Imbunatatire BR50 Roco

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pentru comparație, iată aici două filmulețe în care apare aceeași BR50 Roco, în starea inițială și în starea actuală:
https://www.youtube.com/watch?v=vEl6ABOw3mg
https://www.youtube.com/watch?v=YpvlaBHBIjc
Conducerea Căilor Ferate "La Ursu" este FOARTE mulțumită de îmbunătățirile aduse acestei simpatice locomotive :aplauze:
 
Simpatica BeRe50 kabinentender a primit astăzi un binemeritat generator de fum Seuthe 11, deci abia acum (cred că) pot declara încheiate etapele de îmbunătățire pe care le-am prezentat aici.
Am greșit zdravăn la evaluarea gradului de dificultate al celor două operațiuni: montarea a generatorului și (re)programarea decodorului Zimo astfel încât ieșirea AUX1 să fie acționată de F8 & sunetul respectiv să fie mutat de pe F8 pe F19. Prima operațiune s-a dovedit mai dificilă decât anticipasem (la un moment dat eram aproape sigur că fără o demontare completă nu scap), dar a doua a fost mai simplă decât crezusem :)
 
Din cauza funcționării cam intermitente a generatorului de fum (mai mult NU decât DA :p) mi-am luat inima în dinți și am demontat cazanul de pe șasiu.
P1140010-BR50-Roco-new-wheels-and-steering-assembly_zpskgwzix4h.jpg

În această poză (mai veche), pe șasiul roșu al locomotivei se observă o piesă de plastic negru între cilindri, în dreapta. În interiorul acestei piese se află o fâșie de metal care face contact cu sârmulița din vârful generatorului de fum (nu se vede din acest unghi) și o sârmă aurie în unghi drept care face contact cu învelișul metalic al acestuia. Ei bine, uitându-mă eu prin locașul generatorului de fum înainte de demontare, mi se păruse mie că sârmulița respectivă are un joc cam mare, fapt pentru care contactul electric cu generatorul de fum era admirabil, sublim chiar am putea zice, dar lipsea cu desăvârșire. După demontare, sârma respectivă a ieșit afară imediat fiindcă lipitura acesteia pe cablajul locomotivei nu era tocmai perfectă. Am repoziționat sârma respectivă înapoi în locașul respectiv din cablaj, am depus acolo o picătură dintr-un flux special pentru piese SMD și am refăcut lipitura cu letconul meu cu vârf subțire. După remontare (o întreagă aventură, la fel ca demontarea FĂRĂ deconectarea cablurilor) generatorul de fum a pornit de la prima încercare. Ouf...
 
Ultima editare:
La pornirea locomotivei, surpriză! Sunetul era FOARTE puternic datorită noului difuzor, așa că am căutat CV-ul respectiv și i-am redus valoarea de la 120 (fabrică) la 64, și tare cred că va urma să-l mai reduc :D
Mircea pune o poza cu noul difuzor care face sunetul atat de puternic de ai redus din setari volumul la jumatate o_O
 
Simpatica BeRe50 Roco tractează tacticoasă atât trenuri de marfă, cât și trenuri nostalgice de călători, cum este acceleratul format din 4atru vagoane Reko, iar acea bătaie axială a osiei motoare principale s-a redus considerabil datorită unei manevre de teșire a bavurii pe o bielă pe care am observat-o... din poze :D
 
Ultima editare: