Locomotiva Tender 0-6-0 Clasa C a SE&CR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
In trecutul feroviar al Marii Britanii, locomotiva cu abur cel mai des intalnita a fost cea de tipul 0-6-0 (trei osii); in aceasta categorie o grupa numeroasa este cea cu distanta intre osii de 8' + 8'6".

Prin urmare, un kit pentru un astfel de sasiu din aliaj Nickel-Silver fotodecupat (paradoxul este ca acest aliaj contine 0% argint) se gaseste usor, nu costa foarte mult (£12) si se poate construi relativ usor.

Am reusit sa finalizez sasiul pentru locomotiva, mai am de lucrat la tender:



Si o poza din timpul constructiei (singura, de altfel):

 
Rotile alea ma gadila placut pe retina.

In naivitatea mea, intreb:

Exista asa ceva echivalent pentru H0?
 
Cosmine, pentru H0 (ma rog, FineScale 4mm:1ft) exista de zeci de ori mai multe produse.

Si transportul din UK nu costa mult in comparatie cu alte tari (Germania, de ex.)

Eu as porni cautarile de aici: The Scalefour Society.

Apoi, angrenaje, cutii de viteza, componente, sunt cam aceleasi, indiferent de scara.

Am mai gasit o poza, chiar de la inceputul constructiei, cu cele 4 cadre ale sasiului (doua pentru locomotiva si doua pentru tender):

 
La Multi Ani cu sanatate tuturor!


Am inceput lucrul si la tender.

Dupa montarea "rulmentilor" din Phosphor-Bronze am cositorit 6 arcuri, fir din Phosphor-Bronz cu diametrul de 0,112 mm; proncipalul scop este sa imbunatateasca colectarea de curent dar are si rol de compensare.



A urmat montarea celor doua cadre in "jig":

 
La Multi Ani si spor la toate!

Demult voiam sa intreb, cum se comporta acest fir din Phosphor-Bronz? Din ce am vazut pe net, si nu pe viu, mi s-a parut destul de rezistent, adica mult mai elastic decat alama. Este mai elastic decat Nichel-Silver?
Un coleg imi spunea ca intentioneaza sa reproduca firele catenarei din fir de 0,3, din Ph-Bronz...
 
Salutare si La Multi Ani Fericiti pentru 2014 tuturor!

Felicitari pentru ca ai inceput lucrul cu spor, foarte frumos Vali! Nu ne spui si ce locomotiva este? :D

@ Cosmin: modul de lucru pe care ni-l demonstreaza Vali este tipic pentru modelele feroviare ale Albionului, indiferent ca-s la 4mm (fine scale 00), 3mm (fine scale TT) sau 2mm (aproximativ, fine scale N). Este vorba despre sasiuri compensate partial sau total, cu sistem de culegere al curentului "split chassis" facut prin photoetch sau chiar prin pilire manuala din tabla de alama.

Cred ca nu exagerez cand spun ca, in comparatie cu modelismul continental, cel englezesc e de departe cel mai bogat din Europa in produse destinate autoconstructiilor. As zice chiar ca la ei asta este regula si nu exceptia. Cand englezii vor un model anume, si-l construiesc singuri.
 
Salut Cosmin,

Pe langa firul Phosphor-Bronze de 0,112 mm, mai am doar fire Nickel-Silver de 0,457 mm si Phosphor-Bronze de 0,254 mm. Nu mi se pare ca vreunul din ele sa fie mai elastic decat celalalt desi, datorita diferentei de grosime, ma pot insela.

Stiu sigur ca P/B se uzeaza mai greu decat N/S acesta fiind motivul pentru care este folosit la constructia lagarelor. Si, datorita continutului relativ mare de Phosphor (1%), firul P/B oxideaza mai greu.

Cam asta e tot ce stiu...

Daca vrei sa iti faci o idee de gama si preturi, aici e un link catre cei de la care cumpar eu: Eileen's Emporium.

Numai bine si spor si tie! Poate vedem remiza terminata anul asta.
 
Salut Dorin,


Tenderul este unul standard, cu trei osii, folosit la multe din locomotivele britanice. Distanta dintre centrele osiilor este 6'6" + 6'6", mai mare decat la tenderele Beyer-Peacock (6" + 6").

Sasiele locomotivei si tenderului construite de mine pot fi folosite pentru foarte multe modele; intentia mea este sa construiesc aceasta locomotiva, un fel de "antrenament" pentru cealalta locomotiva. :wink:
 
Sasiul dupa asamblare. Se folosesc distantiere din placa de circuit imprimat.



