Werklok 9 OMV

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
E bine sa faci o proba inainte cu lichidul de frana pe interiorul caroseriei, intr-o portiune fara vopsea.Daca se inmoaie suprafata dupa x minute -se incearca cu varful unghiei, combinatia e mortala.S-au mai intamplat cazuri, dar rare.E posibil ca sa nu se intample acelasi lucru cu un alt lichid de frana Dot 3.
 
In urma probelor facute cu alte trei mostre de plastic scufundate 48 de ore in acelasi lichid de frana, se pare ca in combinatia ghinionista veriga slaba a fost plasticul carcasei. Cele trei mostre nu si-au schimbat proprietatile.Daca intrerupeam baia in momentul in care vopseaua a inceput sa se exfolieze, nu cred ca mai ajungeam aici. Acu' asta e..."vom face altul si mai frumos..." Pana la urma am constatat ca lucrez mult mai relaxat cand am un pumn de piese de schimb :lol:
 
In conditiile date voi incerca sa refac si iluminarea in partea din fata pentru a scapa de inflotoceala de fire din "nasul" locomotivei. In prima varianta aratau cam asa

Pentru asta am hotarat sa elimin placa cu leduri originala (oricum ramane pe ea un singur led, cel pentru farul de sus) si am confectionat o alta placa pe care am lipit-o pe rama. Pe ea vor fi montate atat ledul pt. farul superior cu rezistenta de limitare cat si rezistentele aferente celor doua grupuri de leduri din farurile de jos. In felul asta sper sa se poata lucra si ceva mai usor la echilibrarea luminilor galbene. Singurul lucru ceva mai complicat pana la acest punct a fost proiectarea placii in asa fel incat ledul sa "pice" chiar sub ghidajul de lumina.
 
Intre timp am reusit sa "ma orientez" de niste leduri smd bicolore rosu-galben, asa ca m-am hotarat sa incerc o alta abordare a farurilor de jos, de data asta fara "sasiul"din cablaj.Mai intai am purces la scoaterea ghidajelor de lumina din oalele de far existente.Pt asta am practicat cate o gaura in fundu' fiecarei oale dupa care am impins afara ghidajele.Trebuie impins cu un varf relativ dur si bine ascutit din cauza terminatiei la 45 grd. Ies destul de greu si trebuie procedat cu grija mare pt degete...nu de alta dar e nevoie mare de ele la pasul urmator.

Odata scoase, se procedeaza la taierea si slefuirea ghidajelor pana devin un fel de lentile.Lustruirea suprafetei taiate a fost facuta cu metoda babeasca cu pasta de dinti.Aici se vede adevarata dibacie de a pastra degetele intregi in zona unghiilor :D

Daca toate au mers bine, se poate pune de-o cafea.
 
Dupa cafea, se taie partea inutila a farurilor,se monteaza ledurile in far si se lipesc farurile pe rama.Ledurile sunt foarte mici (cca 1.6/1.2 mm) si sunt potrivite pentru aplicatie dar, din pacate, sunt cam "puturoase" si, pentru a lumina corespunzator (sper), trebuie impinse aproape de limita de 20mA.

 
Odata fixate farurile pe rama, vata in nas si infasurata in hartie si se vopseste.Prima data un strat de negru, pe urma dupa gust


Si, pentru prima data in istoria locomotivistica a atelierelor 33, masinaria are luminile fata 100% functionale.Pt probe s-au montat provizoriu si "lentilele de contact" la farurile de jos.

