BR 50 - roata dintata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

alexvusdea

Well-Known Member
4 August 2016
329
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La BR 50 al meu cel antic si de demult s-a dus o dintata care spre uimirea mea nu era metalica!!!!!!!!!! Un textolit pare.
Dac cineva are asa ceva... sau idee daca gasesc pe la reparatii de ceasuri sau alte cele, astept sfaturi.
DSCF5610.jpg

Diametre (luate la repezeala, nu cu subler):
Cea mare:18 mm
Cea mica:5.5 mm
 
repede cu ea la ceasornicar. si pt ca mai are si altele de acelasi fel, de schimbat si acelea. preferabil cu unele din bronz. dupa care vaselina grafitata.
 
Salut Alex!Cam greu de gasit piese la vechituri insa merita sa faci o strigare.Important este faptul ca locomotiva merita tot efortul pentru a fi salvata de la ''casare'',fiind un model vechi si cred eu,frumos.Succes la reconditionare!
 
incearca prin niste jucarii vechi, masinute cu volanta, sau dealea cu cheita
pe acolo vazusem destule roti asemanatoare - sper sa ai noroc si la nr de dinti
bafta
 
Mai exista inca o varianta, cu foarte multa munca dar merita efortul: fa rost de o bucata de tabla (preferabil de cupru sau de alama) exact de grosimea potrivita, eventual chiar de o moneda daca se potriveste diametrul si grosimea, si apuca-te sa-i faci tu dintii cu o pila fina triunghiulara, folosind drept model exact roata ta stricata.

Se incepe prin a taia cu traforajul un disc din tabla, folosind o lama fina care taie si metal. Apoi, e bine sa faci gaura centrala si cu ajutorul ei, pe strung sau chiar numai pe masina de gaurit sa "rectifici" discul aducandu-l exact la diametrul potrivit. Apoi insemnezi pe ea pozitia exacta a dintilor, prinzi rotita in menghina (sper ca ai o menghina fina, de ceasornicar!) si cu pila triunghiulara faci santul dintre fiecare dinte, verificandu-l cu cel al rotii originale.

Sa stii ca pare mult de munca, insa ASA se faceau rotile de ceasornic in secolul al XVIII-lea. Pentru un modelist pasionat de azi, n-ar trebui sa fie o chestie de speriat! Bafta!!!
 
Merci de sfat, dar nu prea am timp de "construit" o roata dintata. Incerc s-o gasesc de-a gata, ca de, suntem in secolul XXI. :D
 
Alex, sansele cele mai mari le ai la ceasornicar, dar sa nu dai peste unul fara chef si pus pe jecmaneala, sau daca ai un ceas mecanic vechi pe acasa (facut la Arad), vezi pe acolo. Roata mare o gasesti sigur de-a gata si fa vi putin de munca sa gasesti pinionul mic (ambele obligatoriu din cupru) si le lipesti cu fludor, succes garantat
spor la munca
 
Merci de sfat. In principiu caut doar roata mare, cea mica e metalica. Am fost la ceasornicari dar n-am gasit... o sa mai caut.