Am inceput si constructia corpului tenderului. La plecare un foarte vechi kit din alama fotodecupata, redus de la scara 4mm:1ft; voi avea multa bataie de cap in timpul constructiei dar, in orice caz, este mai usor decat scratch-building.

Un scan al foi cu componentele tenderului:



si asamblarea primelor componente: (11) + (12) si (3) + (6)

 
Multumesc pentru explicatii! Studiez piata...:p

Eu urmaresc foarte atent evolutia lucrarii, pentru ca, intr-un viitor mai apropiat sau nu, intentionez sa ma aventurez si eu in astfel de cosntructii. Si pe langa asta, imi place sa vad ce scratch-uiesc altii. :D

Remiza , sper s-o termin cat mai curand, insa ce sa lucrezi cu un program de 13 sapt. afara cu 2 acasa? :-x

Spor la treburi!
 
cosmin78 a spus:
[...]
Eu urmaresc foarte atent evolutia lucrarii, pentru ca, intr-un viitor mai apropiat sau nu, intentionez sa ma aventurez si eu in astfel de cosntructii. [...]

Nu-ti spun cat de atent urmaresc si eu evolutia remizei!... Si eu intentionez sa "ma aventurez" in constructia unor cladiri, cu atat mai mult cu cat niciuna din cladirele de interes pentru mine nu se gaseste in varianta "ready-to-run" sau kit.

Spor si tie!
 
Multumesc, Dragos.

M-am chinuit ceva sa decupez un dreptunghi in platforma tenderului, necesar pentru a face loc motorului. Am folosit un cutter pentru modelism X-Acto si am stricat vreo trei lame!!!



Alt hop trecut cu bine a fost instalarea treptelor in cadrele laterale ale tenderului; opt in tota. Ca sa va faceti idee de dimensiunile lor:

 
Am asamblat aproape toate componentele. Urmeaza cositorirea lor pe platforma dar inainte trebuie fixat motorul.

 
Salut Vali, foarte frumos, dar sunt uimit de faptul ca ai taiat metal cu ajutorul unui cutter! Eu as fi tras niste gauri pe colturi si pe urma as fi taiat materialul la traforaj cu o lama fina. Am taiat chiar si tabla de cupru cu grosimea de 1.5 mm!
 
Nu stiu nici eu de ce am ales varianta cutter-ului, mai ales ca am panze de traforaj de toate dimensiunile pentru metal. Probabil cutter-ul a fost primul care mi-a picat in mana...

Oricum, cred ca trebuie sa maresc putin decupajul dreptunghiular si, cu siguranta, voi folosi traforajul.
 
Salut Vali,

Nu sunt sigur dar cred ca te-am mai intrebat odata , cu ce lipesti toate piesele ? Ma refer si la cositor si la unealta folosita. Nu gasesc subiectul unde te-am intrebat initial.
 
Vali, daca marirea gaurii inseamna doar de 1-2 mm, decat sa folosesti cutterul sau traforajul, mai bine prinde placa de prelucrat (cu ajutorul unor menghine cu surub http://img10.mercador.ro/images_mercadorro/19493719_1_644x461_menghina-cu-surub-presa-mobila-3-8-cluj-napoca.jpg ) intre doua bucati de lemn de circa 6 mm grosime in asa fel incat din marginile lemnului sa iasa exact numai portiunea de prelucrat, si pe urma pilesti cu ajutorul unor pile din ce in ce mai fine pana ajungi la dimensiunea dorita. Oricum, ar fi fost o prelucrare necesara si daca taiai de la inceput la dimensiune, de regula nu se taie la fix, ci cu vreun milimetru mai in interior ca sa poti prelucra pe urma la fix.
 
sogard_2003 a spus:
Salut Vali,

Nu sunt sigur dar cred ca te-am mai intrebat odata , cu ce lipesti toate piesele ? Ma refer si la cositor si la unealta folosita. Nu gasesc subiectul unde te-am intrebat initial.

Ciocan de lipit Antex de 25W, cositor cu temperatura de topire 138 °C (debitat in bucatele foarte mici, in functie de suprafata cositorita) si flux pe baza de acid fosforic aplicat cu o pensula fina.

La terminarea etapelor se curata totul cu o periuta de dinti si Cif.