BR 254 Arco - iluminare pe leduri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
BR 254 Arco - iluminare pe leduri

modificari executate in atelierele PanArin

La solicitarea colegului de club Gabi, am modificat frumoasa locomotiva ARCO dotand-o cu lumini pe leduri ce se aprind in functie de directia de mers. Inspiratia o datorez lui MP Ursu din articolul prezentat AICI Am folosit un numar de 5 led-uri pentru fiecare post de conducere. 4 leduri la luminile de pozitie si unul la farul central.

Eu am folosit insa placuta de circuit pentru proba, pe care am tait-o la dimensiunile exacte pentru a intra cu usurinta in locasul sau. Nu am avut diode de 1,8 mm (comercializate de Rally) care erau mult mai bune si mai indicate. Am folosit diode de 3mm, pe care le-am slefuit pe lateral astfel incat sa vina fix una langa cealalta in dreptul farurilor. Am slefuit de asemeni cu smirghel si pe inaltimea diodei pentru a o reduce la spatiu aferent adica la 3,3 mm inaltime.



Initial am iluminat prima BR 254 cu metoda unui led combinat cu smd. Ulterior am decis ca este mai frumoasa si mai realista aceasta metoda.
 
Saliu Prognosis

De curand am primit si eu aceasta locomotiva distrusa de un amic din Galati. Vreau sa te intreb urmatoarele:
1. motorul nu mai exista, deci ce motor ma sfatuiesti sa pun si cum
2. la iluminat ce fel de leduri ai folosit
3. am vazut ca ai facut singur din suruburi de capac de wc capete de cuple cardanice. poti sa dai detalii?

Multumesc
 
Salu Mario

1. motoarele folosite de mine au fost fie de prin jucarii, conditia fiind sa fie de tensiune mare (9-12 volti), fie am rebobinat motoare, dar cel mai bine e sa vezi la Rally la magazin ca avea motoare de Taurus sau de BR 218 ca se potrivesc la turatie si tensiune
2. am folosit led-uri alb cald superflux si led-uri rosii de 3mm. ulterior am trecut intesiv la schimbarea lor cu led-uri smd superflux de la zeXstar, led-uri foarte practice si cu consum mult mai mic
3. capetele de cruce sunt facute la bormasina. adica am pus surubul in bormasina, am dat gaura cu diametrul interior al axului mororului, apoi am largit la un capat cu diametrul interior al bilei de la cardan si la final am taiat cu traforajul, atent, fantele laterale. dimensiunile le-am luat dupa o alta cupla cardanica.

ps. aceste capete de cruce sunt facute in general dupa dimensiunea crucilor pe care le ai.... nu ai mentionat daca le ai sau. daca da, atunci iei dimensiunile lor, daca nu, asta e o problema, cruci cardanice (cardane cu cruci) nu am facut inca si nu am idee cum se fac
 
tudor_corbul a spus:
Salutare.Pentru a adapta schema la digital ce ar trebui schimbat? :D
Asa cum ti-am mai povestit: conexiunile LED-urilor :D
Adica in fiecare cabina trebuie create doua grupuri serie separate, unul format din 3rei LED-uri galbene (sau chiar warmwhite 8)) si unul format din 2oua LED-uri rosii, bineinteles fara a uita de rezistentele de balast adecvate. Primii anozi ai celor doua siruri se conecteaza impreuna la firul albastru, care constituie plusul comun. In continuare, conexiunile se fac diferit.
In cabina 1, ultimul catod al sirului galben se conecteaza la firul alb, care constituie minusul luminii pentru mers inainte, iar ultimul catod al sirului rosu se conecteaza la firul galben, care constituie minusul luminii pentru mers inapoi. In cabina 2, ultimul catod al sirului galben se conecteaza la firul galben, iar ultimul catod al sirului rosu se conecteaza la firul alb.
Astfel, la mers inainte vor lumina farurile galbene din cabina 1, care inainteaza, si farurile rosii din cabina 2. La mers inapoi vor lumina farurile galbene din cabina 2, care inainteaza, si farurile rosii din cabina 1.
Mult succes!