Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Așa cum cred că mulți știți deja, aburoasa 64 Guetzold este membră fondatoare a colecției mele H0, având la ora actuală respectabila vârstă de 40 de ani. În anul 1969 a fost adusă din Germania de tatăl meu, împreună cu un vagon thunderbox (donnerbuechse - mulțumit, Horia? :D) și un cerc de sine profil "U" întors pe traverse de carton. La vremea aceea ea arăta astfel, conform wikipedia
64180A.jpg
64180A.jpg

Simpatica locomotivă a trecut prin foarte multe "evenimente", cum ar fi căzături, tumbe, demontări/remontări nereușite etc), soldate cu pierderea bielelor de pe partea dreaptă, ruperea unor elemente de pe carcasă, ștergerea inscripțiilor etc. În ciuda tuturor acestor aventuri, locomotiva a rezistat eroic :cool:
 
Ultima editare:
Saracutza 64 Guetzold a suportat in tacere trecerea anilor, fara bielele de pe dreapta si fara lumini functionale (se neglijeaza incercarile mele nereusite de a monta fel-de-fel de LED-uri :D), pana cand am descoperit Internetul si... forumurile de specialitate feroviara :aplauze:
In septembrie 2000, aburoasele 64 si 55 aveau deja locul lor in vitrina, avand ca imagine de fundal cartile mele de fizica:
br64_br55.jpg

Probabil ca deja ati remarcat "farurile" pe care 64 le avea montate la vremea aceea, mai precis niste enorme LED-uri bipolare galben/rosu de 5inci mm :confused: (altele nu gasisem, na!). Stiam ca nu arata bine deloc, asa ca, imediat ce am putut pune mana pe LED-uri bipolare galben/rosu de 3rei mm, le-am schimbat imediat.
Off-topic: acesta este mesajul meu cu numarul 800 :cool:
 
Ultima editare:
Intre timp, bielele de pe stanga, slabite si ele, au ajuns sa tot cada de pe roti, mai mult incurcand biata locomotiva, asa ca le-am demontat si pe ele. O buna perioada, locomotiva a circulat pe caile mele ferate numai cu bielele de cuplare montate, dar cu luminile din fatza functionale si bicolore ;)
expres_marfa.jpg

trenuri2000.jpg
 
Ultima editare:
Am luat legatura cu diversi fabricanti de trenulete, inclusiv producatorul original Guetzold, cu rugamintea de a ma ajuta sa reconstitui bielele simpaticei 64. Firma Guetzold s-a spalat repede pe maini, cu o zicere gen "locomotiva dv. a fost produsa acum multi-multi ani; daca are bielele metalice, atunci nu va putem ajuta". Marea surpriza a venit de la Fleischmann, sub forma unui raspuns scurtissim: "dati-ne adresa, va trimitem noi bielele lipsa" :confused:. M-am conformat si, in cateva zile, am primit un pachetzel micutz in care se aflau bielele de pe dreapta pentru 64 Fleischmann
yahoo.gif
. Bineinteles ca nu s-au potrivit - ceea ce si era de asteptat :D - insa, daca mi-ar fi trimis si bielele de pe stanga :fluierat: , m-as fi straduit sa le adaptez (multe mai vreau :D).
 
Cum am facut? Simplu.
In fatza am prins LED-urile de 3mm in "ghearele" metalice care tinusera beculetzele, iar in spate am perforat cu grija farurile nefunctionale (se putea cu si mai multa grija, recunosc :p) si am introdus LED-urile. Dupa cateva probe, sa ma asigur de concordanta culoare/sens, am lipit frumos rezistentele de limitare si am conectat grupurile LED+rezistenta+LED la instalatia electrica a locomotivei (adica la culegatoarele de tensiune de la roti :D).

