"Rotaşa" mea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Big_boy

Well-Known Member
9 Ianuarie 2009
460
18
57
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Cu respect va salut....
Pentru ca au trecut sarbatorile m-au mancat mainile sa trenulesc ceva si m-am apucat sa imi construiesc o locomotiva 060DA careia ii spun "rotaşă’" pentru ca cel putin in faza asta...nu este motorizata.
Avand carcasa turnata de la un amic ,am desfacut boghiul de la singura mea locomotiva 060 DA si mi-am turnat fetele pentru cateva boghiuri eventual si pentru alte locomotive similare... (nu ma intrebati de costuri... :fluierat: )
Dupa schema modelului de boghiuri originale ale locomotivei 060 DA am construit boghiurile "libere" dar utilizand roti de vagon Roco de 11,3 mm ( nu am avut roti mai mari in diametru) asta a necesitat o adaptare mecanica prin frezare care sa ridice putin bohiurile la o inaltime apreciabil similara locomotivei originale ....la ochi diferenta de diametru a rotilor zic eu ....este insesizabila...Mentionez ca in faza aceasta deoarece nu eram sigur de rezultate am adaptat locul rotilor astfel incat sa nu fiu nevoit sa pilesc capetele osiilor deoarece nu am vrut sa risc astfel in eventualitatea unui esec al proiectului sa pot reutiliza osiile...desi era corect sa polizez aceste capete... :roll:









Scuze pentru praful depus pe model...pozele au fost facute in perioada lucrarilor...
Acum urmeaza sa imi fac curaj si sa ma apuc de vopsit....nu am mai facut niciodata aceasta operatiune si am oarece emotii dar trebuie sa imi adun resursele si sa trec la treaba mai ales ca asteapta aceasta operatiune si GM-ul meu
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13059&highlight=
Am cautat pe site-uri spray-uri Tamiya si vad ca se gasesc ceva mai greu in ultima perioada de timp....vreau sa imi cumpar un primer - de preferinta alb, pentru primul strat de grund si vopsea albastra-mat (email am inteles ca e mai bun decat acrilic....daca nu gresesc ...) pentru un cod de culoare corespunzator acestor locomotive specifice CFR-Calatori....
Daca cineva poate sa imi recomande un link de unde pot cumpara aceste produse impreuna cu banda de mascare Tamiya il rog sa imi dea mesaj pe privat pentru a nu se considera de catre administratori reclama....sau daca e admis ....direct pe forum ! :lol:
Astept orice sugestie si sfat deoarece consider ca am nevoie....
Va multumesc anticipat !!!
 
In continuare datorita ideilor colegului nostru tfa2003 caruia tin sa-i multumesc....acestea fiind prezentate aici :
http://forum.lokomotiv.ro/modules.p...pic&t=10663&postdays=0&postorder=asc&start=15

m-am apucat si am completat si eu dotarea locomotivei cu instalatia INDA , rezultatele fiind urmatoarele :




Aici se vede si elicea de la ventilator...


Interiorul cabinei...poate nu se vede asa bine....

Capacul cu sita de la ventilator urmeaza.....
Va doresc o seara minunata !!!
 
Foarte interesant! :aplauze: Sunt numai ochi si urechi avand in vedere faptul ca imi doresc un DA in depoul meu.
Spor la treaba.
 
Salut, ai pus locomotiva tampon in tampon cu un vagon? Nu este mai joasa? In plus, de ce nu ii faci niste tampoane calumea, ca alea arata jalnic, sunt mai micute, vad ca plastic ai, sau macar copiazale pe cele de la DA.
Apoi, vezi ca instalatia INDA presupune decuparea acoperisului si montarea unei platforme drepte pe care se monteaza instalatia.Site pt ventilatorul hidrostatic gasesti la TA, sunt copie dupa cele reale, foarte bine realizate.
60-0970-8Dw:1.jpg

60-0877-5DT:4.jpg

60-1124-1DD:1.jpg

Spor in continuare.
 
Multumesc domnule Cristi (scristi) pentru sfaturile dumneavoastra pe care le apreciez tinand cont de vasta dumneavoastra experienta in domeniu...
In ceea ce priveste tampoanele locomotivei, acestea au fost facute ca si restul componentelor ( cu exceptia carcasei si a fetelor de boghiuri) manual de catre mine cu rabdare si multa pasiune...
Am precizat in postarile mele faptul ca am utilizat roti de vagon cu diametru mai mic decat cel care se cuvenea aceasta datorita lipsei altora de diametru corespunzator si pentru ca eram sceptic in rezultatul acestui proiect nu am taiat varful (fusul) osiei deoarece nu am vrut sa risc in cazul unui esec sa nu le mai pot reutiliza. Pentru a putea respecta inaltimea tampoanelor fata de nivelul superior al ciupercii sinei, am frezat in piesele aferente fetelor de boghiu si zic eu ca arata optic foarte bine ....inclusiv faptul ca osiile nu sunt de diametru corespunzator acest lucru fiind insesizabil....
Dovada in acest sens prezint urmatoarele poze realizate pe sina linga un vagon Roco :


