Conversie BR 218 la scara N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare tuturor,

Detin doua astfel de locomotive Fleischmann :



Poza e luata de pe site-ul Fleischmann, o sa revin si eu cu modelele mele pozate din toate unghiurile.

Din pacate cel care le-a avut nu le-a tinut intr-un ambalaj adecvat si vopseaua este steasa pe ambele.

Daca pe prima m-am hotarat sa o las asa pana la eventuale rectificari pe a doua nu vreau sa o iert ci as dori sa o transform intr-un model mai vechi.

Sper ca nu ma insel insa am impresia acestea sunt locomotive foarte vechi in realitate si am mai observat prin colectiile multora ca acest model este vopsit altfel (visiniu sau rosu).

Sunteti dispusi sa imi acordati ajutorul cu cateva poze ale unor modele care ar putea fi la baza locomotivei existente ?

Vreau sa o transform cu interventii la caroserie cat mai mici cu putiinta.

Exista coduri RAL pentru vopselele care s-au folosit la aceasta locomotiva ?

Multumesc anticipat tuturor.
 
Da´ un googalit nu dadusi si tu ?

Io-te!

https://www.google.nl/search?q=br+218&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=aaEcUs6sCNKShQePhYDwAQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=653

Asta ca sa nu iti mai zic de site-urile cu poze gen bahnbilder, railfaneurope sau mai stiu eu care.
 
Coane, vreau sa stiu din ce provine exact aceasta locomotiva...daca o proveni din ceva sau asa a iesit pe poarta fabricii. Asta o data.

Chiar daca nu a provenit din ceva anume eu cred ca poate fi convertita, nedumerirea mea ramanand in ce se poate converti.

Dupa ce stabilesc modelul in cauza incep sa caut ce vopsele am nevoie, ce alte detalii se pot face cu usurinta etc etc .

Daca era sa gugaluiesc nici nu mai scriam aici ... :D daca apare persoana potrivita poate ma lumineaza mai repede decat citirea intregii istorii a locomotivei caci la so simpla cautare pe net apar deja prea multe infomatii.
 
salut Sogard, ceea ce ti-a postat Cosmin acolo tine de doua scheme de vopsire DB:

1974-1986 = Ozeanblau/Beige (albastru ocean/bej = RAL 5020+RAL1014) si

1986-1996 = Orientrot (rosu oriental = RAL 3031)

Pentru mai multe informatii, baga un Google translate pentru site-ul asta:
http://www.bahnstatistik.de/RAL.htm

Pentru locomotiva BR 218 vezi aici niste informatii de baza, cu observatia ca fiind un site wiki trebuie luat cum grano salis ca poti intalni balarii:
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_218

In principiu este vorba despre 410 unitati construite intre 1971 si 1979.

Sa-l asteptam si pe Horia Radulescu, sunt sigur ca va veni cu niste completari interesante la aceasta intrebare! Horia, pe unde esti? ;-)
 
Victorian, se pare ca am scris in acelasi timp. Multumesc, deja am un punct de plecare din linkul lui Cosmin + informatiile de la tine (abia astept sa comand vopseaua) .

Site-ul tau imi da putin de lucru dar este foarte interesanta informatia.
Probabil ca intai trebuie sa aleg modelul , ulterior sa vad in ce perioada apare schema de vopsire si de acolo sa imi aleg RAL-urile ... cam e ceva de lucru

:D
 
Era o gluma , vreau sa merg pe cea mai raspandita dintre ele, cea cu doua nuante de gri si cu rosu. Insa imi este cam greu sa indentific culorile . Pdi-ulee ??!!
 
Am revenit cu pozele locomotivei la N.



O prima privire pe acoperisuri:



fata



laterala



pe burta



Dupa demontarea lor binenteles am constatat lipsuri dar am fost surprins de tehnologia recenta inclusa in aceste mici locomotive, are priza si loc special destinat amplasarii decodorului .



Dupa ce am dat jos boghiurile am constatat ca lipseste roata dintata ce face legatura intre roata melcata si rotile dintate din boghiu.



Are cineva asa ceva ?

 
Ia din locomotiva alaturata. :p

Vezi ce cod are si faci comanda la un magazin oarecare, la Flm. Astepti cateva luni bune, un an si, cu noroc, poate iti vine piesa. Sau cauti o locomotiva similara, devastata, pentru piese. :D
 
Cosmin, initial am cumparat aceste doua locomotive pentru piese.
Numai motoarele alea sunt bani frumosi.
Cum eu le tin 95% din timp in cutii, am decis ca e pacat sa le las pe astea pe post de piese de schimb, mai ales ca lipsurile nu sunt foarte mari, ma gandesc ca una ar fi interesant sa o folosesc pe post de cobai din dorinta de a mai pune osul la treaba dar si din simplul fapt ca nu vreau sa am doua modele la fel. Nu ar corespunde realitatii nu ?
 
