Cauciucuri de aderenta

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

batori

New Member
1 Ianuarie 2008
5
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut!
Am o locomotiva americana marca :MODEL POWER diesel si are 4 roti din 8 pe care odata erau si cauciucurile de aderenta,dar cu timpul au imbatranit si as vrea sa pun unele noi,dar Rally are unele de vanzare de 8 mm,de 9 mm, de 10 mm cum le aleg?
Multumesc!
 
Poate pune cineva o poza cu o locomotiva care are aceste cauciucuri?
Cat sunt ele de subtiri? Nu afecteaza celelalte roti de acelasi diametru sau se monteaza pe toate rotile? Ce dezavantaje prezinta aceste cauciucuri?
 
Acesta este boghiul motor al Ludmillei pe care o pomenisem mai sus. Cele doua osii din capete sunt angrenate, iar cea din mijloc nu. Rotile din stanga au santuri in care sunt asezate cauciucurile de frictiune, care au rolul de a imbunatati aderenta locomotivei la sine. Din pacate, prezenta cauciucurilor face imposibila culegerea curentului de catre rotile respective.

Iata aici niste osii de BR55 Piko de generatie veche. In stanga este o osie cu cauciucurile montate, in mijloc este o osie care ar putea primi cauciucuri (se vad santurile), iar in dreapta este o osie fara cauciucuri.
 
Si mai vin cu inca doua imagini ale osiilor de la tenderul locomotivei cu aburi BR03 Piko. In stanga se vad osiile 1 si 2, iar in dreapta osiile 3 si 4.

Osia 1 nu este angrenata, nu are cauciucuri si este dotata cu lamele culegatoare de tensiune. Osiile 2-3-4 sunt angrenate, au cauciucuri de frictiune si (cu exceptia osiei 4, unde am intervenit putin :D) nu au culegatoare de tensiune.
De pe osia 4 cauciucurile de frictiune mai si sar (ceea ce se observa in poza), deoarece tenderul se sprijina practic numai pe osiile 1 si 4, dintre care doar ultima este angrenata. Am montat totusi niste culegatoare de tensiune la osia 4 fiindca, de bine de rau, marginile metalice ale rotilor mai ating sinele si, deci, atunci cand osiile locomotivei si osia 1 a tenderului mai dau rateuri la culegerea tensiunii, osia 4 mai poate da cate o mana de ajutor.
Tare as inlocui rotile cu cauciuc ale osiei 4 cu roti fara cauciuc identice cu cele ale osiei 1 :idea: :idea: :idea: . Astfel, osiile 1 si 4 ar culege pe bune tensiune, iar osiile 2 si 3 ar ajuta la tractiune :D
 
@MPURSU

Simplu! Comanzi de la PIKO 5000(0.....14)-52 si o schimbi pe osia cu roata dintata!
Acum ai experienta! :D

PDI
 
Hai sa readuc in prim-plan acest topic, cu o intrebare:
a experimentat cineva noile "cauciucuri" din silicon ? cum se comporta ele vs. cele originale ?
 
oare sa fie asa?mai ruleaza-le si in timp vezi daca murdaresc sau nu sina....ar fi prea frumos :roll: