Probleme locomotiva

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Doru48

New Member
20 Februarie 2018
12
0
Am o locomotiva br218 produsa de Lima.I-am curățat rotile,verificat cărbunii,curățat colectorul cu șmirghel din etc.Problema este că nu funcționează cum trebuie.Am 3 sine curate,pe care alta locomotiva merge perfect.Asta merge un pic și se oprește.Care e cauza?
 
Verifica lamele de colectare curent si lipiturile din interior. Pune contact direct la bornele motorului si vezi daca iti porneste
Verifica sa nu iti faca scurt pe undeva (becuri, fire neizolate) si sa iti intre alimentatorul in protectie (daca are asa ceva).
Locomotivele vechi sunt mari consumatoare de curent, daca ai o sursa mica de asemenea poate sa intre in protectie. Mie asa imi face o sursa Piko (450 mA) cand incerc sa rulez 2 locomotive Taurus Piko simultan sau un Taurus si un BR 131 mai vechi.
 
Am un încărcător de autorul stânga(12V 200mA).Daca pun pe contactii motorului merge perfect.Are doar 2 fire care sunt în regulă(lamelele le-am curățat bine)și tot așa face
 
200 mA mi se pare extrem de putin pentru o sursa. In gol poate consuma atat dar in sarcina (adica pusa pe sine) poate consuma mai mult si iti decupleaza alimentarea. Asta e presupunerea mea.
Poti sa mai faci un test. Pune locomotiva cu rotile in sus si alimenteaza direct rotile. Daca merge inseamna ca iti decupleaza la sarcina adica consum prea mare pentru sursa. Daca merge intrerupt atunci ai o problema de colectare intre roti si motor.

PS. "Autor stanga" cine e?
 
"Autor stânga"* este corectura tastaturii google de la "autofiletanta".Cat despre sursa,ce recomanzi?(specificațiile)
 
Tot nu suna coerent :D
Tot ceea ce pot sa spun este ca o sursa Piko care se gaseste acum prin seturile de start duce 450 mA (dupa specificatii), asta nu ajunge nici pentru 2 locomotive de generatie noua.
Pentru mai multe locomotive consumatoare de curent sunt bune sursele vechi Piko FZ1. Nu stiu exact specificatiile dar cred ca sar de 1,2 A intrucat stiu ca reuseam sa misc cu asa ceva (pe vremea cand inca mai functiona) simultan un BR80, BR55 si BR131, toate de la Piko.
 
Piko FZ1 unde gasesc? (sau sa incerc cu un transformator 12V 450mA?)Sper sa fie cauza de care mi-ai zis.Altfel nu mai stiu ce sa ii fac.Daca nici pe o singura bucata de sina alimentata nu merge acum....As incerca sa ii pun o greutate mai mare(am pus peste ea un br185 si parca mergea mai binisor)
 
Nu greutatea o va face sa colecteze curent, are probleme pe undeva. Rezolva sa iti mearga locomotiva si apoi poti cauta o sursa mai mare daca chiar asta e problema.
 
Doru48 post_id=165364 time=1519442296 user_id=82800 a spus:
Merge daca ii dau curent direct pe lamelele motorului sau daca pun firele pe roti...
AdyAero post_id=165366 time=1519456950 user_id=659 a spus:
Inseamna ca trebuie o sursa mai mare.
Cum ai ajuns la concluzia asta si nu la, sa zicem, probleme de contact cu sina?
Chiar sunt curios, ca din ce zice Doru, cu sursa "originala" merge totusi "pe direct".

PS Sursa e, intr-adevar, cam slaba.
 
Am un alimentator Mehano, cu 20 ani la activ, 400 mA si nu zice nu cand ii pun 2 locomotive gen BR 55 Piko si E69...
Chiar daca sursa este slaba, locomotiva ar trebui sa mearga.
 
Tu compari mA de acuma cu mA de acum 20 de ani? Acum 20 de ani se faceau mA cu simt de raspundere, nu ca astia chinezesti de astazi.
:D
 
Omul a zis ca alta locomotiva merge fara intreruperi pe aceeasi sina deci nu sina e problema.
Daca merge alimentata prin roti fara sa fie pe sina atunci nici mecanismul nu pare sa fie cu problema si nici lamelele colectatoare.
Banuiala mea este sursa este de vina.
Daca insa sfaturile mele sunt incorecte atunci ma retrag
hat-tip.gif
 
AdyAero post_id=165376 time=1519487599 user_id=659 a spus:
Daca merge alimentata prin roti fara sa fie pe sina
Nu stim unde exact e conetata sarma la roti, asa ca e greu de tras o concluzie ferma de aici. Eu intai as cere detalii despre locul in care a facut contactul "direct la roata" si as sugera curatarea temeinica a rotilor, de exemplu.
AdyAero post_id=165376 time=1519487599 user_id=659 a spus:
Banuiala mea este sursa este de vina.
Tot n-ai explicat de ce ar fi sursa, ca doar pe direct merge.
AdyAero post_id=165376 time=1519487599 user_id=659 a spus:
Daca insa sfaturile mele sunt incorecte atunci ma retrag
Ui,ui, ui, ce sensibil esti? :x
:lol:
 
Mecanismul poate fi oarecum blocat si fara greutatea locomotivei se misca, iar in sarcina se codeste...
La orice locomotiva veche se aplica urmatorul procedeu, fara exceptie: demontare, curatare partea mecanica, curatare parte electrica. Rotile si punctele de contact se curata temeinic si serios cu alcool (izopropilic de preferinta). Mecanismele se verifica daca functioneaza liber dupa curatare si gresare.
Totusi, niscaiva poze cu masina desfacuta ar fi fost utile...
 
Marele defect al materialului rulant produs de Lima este calitatea rotilor care sint confectionate dintr-un aliaj care are "propietatea" de a se incarca foarte repede cu mizeria de pe sine. Asadar locomotiva nu are nimic, dar rotile trebuie curatate foarte des si prin asta inteleg aproape dupa fiecare rulare.
Spor la treaba.
 
@LiviuM: Un motor in sarcina consuma mai mult decat un motor care merge oarecum in gol, invartind doar angrenajul.