Sefu, ada-le si tu maine sa bag un ochi. Piesa de care ai nevoie costa maxim 1,5 euro. Vorbeste cu hgdan sa ti-o aduca; nu dureaza o vesnicie.

Intra pe Ersatzteile la FLM (http://www.fleischmann.de/de/service/spareparts/index.html)

baga codul de produs al locomotivei, descarca manualul de piese de schimb, vezi ce cod are pinionul si aia e.
 
sogard_2003 a spus:
nu vreau sa am doua modele la fel. Nu ar corespunde realitatii nu ?
Dubla tractiune?
Scoti si cealalta roata dintata din locomotiva incompleta (eventual direct motorul - adica ai si piese de rezerva :D) si gata.
La FLM, un set de BR218 in dubla tractiune (ce-i drept,cu sunet) sare de 400 iepuroi.
Nu stiu daca in varianta ta de vopsire chiar au existat duble tractiuni, da' te lamureste Horia.

PS Ce diferenta e intre "electronica" din ale tale si ce e in locomotiva mea! :O
 
...sau faci chestia asta:

http://r12.imgfast.net/users/1211/32/93/88/album/wiebe210.jpg
 
Buna ziua,

Vad ca ma cereti cu disperare asa ca vacanta binemeritata fiind incheiata, iata-ma la serviciul dumneavoastra.

Mai intai sa clarificam ceva: BR 218 nu inseamna "orice" BR 218. Exista o multitudine de variante, echipate in realitate cu o multitudine de motoare MTU sau KHD/Pielstick sau chiar Pielstick de productie franceza, produse de fabrici diferite (Krupp, Thyssen-Henschel, Krauss-Maffei si MaK) si cu o groaza de diferente. Cele mai notabile sunt:

- acoperisuri cu trape de vizitare amplasate diferit si de forme diferite
- esapamente cu forme si amplasare diferita in functie de motor
- grile de aerare pe acoperis cu forme diferite
- grile de aerare pe fetele laterale ale cutiei cu forme diferite
- boghiuri diferite, cu si fara elemente Megi.

Cum unele locomotive au fost remotorizate de 3-4 ori, mai ales cele cu MTU TB10, unele arata acum complet altfel fata de cum aratau cand au fost produse.
Fleischmann are pe scara N cam 7-8 variante de cutie si toate cele 3 variante de boghiu in program.
Coane, vreau sa stiu din ce provine exact aceasta locomotiva...daca o proveni din ceva sau asa a iesit pe poarta fabricii. Asta o data.

Vorbim de 218 134-5. A fost produsa la Krupp cu numarul de serie 5155 si a fost preluata de DB la 24 mai 1972 si afectata la Bw. Hamburg-Altona. Pe 1 ianuarie 1973 a fost transferata la Bw. Hagen-Eckesey unde a ramas aproape intreaga viata.
Era bineinteles in vopsirea clasica (cutie in Purpurrot RAL 3004).
Dupa o revizie B3.0 in AW Bremen incheiata pe 09 iunie 1986 a fost vopsita in culorile CityBahn pentru trafic pe linia Köln-Gummersbach (CB1) unde a si circulat cu garnituri CB.
Pe 15 mai 1996 primeste din nou o revizie B3.0 in AW Bremen si este vopsita in Orientrot RAL 3031, culori pe care le poarta pana la scoaterea din uz si casarea sa. Din 2003 si pana la incetarea activitatii pe 24 februarie 2004 apartine de Bw Oberhausen, este stearsa din activ pe 25 februarie 2004 si pe 27 ale lunii este dusa la Magdeburg pentru casare, care a urmat efectiv la cateva zile dupa aceea. Cum era o 218 din cele mai vechi si cele mai putin fiabile cu motor TB10 nu mai merita sa se modernizeze.

Asta este deci viata lui 218 134-5 si schemele sale de vopsire.
Dubla tractiune?
Scoti si cealalta roata dintata din locomotiva incompleta (eventual direct motorul - adica ai si piese de rezerva Very Happy) si gata.
La FLM, un set de BR218 in dubla tractiune (ce-i drept,cu sunet) sare de 400 iepuroi.
Nu stiu daca in varianta ta de vopsire chiar au existat duble tractiuni, da' te lamureste Horia.

Pe CityBahn Köln-Gummersbach nu s-a circulat cu dubla tractiune.