BR39

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

omydee

Active Member
14 Ianuarie 2008
122
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Ziua buna la toata lumea.
As vrea sa cumpar o loco BR39. Problema este ca functioneaza in AC. Poate si pe mine sa ma lamureasca cineva care sunt diferentele constructive intre locomotivele care functioneaza in AC si cele in DC? Se pot modifica (cele pe AC) sa functioneze pe DC? Ce trebuie facut in acest sens? Trebuie schimbat motorul? Multumesc mult.
 
contacteaza-l pe lok pe celalalt forum,sa-ti dea detalii....
http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=148
 
Multumesc mult. Dar daca totusi este cineva care ma poate ajuta in problema mea, va rog frumos sa ma luminati :D . Multam.
 
Trenurile sistem AC au pe mijloc o patina care calca pe niste "bumbi" aflati pe mijlocul traverselor. "Bumbii" constituie un pol al tensiunii de alimentare, iar sinele, conectate impreuna, reprezinta celalalt pol. Tensiunea de la sine este alternativa, iar sensul de deplasare este dat de pozitia unui releu aflat in sistemul electric al locomotivei sau, mai nou, de un patratzel de electronica asemanator cu simpaticele noastre decodoare DCC. Exista si sistem digital AC, dar ii las pe maestrii digitalului sa povesteasca mai multe :D.
Pe scurt, trenurile AC nu pot circula pe caile ferate DC fiindca:
1) n-au bumbii de pe traverse de unde sa-si culeaga tensiune;
2) rotile de pe ambele parti se afla in contact electric, ceea ce scurtcircuiteaza imediat sistemul DC. Deci tren AC pe linii DC = don't even think about it! :-?
Trenurile DC nu pot rula pe caile ferate AC fiindca sinele de pe ambele parti se afla in contact electric si, astfel, pe culegatoarele de tensiune de pe ambele parti se obtine acelasi potential electric, deci prin motoare nu trece niciun curent. Trenul DC pe liniile AC va stationa pur si simplu, fara niciun pericol pentru sistemul AC.
 
Multumesc mult. Am inteles perfect. Deci conditia de baza e ca osiile locomotivei sa fie izolate. Daca sunt izolate, probabil ca s-ar mai putea face ceva. Daca nu, asta e. Multumesc inca odata.