In ceea ce priveste tampoanele , acestea au fost confectionate de mine tot prin metode mecanice ...practic din pila...folosind resturi de plastic de la kit-uri Kibri deoarece nu stapanesc "inca" tehnologia turnarii cu matrite siliconice si nici nu am avut timpul necesar sa le comand spre turnare si pentru ca era extrem de curios sa vad cam cum arata acest indraznet proiect al meu , am procedat la confectionarea lor manuala.
Va multumesc pentru pozele detailate referitor la instalatioa INDA din care am constatat pe langa observatia dumneavoastra referitoare la decupajul necesar in vederea montarii "cutiei mari" pe o suprafata orizontala si faptul ca dispunerea celor doua "cutii mici" este alta decat cea aleasa de catre colegul nostru tfa2003 de la care m-am inspirat si eu.
Legat de sita de la ventilator este foarte adevarat ca la Trains Adicted se poate comanda acest element insa eu nu aveam nici capacul de la orificiul de ventilatie asa ca am fost nevoit sa-l confectionez manual si cu multa rabdare am reusit si l-am creat ....atat capacul cat si sita amplasata , sita pe care am luat-o de la o baterie de baie si zic eu ca mi-a iesit binisor....



Pana in prezent , personal sunt incantat de rezultatele obtinute dar binenteles exista loc si de mai bine si va multumesc pentru interesul acordat dar si pentru sfaturile dumneavoastra de care voi tine cont atat in cadrul acestui proiect dar si in continuare daca veti avea amabilitatea sa mi le mai oferiti.
Acum urmeaza o alta provocare si anume....VOPISERA !!!! :D
O sa incerc sa va tin la curent despre realizarile sau esecurile mele....
Pana atunci multumesc tuturor pentru interesul acordat ! :roll:
 
Salut, în primul rand eu un vreau ca nimeni sa mi se adreseze cu dvs., un ţin la acest apelativ deşi unii se simt jigniţi dar eu un. în al doilea rand pe cine am putut ajuta cu sfaturi am facut-o cu plă’cere având în vedere faptul ca m㒠bucur ca din ce în ce mai mulţi pasionati pun mana şi încep sa îşi fac㒠propriile lucră’ri şi se dezvolta şi lumea modelism în Romania din ce în ce mai mult.
Acum sa revenim la modelul tă’u, eu zic ca dac㒠tot faci un lucru sa un te gră’beşti şi sa acorzi cât mai multa atenţie micilor detalii în mă’sura posibilită’ţilor. Placi de styren de 0.5 , 1mm trebuie sa încerci sa faci rost, te ajuta şi sunt uşor de prelucrat. Sau placi de komadur, plexic, uite acum mi-a venit în minte, sigur ai prin casa o carcasa cd jumă’tate neagra, jumă’tate transparenta, poţi face foarte uşor placa tamponului de 6x4mm în care poţi da o gaura şi pune o sarma de cupru de 1,2...1,5mm în funcţie de cum gă’seşti şi deja ai rezolvat problema uşor şi cu materiale simple.
E pă’cat de lucrare şi o sa-ti para ră’u mai târziu ca un ai fă’cut aceste lucruri simple.
Cat despre dispunerea agregatelor sunt 2 variante, de aceea le-am pus pe amândouă’, sincer un ştiu care e diferenţa între ele cine ştie sa ne lumineze şi pe noi.poti merge pe dispunerea ta dar cu modifică’rile aferente la nivelul acoperişului. Geamuri ai? Numai renunţi la farurile mici de deasupra celor de jos? Pana acum arata bine ce ai fă’cut dar pana la vopsire mai ai destul de lucru. Spor în continuare şi eu sunt cu ochii pe tine.😊
 
Multumesc Cristi (desi din respect imi este greu sa ma adresez asa...insa ma voi conforma...)
Multumesc atat pentru aprecieri cat si pentru importantele sfaturi pe care le primesc cu mare drag si interes mai ales ca vin din partea unui expert pe care il apreciez si il urmaresc cu mare interes de foarte multa vreme !
Intradevar carcase de CD-uri am acasa....si o sa incerc sa realizez tampoanele dupa indicatiile primite si o sa ma gandesc si la partea cu modificatul amplasarii instalatiei IDNA desi sincer am mari emotii la partea cu decupatul deoarece nu am mai facut pana acum asa ceva....
O sa renunţ la farurile mici de deasupra celor de jos , o sa le acopar cu ceva plastic .Referior la geamuri si ghiduri de lumini ...nu am si nici nu stiu cum o sa rezolv problema asta deoarece nu ma indur sa desfac geamurile de la singura mea locomotiva 060DA de care dispun pentru a le da la turnat.... ma mai gandesc si asta depinde si de efectul rezultatului final al acestui proiect.
Cu boghiurile a fost mai usor dar sa desfac geamurile.....ma ingrozeste ideea....dar o sa vad pe viitor ce o sa fac ...
 
Va salut prieteni ....
Desi e tarziu doresc sa va tin la curent cuultimele realizari la locomotiva mea...
Mi-am luat inima in dinti si la sfatul lui Cristi (scristi) caruia tin sa-i multumesc inca o data...am decupat carcasa pentru a face loc exact ca in realitate pentru instalatia INDA


In continuare am realizat "cutiile de la instalatia INDA si desi mai suporta ceva finisaj, acumtarziu in noapte va arat ce a iesit :










Eu sunt multumit de cum mi-a iesit...Scuze pentru praf dar nu am avut timp sa curat modelul...