Locomotive Hornby

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

divizia

Active Member
15 Martie 2008
175
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Sunt detinatorul a doua locomotive Hornby si am cateva probleme pe care as dori sa le rezolv cu ajutorul vostru daca sunteti amabili sa-mi impartasiti din experienta voastra:
- la ambele locomotive doresc sa le fac ceva astfel incat sa rezolv problema aderentei; in panta merg in gol
- nu stiu din ce epoca fac parte
- as dori daca este posibil sa le montez lumini (faruri + iluminare cabina conductor)

prima locomotiva



a doua locomotiva

 
Printre altele nu ma pricep daca ar arata bine aceste locomotive cu faruri, astept sfaturi si din acest punct de vedere.
Multumesc
 
Salut,
Locomotivele engleze (cu aburi ) NU au faruri fixe (din cate stiu eu ).Se monta un felinar in fata daca era nevoie.Si in Anglia majoritatea treseelor erau asigurate cu garduri.Acestea sunt dintr-o epoca "tanara" I-II .(sa ma corecteze care stie mai bine... :roll: )
Problema cu pantele : Cam cate grade (inclinatie are panta respectiva ??? )Adica cati cm urca pe lungimea de un metru ?.Locomotivele engleze (si mai ales americane ) NU !!!!!!! au cauciucuri de aderenta .Asta este o " inventie " pur europeana (germana) pentru cei care vor sa ingramadeasca multe linii pe o suprafata mica ( si in mod nevoit sunt atunci pante mari...... :-x ).Cine respecta putin realitatea nu are nevoie de aceste cauciucuri.Nu am auzit la o locomotiva reala de asa ceva :( mai ales ca aceste cauciucuri reduc numarul punctelor unde culege loco tensiunea, si se depune un strat de guma si praf pe sine.Trebuie curatate mai des...
 
Ambele locomotive fac parte din epoca II-a britanica, fiind vopsite si inmatriculate la GWR adica "Great Western Railways".

Din punct de vedere temporal sunt cuprinse DUPA momentul 1921, an in care Parlamentul Britanic a adoptat asa numitul "Railways Act" care a grupat cele mai mult de 100 de companii private de cale ferata existente pe insula in doar patru companii mai mari si mai eficiente: LMS, GWR, LNER si SR.

De asemenea sunt INAINTE de momentul 1948, an in care "cele patru mari" au fost nationalizate si transformate in "British Railways" cunoscuta mai tarziu ca "British Rail".

Prima locomotiva face parte din asa numita "Castle Class" construita din 1923 pana in 1950, vezi aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/GWR_4073_Class

Apropo, ar fi trebuit sa aiba si tender!

Cealalta locomotiva este o asa numita "Pannier tank" dar e ceva ciudat cu numarul ala, conform unor liste gasite pe net numarul respectiv ar apartine totusi unei Saddle Tank, poate ca este dintr-o generatie mai veche, reconstruita? Un impatimit al locomotivelor englezesti ar putea sa-ti spuna mai multe. Vezi aici:
http://en.wikipedia.org/wiki/0-6-0PT

Cauta pe net "GWR" adica "Great Western Railways", numerele locomotivelor respective si numele claselor si vei gasi mai multe informatii, eventual mai de incredere... ceea ce in Wikipedia nu intotdeauna poti avea.

De asemenea, stai sa le vada si Felippe, in mod sigur te va ajuta ca stie mai multe despre locomotivele britanice! Vali?

Despre marirea tractiunii, in locul ideii (proaste) de a-i pune cauciucuri de frictiune, gandeste-te mai bine daca nu poti sa-i adaugi un lest de plumb pe undeva prin interior. Daca ii maresti greutatea aderenta, ii creste capacitatea de tractiune, bineinteles ai grija sa fie limita puterii efective a motorului, daca o "lipesti" de sine cu prea mult plumb, n-o sa mai poata trage nimic! :D

Salutari din Constanta,
Dorin