Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
ai avut de treaba nu gluma , aburoasa mea este exact asa cum a lansato fabrica,
http://www.youtube.com/watch?v=KtBQOTkmDCs
 
Azi-mâine se împlinesc 3(trei) ani de când am (re-re-re)lansat rugă’mintea urmă’toare:
mpursu a spus:
Am o mare rugaminte mare catre posesorii de BR64 Guetzold noi [...]; anume, sunt foarte curios sa stiu cum arata interiorul acestei locomotive, respectiv motor, angrenaje, sasiu, sistem electric etc, asa ca va rog sa pozati cat mai in detaliu aceste aspecte, cand/daca aveti timp & chef.
Poate... totuşi...
 
Re: Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

O simpatică BeRe64 Guetzold nr.art.126500 a sosit la căile mele ferate pentru studiu & comparații. Cu această ocazie am pus repede la cale o sesiune foto, la care au participat și cele două BeRi64 aflate deja la căile mele ferate, respectiv venerabila bunicuță BR64 Guetzold și nepoata BR64 Roco. Astfel, în pozele următoare sunt prezentate BR64 Roco, vizitatoarea BR64 Guetzold și bunicuța BR64 Guetzold sus-menționată
Din față:
P1190716-BR64-Roco-fata_zpsq6gqlzle.jpg

P1190718-BR64-Guetzold-fata_zpsctamkhuf.jpg

P1190717-BR64-Guetzold-MPU-fata-galben_zps5g4mtgu8.jpg

P1190723-BR64-Guetzold-MPU-fata-rosu_zpsd1xejcaq.jpg


Partea stângă:
P1190710-BR64-Roco-stanga_zpsrnwfw5st.jpg

P1190712-BR64-Guetzold-stanga_zpsedvirpcq.jpg

P1190711-BR64-Guetzold-MPU-stanga_zpsayetbgd1.jpg


Din spate:
P1190722-BR64-Roco-spate_zps8mkrni1r.jpg

P1190719-BR64-Guetzold-spate_zpscolsrmcu.jpg

P1190721-BR64-Guetzold-MPU-spate-galben_zps0i2xghfp.jpg

P1190720-BR64-Guetzold-MPU-spate-rosu_zpsrv2k7d80.jpg


Partea dreaptă:
P1190715-BR64-Roco-dreapta_zpshyloiwjt.jpg

P1190713-BR64-Guetzold-dreapta_zpskwb8kypx.jpg

P1190714-BR64-Guetzold-MPU-dreapta_zpspzed5ast.jpg
 
Ultima editare de un moderator:
Re: Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

Locomotiva vizitatoare este analogică, fără interfață digitală, așa că plasarea ei pe șinele căilor mele ferate a fost totdeauna precedată de oprirea totală a semnalului DCC. Bineînțeles că am remarcat imediat poziționarea greșită a contramanivelei de pe partea stângă :p și simplificarea mecanismelor sertarelor de la ambii cilindri, dar am apreciat noua modalitate de gândire a șasiului, portcuplele standardizate și utilizarea unui motor cu volant mult mai mic decât cel cunoscut de mine, care permite "eliberarea" cabinei
P1190729-BR64-Guetzold_zps73lawz12.jpg

P1190725-BR64-Guetzold_zps6roy6gkj.jpg

P1190726-BR64-Guetzold_zpscsybmnk0.jpg

Cele trei locomotive sunt prezente împreună în pozele de final:
P1190733-BR64x3-fata_zps2d3qomgq.jpg

P1190734-BR64x3-spate_zpsog3a5cvq.jpg
 
Ultima editare:
În februarie 2020, venerabila bunicuță BR64 Guetzold a revenit în atelierele Căilor Ferate "La Ursu" pentru a fi dotată cu un nou motor Roco/Fleischmann nr.art.00504071. Nu mai țin minte dacă are 3 sau 5 poli, dar are volant și este mai mic decât motorul Piko cu care înlocuisem motorul original Guetzold.
Așa arăta interiorul locomotivei la vremea respectivă, remarcându-se "lestul" din aluminiu (alt material n-am găsit
10.gif
) cu o cavitate destul de zdravănă în care am găzduit decodorul și adaptorul pentru farurile bicolore bipolare, precum și piesa din plastic vișiniu care fixează motorul Piko pe șasiu.
IMG_000062.jpg

IMG_000064.jpg

IMG_000067.jpg

IMG_000069.jpg
 
Pentru fixarea noului motor am (re)folosit piesa de aluminiu creată pentru o altă idee de remotorizare (poză din 2007).
P1040929_motor_BR64.jpg