La ora actuala, luminile aburoasei 64 Guetzold arata astfel la mers inainte:

si la mers inapoi:
 
Odata rezolvata problema luminilor, m-am intors la problema bielelor (evident :D). Mai intreband in dreapta si-n stanga, cum-necum, am reusit sa obtin bielele unei foste aburoase 66 Piko 8) . Semanau ele destul de bine cu bielele originale de pe stanga, insa cateva diferente tot erau. M-am sucit, m-am invartit si pana la urma mi-am facut curaj...
In seara zilei de 10.09.2003 am reusit sa montez ambele mecanisme de BR66, astfel încât, pentru prima data dupa 34 de ani, locomotiva BR64 Guetzold s-a pomenit cu bielele complete
yahoo.gif
yahoo.gif
yahoo.gif

Practic am combinat glisierele de 64 cu restul bielelor de 66, iar niturile care tin culisa si biela sertarului de punctul fix le-am improvizat cu ajutorul unor ace cu gamalie de 0.8 mm; am apelat la aceasta solutie fiindca gamaliile acelor respective sunt practic identice cu niturile originale. Marea problema a fost cu biela de conducere (articulata sub capul de cruce), care era prea lunga; aici am mai facut alta improvizatie, anume am taiat la jumatate bielele respective si le-am suprapus, tragând peste ele tuburi de plastic rosu heat-shrinkable pentru a le fixa. Ulterior am lipit jumatatile cu adeziv Bison, astfel incat acum interventia mea nu mai este observabila.
Iata aici prima poza oficiala a locomotivei mele 64 cu bielele complete:

Aparatul foto digital era imprumutat si inca nu stiam prea bine sa lucrez cu el :D
 
Actualmente, aburoasa 64 Guetzold arata astfel:

Bineinteles ca intre mecanismele de pe stanga si de pe dreapta exista un decalaj de 90grade; in aceste poze acest decalaj nu se observa, fiindca am dorit sa pun in evidenta inclinarea corecta a contramanivelelor spre inainte atunci cand bielele de cuplare se afla jos de tot. Anume, am pozat locomotiva pe stanga, dupa care am comandat rotirea usoara a rotilor pana cand biela de pe dreapta a ajuns la randul ei jos de tot.
 
Am montat decodorul conform binecunoscutelor instructiuni: Rosu la culegatoarele de pe dReapta, Negru la culegatoarele de pe staNga etc.
Surprinzator, vechiul motor s-a descurcat bine sub comanda ultramodernului decodor digital :aplauze:. Totusi, acest motor este cam obosit, este foarte zgomotos, are doar 3rei poli si nici urma de volant. Asa ca de o vreme incoace tot incerc sa-i ofer venerabilei locomotive un motor nou, mai micutz, mai silentios, cu 5inci poli si cu volant :D
 
De fapt, aveam aceasta preocupare inca inainte de montarea decodorului digital :fluierat:.
Am incercat sa adaptez un motoras recuperat dintr-un CDROM; mai intai am incercat sa-l pozitionez provizoriu:

dupa care am reusit sa-i fac o piesa de aluminiu din doua parti, prinse cu suruburi:

insa a trebuit sa inlocuiesc partea superioara cu o banda de cupru fiindca nu incapea in cabina:
 
Din pacate, motorasul era prevazut sa functioneze la 5inci volti, asa ca biata locomotiva prindea o viteza comparabila cu cea a unui ICE :-? atunci cand linia ferata era alimentata la tensiunea de 12 - 14V. Reducand tensiunea, se reducea si cuplul motorului, deci tot nu era bine :(. Asa ca am revenit la motorul original, si in aceasta configuratie locomotiva a primit decodorul digital.
 
Salutare tuturor,

Mircea, nu ma pot abtine....Esti un "rege al aburoaselor"!!!... dupa toata povestea asta se vede clar ca esti "tatal" lor.

"FELICITARI" !!!!
 
Totusi n-am renuntat la ideea inlocuirii motorului :D
Am achizitionat de la Rally (multumesc mult :aplauze:) motorul Piko nr.art.56000, fiindca avusesem impresia ca-l voi putea adapta cumva in locul motorului Guetzold original. Insa, stiti si voi, socoteala din targ nu s-a potrivit cu cea de acasa, in sensul ca motorul, exact la limita, ... nu incape in cabina locomotivei :(.

Pe sasiu se afla motorul Piko nr.art.56000, iar in dreapta-jos motorul Guetzold original. Cei mai atenti au remarcat probabil ca sasiul din imagine are bielele Guetzold originale :D; explicatia este simpla si logica: pentru teste am imprumutat o locomotiva 64 Guetzold identica 8)
 
Ultima editare de un moderator: