Umbau radical la BR 52 2006 kondenslok , Piko, 1:87 HO.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Ciao,

Acesta este cam primul post mai "modelistic" din ultimii 2 ani si jumatate, ani grei pentru mine.

In fine, iata despre ce este vorba.

Am avut sansa de a achizitiona din RO o locomotiva BR 52 PIKO kondenslok.:aplauze:

Proprietarul anterior a pornit la modificarea locomotivei PIKO BR 52 intr-un mod radical:
--carcasa fata a fost razuita de tevile in basorelief si montate / lipite tevi din metal + accesorii
--marchizei i-a fost montate bare de mana din metal + accesorii
--pe carcasa s-au montat carenaje din metal la pompe

--tenderul a fost modificat COMPLET astfel:
--fostul proprietar a luat 2 tendere cu 5 grile de aerisire pe care le-a taiat si a facut UNUL cu 6 grile de aerisire ( cf. original )
--montaj pe tender de scarite din metal, accesorii,
--gurile de vizitare din plastic de pe tender au fost razuite si aplicate altele din metal
--aplicata cupla reala
--aplicate tampoane cu arc.
--cele 3 ventilatoare au fost COMPLET decupate din plastic si lipite pe o placa metalica speciala
--cireasa de pe tort : fostul proprietar a schimbat si motorizarea veche Piko cu una ....Faulhaber Swiss Made 8).....sa va spun cum merge / se aude motorul acum ?
---roata alergatoare fata a fost inlocuita cu una conforma, fara spite.

Accesoriile folosite sunt un mix de alama si weiss-metal, posibili producatori Merker +Fischer ( M+F), Günther Modellbau, poate si Gerard....
Totusi, placa de pe tender in care sunt inserate cele 3 ventilatoare imi pare a fi un produs de serie, de aici rezultand concluzia unui kit de imbunatatire vandut in serie mica de producatorii mentionati mai sus !

Colegul Cristi LOK s-a apucat mai de demult de acest proiect:
http://caiferate.fr.yuku.com/topic/774/br-52-2006?page=1.U6X45ECVoyF

La el am vazut in poza ca locomotiva NU are deflectoare.

Totusi, intr-o filmare pe Vimeo ...are ( cred ca e o Marklin / Trix ):
http://vimeo.com/2868133

....si are deflectoare si in schema de mai jos:
http://trains.manvell.org.uk/loco-data/BR52.18-19_drg.jpg

Faza pe tara , intrebare:
Trebuie sa-i pun si eu deflectoare au ba ???


La fel, il rog pe Cristi ( e binevenit oricine se pricepe !!! :aplauze: ) sa ma indrume cu ce sa mai completez carcasa / locomotiva ....
Am vazut ca el a pus niste furtune mai groase pe a lui.....poate ne prezinta niste metode de realizare a lor....

Poze:

P6150712 by sesamcave, on Flickr
P6150713 by sesamcave, on Flickr
P6150714 by sesamcave, on Flickr
P6150715 by sesamcave, on Flickr
P5180130 by sesamcave, on Flickr
P6150716 by sesamcave, on Flickr
P6150735 by sesamcave, on Flickr

------Locul unde s-a "integrat " cea de-a 6-a grila de aerisire ( observati taietura + lipitura ):

P6150717 by sesamcave, on Flickr


Ce am facut EU pentru locomotiva pana acum:

Primo....am mai cumparat INCA una ! :D
Locomotiva de mai sus , cea modificata, avea lipsuri la sistemul de biele + rotile pareau cam muncite, asa ca am zis ca e mai bine sa caut o ....suplinitoare.

Secundo, rotile motoare, cele cu pinion de la tender , aveau pinioanele crapate...asa ca cereau inlocuire.

Terto, am inceput si eu sa mai lipesc cate ceva , ici colo:
-- sunt 2 tevi ce vin pe fiecare parte a locomotivei la pompele carenate ( acoperite ). Una dintre tevi era la dimensiune, cealalta NU.

Asa ca am masurat, am taiat, am pilit , am masurat si ....am lipit :
P6150720 by sesamcave, on Flickr
P6150721 by sesamcave, on Flickr
P6150722 by sesamcave, on Flickr
P6150725 by sesamcave, on Flickr

Ambele tevi lipite pe pozitie:
P6150724 by sesamcave, on Flickr

Aici fac o paranteza pentru a va prezenta noul meu cianoacrilat : Loctite SuperBond PowerEasy Gel.
Observatii la modul de lucu:
---NU emana acei vapori toxici si deranjanti ( in cazul in care se fac lipituri de ferestre !!! )...de fapt, NU emana nici un miros....
--- lipeste repede si bine, timp scurt de lipire
---nu se imprastie aiurea .....fiind de tip gel....unde-l pui acolo....lipeste / sta
---foarte spornic
--pret in magazine : de la 4 lei / tub
P6210784 by sesamcave, on Flickr

Revenind la locomotiva, am mai pus cianoacrilat pe la mai toate piesele din metal, doar ca asa ma asigur ca sunt lipite bine.
Am facut acest lucru , deoarece cele 2 carenaje de la pompe mi s-au desprins.
La fel, mi-au cazut si cei 3 robineti de pe cazan, i-am curatat de vechiul adeziv, iar in metal am facut cate o gaura in care am pus apoi fiecare robinet.
Acum sunt lipiti bocna, fara sansa de a mai cadea vreodata.
Inainte de a monta robinetii, am debavurat mai bine cele 2 piese din metal.
P6170753 by sesamcave, on Flickr
P6170751 by sesamcave, on Flickr

------Totodata, am lipit si piulita ce asigura prinderea cazanului de sasiu printr-un surub.
Initial am lipit-o cu cianoacrilat, apoi, dupa teste , am lipit-o definitiv cu Poxipol.
P6170739 by sesamcave, on Flickr
P6170745 by sesamcave, on Flickr

Bineanteles, noul sasiu a fost uns la fiecare incheietura si osie ( + lagarele osiilor )cu ulei fin Fleischmann + pus unsoare pe pinioanele din tender.

Masa de ...lucru:
P6150737 by sesamcave, on Flickr

Marius.

PS:
@ Andreiul,
Stiu ca asteptai poze , detalii, dar abia acum am putut sa-mi fac timp pentru a scrie.
Voi reveni si cu detalii din tender / motorizarea Faulhaber.