa faci modificari pe un model de 1000 de eur :( ..mai ales ca sunt modificari radicale,trebuie decupat tot postul de conducere si construit altul de la 00000(inclinatia la 1/10,faruri,geamuri coltare,capac),daca la gratarele de ventilatie capac, interventia este facila,alta poveste este cu cabinele de conducere,deci....nu se merita,daca costa 200 de eur poate ma incumetam
 
Intradevar pretul este mare..dar avand in vedere ca este cam singurul model atat de apropiat de cel real.....in fine.
am descoperit ceva foarte interesant pe site-ul oficial al celor de la hectorRail si anume acest document.Dupa cum reiese sunt modele mai puternice decat cele de la craiova,ceea ce nu am inteles este legat de numarul produs de catre cei de la ASEA.900 pentru romania? stiam ca a fost cumparata licenta nu locomotivele de-a gata.Ce parere aveti ?
 
probabil este vreo greseala de tipar sau intentionata(multi simt nevoia sa isi gadile orgoliul propriu cu o minciunica doua :p ).

de fapt locomotivele sunt surori,provin din aceeasi planseta de proiectare,se poate vede si scheme de vopsire asemanatoare(in prima fotografie).
 
@cata

noi vorbeam de EA,locomtiva de o vezi pe liniile CFR-ului.

Florinn

par asemanatoare,si inclin sa cred ca sunt la fel,cu exceptia unghiului cabinei.
 
cum nu au nimic in comun? boghiurile sunt aceleasi iar "fusta" -sasiul este la fel.cutia este identica,
cel putin la prima vedere,insa nu cred sa fie diferente de lungime,judecand dupa asezarea ferestrelor.
acoperisul un pic diferit,ma refer la echipamentul instalat,insa tot 3 capace sunt,la ambele locomotive.
cabina este singura mare diferenta,restul sunt lucruri minore.priviti locomotiva 060-EA CFR si priviti cea de la HECTORAIL,poza langa poza....
 
El 15, 5400kW locomtiva constuita de ASEA pe bazele EA-ului Romanesc(sasiu si boghiuri) initial pentru Norges Statsbaner (NSB), pentru a tracta trenurile grele de minereu de fier.

http://en.wikipedia.org/wiki/NSB_El_15
http://www.jernbane.net/norge/el/el15/index.asp
 
Salut,
Ca sa nu se inteleaga gresit,nu EL 15 e facut dupa EA -ul romanesc ,ci tehnologia e comuna si provine de la ASEA(Allmänna Svenska Elektriska AB, Västerås).Uneori pe wikipedia sint si deficiente de exprimare si chiar greseli.Altfel,s-ar intelege ca suedezii au luat licenta de la noi,nu invers
Mi-a trecut si mie prin gind sa iau un astfel de model pentru ceferizare dar pretul e descurajator!
s
 
Dezavantaje NMJ:
- pretul e mare (>1000E)
- NMJ lucreaza cu metal (tabla de alalma) nu plastic
- is multe detalii de corectat direct in metal.
Asa ca mai bine o faci de la zero din ABS cu sasiu ROCO si nu cazi din buget. :)

Succes celor care vor sa o ia de la zero.
 
gresita fiind si informatia de pe site-ul de la HectorRail,cum ca s-ar fi facut 900 bucati ptr. Romania...