 
Diferenta fata de prima varianta a farurilor (cea cu cablaj) se poate vedea in poza urmatoare.Am facut si o incercare modesta de weathering pe una din rame.Dat fiind ca e prima data cand incerc asta, mi-am pus casca si...astept linistit "bolovanii" :D
 
A doua carcasa nu a facut baie.Doar am sters inscriptionarea cu alcool.Asta din poze e carcasa veche, folosita acum doar pt masuratori si diverse probe...nu de alta da' barele laterale sunt asa subtiri... :lol:
 
Florin, cred ca ,daca o scoteam la momentul potrivit , nu era absolut nici o problema.Oricum, sfanta ramane proba cu cateva picaturi in interior.
 
buna baieti,

asa cum am mai spus, pusul unei machete in lichid de frana DOT3 sau DOT4 poate avea rezultate nefaste asupra multor carcase... exista PS (styrene), PMMA, poliuretan, alte poliamide, PUR, etc...

la modelele Piko vechi, facute dintr-o poliamida putin elastica pusul in lichid de frana nu avea rezultate nefaste... insa sa pui in lichid DOT3 o macheta auto Herpa sau Wiking, o cutie de plastic Trix sau Liliput este un gest sinucigas, sunt facute din PS si PMMA care NU SUPORTA ASA CEVA! :-?

ramane solutia clasica cu alcool la 90 de grade sau cu produse speciale precum Chameleon de la Walthers.

fraze stil "orice merge in lichid de frana" provenite de la modelismul aviatic (kituri) sunt o dovada de prostie si ignoranta din partea autorilor... pe net se gasesc o gramada de informatii despre masele plastice si cum reactioneaza acestea... :roll:
 
Horia, e foarte util ce spui in prima parte a mesajului...mi-as fi dorit sa stiu lucrurile astea inainte sa-i fac baie.Referitor la aprecierile de la final, daca se refera doar la afirmatiile in sine, sunt de acord cu tine. Insa, daca se refera la folosirea acestor metode de tip "merge si asa", m-as feri sa le fac. Si asta din doua motive: unul este faptul ca, desi "pe net se gasesc o gramada de informatii despre masele plastice si cum reactioneaza acestea... " , pentru unii dintre noi poate fi o problema identificarea "la ochi" a materialului din care e facut modelul.Al doilea motiv este ca, desi , personal, sunt adeptul solutiilor dedicate pt ceva anume, de foarte multe ori constat ca , pe meleagurile patriei, sunt imposibil de gasit (ex. Chameleon-ul) iar adusul lor din tari straine uneori nu e prea usor de digerat din cauza costurilor de transport. E cam "dureros" sa cumperi ceva de cativa $ si sa constati ca , de fapt ,costul real e "x+ vreo 30".Eventual si ceva pe la vama, daca nu e de provenienta UE. Deci...fii ceva mai bland cu noi in anumite privinte :lol: Oricum, in cazul asta, chiar si cu solutii dedicate de curatat vopseaua, regula de aur ar trebui sa fie PROBA intr-un loc putin vizibil.Nu de alta dar uite ce zic cei de la Walthers : "Chameleon paint stripper is noncaustic, water soluble and biochemically degradable so it won't hurt the environment. Safe for most hobby plastics, works in about 15 minutes. Can be reused." Most nu all...
 
Horia_Radulescu a spus:
la modelele Piko vechi, facute dintr-o poliamida putin elastica pusul in lichid de frana nu avea rezultate nefaste... insa sa pui in lichid DOT3 o macheta auto Herpa sau Wiking, o cutie de plastic Trix sau Liliput este un gest sinucigas, sunt facute din PS si PMMA care NU SUPORTA ASA CEVA! :-?

Modelul PIKO la care am facut eu referire este de generatie noua.
Ma indoiesc ca cei de la PIKO, atunci cand schimba matrita, schimba si plasticul ce urmeaza a fi injectat deoarece asta inseamna curatirea masinilor de reziduri, racire, incalzire, amorsare adica timp=costuri suplimentare.

Cat priveste Herpa sau Wiking urmeaza sa fac o experienta cu vestitul lichid de frana.
Cand am rezultatele va anunt.
 
Mie mi-ar place sa avem o pagina de internet unde sa fie concentrate toate informatiile utile de pe forum.

Dar pentru asta trebuie sa fie cineva care sa se priceapa la web-design si care, mai mult, sa aiba si timp sa culeaga informatia utila din sutele de topicuri.

Poate reusim sa organizam si sa ia fiecare cate o felie si sa conceapa un fel de articol.