Pe această piesă noul motor se așează mult prea lejer, deci am folosit patru bețe de chibrit pentru "completarea" spațiului liber și pentru poziționare.
IMG_000071.jpg

IMG_000078.jpg

IMG_000080.jpg
 
Rezultatele probelor de funcționare fiind excelente, am creat din alte bețe de chibrit un mic suport pentru decodor deasupra motorului. Astfel am putut repune în drepturi (la propriu și la figurat) tolele originale ale locomotivei.
IMG_000084.jpg

IMG_000090.jpg

IMG_000092.jpg

IMG_000096.jpg

Astfel, conform celebrei ziceri "fă rai din ce ai", acum venerabila bunicuță BR64 Guetzold (model din anii 1960) se bucură de o rulare fină și silențioasă datorită noului motor ultramodern cu volant, de biele complete, de lumini bicolore bipolare (daaa, știu, fără circuite separate fiindcă numai așa s-a putut rezolva cu minimum de fire) și de binemeritatul decodor digital.
 
Salut Mircea,

Daca tot i-ai facut atatea upgrade-uri, de ce nu incerci sa-i faci si o iluminare demna de acest nume folosind, de exemplul, lampile standard DRG de la BR 86 Roco?
 
  • Like
Reacții: mpursu
Ei lasa ca la cat de multa initiativa ai aratat pana acum la modificari... Lampi de la Roco, micro-LED-uri cu fire precum cele pe care vrei sa le folosesti la BR 44 si gata treaba. :)
 
  • Like
Reacții: mpursu
O solutie mai simpla ar fi sa se foloseasca o placa cu felinare si bare de mana de la un BR 86 de Piko care arata foarte bine pe un batran BR 64 de Gutzold. Dar, e adevarat, nu are iluminare la felinare. Mai bine oricum decat acele becuri enorme puse de Gutzold. Am cumparat acea placa cu felinare ce se aseaza pe pervazul din fata camerei de fum, deasupra traversei frontale , insa nu am avut timp inca sa o montez pe batrana locomotiva BR 64. Mereu exista o dilema la locomotivele vechi. Daca le imbunatatesti e foarte bine, dar cat merita imbunatatite pana la urma ? Daca pui felinare de Weinert de pilda, sigur locomotiva va arata foarte bine. Asta e clar. Insa ce faci cu buzele bandajelor mai ales la rotile alergatoare sau bielele sau alte detalii care nu sunt la acelasi nivel ? Le poti modifica si pe acelea insa oare merita sa reconstruiesti locomotiva si sa pastrezi vechiul motor ? Si tot asa .... Pana la urma e mai bine sa o reconstruiesti sau sa o pastrezi originala si sa iti cumperi una noua care este ok ? Mereu apar aceste dileme .... Nimeni nu cred ca este capabil sa detina adevarul absolut. Depinde de cat este de legat sentimental de acea locomotiva fiecare. Fiecare poate face ce simte ca merita facut la fiecare locomotiva. Repet, si eu vreau sa schimb becurile mari cu acea placa de BR 86, pe care o am, dar habar n-am pe unde am pus-o. Sigur o sa imi zica cineva ca nu este suficient. Si are dreptate. Oricum, felicitari ,,mpursu" !
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mpursu
Salut,

Eu vad intr-o asemenea situatie doua posibilitati:

Prima: locomotiva, adica modelul de epoca este intr-o stare apropiata de cea originala. Aici conteaza valoarea sa ca reprezentant al unei epoci in modelism si originalitatea in sine. Trebuie prin urmare restaurata cu grija si adusa in starea originala, pe cat se poate. La locomotiva lui MPU nu este cazul

A doua: locomotiva a fost deja de nenumarate ori modificata, stricata, reparata, insa are o valoare mare nu ca model de epoca ci una sentimentala pentru proprietar. Aici MPU se incadreaza perfect. :)
La o locomotiva unde s-a schimbat motorul, s-au pus LED-uri, s-a pus decodor, etc, merita sa se incerce aducerea intr-o stare mai apropiata de un model la scara decat de o jucarie, chiar daca asta nu e posibil sub toate aspectele. Cel putin asa vad eu situatia. :)
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mpursu
Am găsit o prezentare a venerabilei bunicuțe 64.180 Guetzold, așa cum a fost ea de la bun început:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=iL-xGIHzuJg&list=PLBN7HAaT5IKseOR6X_BrJUBt33wyfCqOH]View: https://www.youtube.com/watch?v=iL-xGIHzuJg&list=PLBN7HAaT5IKseOR6X_BrJUBt33wyfCqOH[/img]