Imbunatatire BR151 Lima

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.675
642
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
La Caile Ferate "Irish Railways" a sosit acum catava vreme aceasta locomotiva electrica, BR151, construita de Lima:

Intre timp, conducerea sus-numitei societati feroviare a rezolvat dotarea locomotivei cu tampoane rotunde:

De cateva zile, locomotiva se afla in vizita la Caile Ferate "La Ursu", in vederea dotarii ei cu lumini functionale si cu decodor digital.
 
Sasiul este din plastic si are o greutate plasata in mijloc. Numerele si literele sunt puse de mine, pentru a merge "la sigur" cu lipiturile si montajul :D

Boghiul 1 este ne-motor si culege tensiunea numai de la sina din stanga.

Boghiul 2 este motor si culege tensiunea numai de la sina din dreapta.
 
Deoarece piesa din plastic transparent este practic imposibil de scos de la locul ei, am ales solutia montarii de LED-uri SMD de tip PLCC in spatele "iesiturilor" transparente care intra in locasurile farurilor. Astfel, am marcat cu un punct negru catozii simpaticelor LED-uri (simpatice fiindca sunt mari in comparatie cu alte LED-uri SMD :aplauze:), am mixat cele doua componente ale solutiei de lipit Poxipol transparent si... iata ce a iesit :D
 
Nu am utilizat Picatura fiindca nu doream sa pun in pericol plasticul LED-urilor si fiindca stiam ca voi avea nevoie de un pic de timp pentru a aseza cat mai corect LED-urile, timp pe care Picatura nu mi l-ar fi acordat.
Deoarece Poxipol are nevoie de 24 ore pentru a se solidifica de tot, am lasat deocamdata la o parte luminile si m-am ocupat de montarea decodorului, un ESU LokPilot Basic.
Am lipit pe sasiu (cu Picatura :D ) o bucata de cablaj decupata dintr-o placa de test, cu 8pt fasii conductoare, urmand ca la un capat al placutzei sa lipesc firele decodorului, iar la celalalt capat sarmele care duc la culegatoare, motor & lumini. Stiind din timp care sunt conexiunile de facut, am mers la sigur: rosu la rosu, negru la negru etc.

Cititorii mai atenti au si remarcat probabil ca firul meu Orange de la motor... numai orange nu e :fluierat:, dar asta numai fiindca n-am gasit un fir orange suficient de lung pentru a ajunge de la placutza la motor. De asemenea, in aceste imagini condensatorul de la bornele motorului inca se mai afla montat, dar va asigur ca l-am dat jos imediat ce mi-am amintit de el :D
 
Din cauza unor foarte mari probleme legate de serviciu, operatiunile au stagnat destul de multa vreme. Azi am prins cateva momentzele mai libere, asa ca am reluat de unde am lasat.
Am montat rezistentele de balast si sarmele de legatura pe terminalele LED-urilor SMD PLCC; simpaticul melanj de doua componente POXIPOL nu a tinut prea bine LED-urile, asa ca de Picatura tot n-am scapat. Iata aici rezultatele (stanga - cabina 1, centru - cabina 2, dreapta - interiorul carcasei):

Am folosit sarme flexibile de culorile adecvate: albastru = plus comun, alb = mers inainte, galben (aproximativ) = mers inapoi, astfel incat sa le lipesc "la sigur" inainte de montarea carcasei pe sasiu. Evident, la mers inainte cabina 1 lumineaza alb si cabina 2 rosu, ceea ce se poate observa si dupa culorile sarmelor.
 
Urmatoarea operatiune a fost lipirea firelor instalatiei de lumini la placutza de cablaj imprimat pe sasiu, unde se afla conectat decodorul. Apoi am montat carcasa pe sasiu, cu multa atentie pentru a nu agatza firele sau decodorul.
Locomotiva fiind din nou intreaga, am plasat-o pe sinele Cailor Ferate "La Ursu" si am efectuat proba de traseu (parca asa se numeste):



 
In manualul fiecarui decodor digital se afla o lista cu CV-urile. In mare sunt cam aceleasi, datorita standardizarii, insa totusi este bine sa se identifice din aceasta lista CV-ul responsabil cu intensitatea luminilor, precum si valorile admise, dupa care sa se actioneze asupra lor conform preferintelor.
 
Da, dar asta in cazul in care manualul mai este de gasit... :lol:

Dupa un mic googalit am gasit un link util, insa sunt multe cv-uri (ex. CV47-64 si multe altele) in dreptul carora e descris ca fiind "Manufacturer Unique - Reserved for manufacturer use". Deci daca n-am manualul decodorului, salut!

Dar si asta ar fi Ok daca as stii macar ce tip de decodor e montat pe locomotiva! Cum aflu ce decodor e, ca pe el nu scrie nimic, iar la CV7, unde in mod normal e info, nu e nimic?