Locomotiva Tender 0-6-0 Clasa C a SE&CR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Vali,

N-am motive sa fiu dur, stiu cat de mici sunt in realitate chestiile astea, mai ales ca patratele vizibile pe cutting mat-ul tau au latura de 1 cm! Cata munca si cat timp necesar pentru a fixa niste flecustete de 1 mm latime, dar timpul asta il dai cu tot dragul de la tine si nu l-ar avea nici macar o firma de prestigiu precum Lemaco. Aici este avantajul pasionatului care face treaba pentru el, si care poate sa bata chiar si o firma de renume. Hai sa zicem ca ei or fi avand mult mai mare experienta decat tine, dar nu au la dispozitie timpul tau... ;-)

Spor la treaba in continuare. Presupun ca micile neregularitati observabile in poza s-ar putea atenua daca la final polizezi piesa un pic cu o perie de sarma de alama. Pe urma se acopera cu un strat de grund si va iesi ca din fabrica.
 
Mersi Dorin.

Cum bine zici, toate neregularitatile se estompeaza cu o "perie de sarma" si una cu fire de fibra de sticla. Dupa straturile corespunzatoare de grund si vopsea, nu se mai observa nimic.

Kitul asta este si mai greu de construit pentru ca este un kit redus de la scara 4mm:1ft (1:76.2) si multe detalii s-au pierdut in cursul fotodecupajului; mai mult unele componente foarte fine si mici au devenit, prin reducere, practic imposibil de folosit. Inca o problema este ca rosturile dintre componente nu s-au corodat complet si astfel componentele, in loc sa fie fixate de foaie doar prin acele mici "tab"-uri, uneori au cate o latura sau mai mult neseparata si astfel decuparea devine si mai dificila, cu risc mare de deformare a componentelor.

Ce mai, este mai mult un scratch-aid kit decat un kit clasic...
 
Cabina gata de a fi fixata pe "footplate":



Imposibil de observat din poze dar in componenta cabinei au intrat nu mai putin de 10 zece componente!

Intre timp am fixat si celelalte doua aparatori de roti, cele de pe partea dreapta. Inca analizez optiunea fixarii aparatorilor rotilor din spate, aparatori care sunt integral in interiorul cabinei si, prin urmare, practic invizibile; nici nu am facut teste sa verific daca aceste doua apartori nu cumva interfereaza cu rotile dintate ale transmisiei.



Si inca un "mock-up" cu stadiul actual:

 
Ba da. "Footplate" cuprinde toata suprafata orizontala pe care calca echipa de pe masina si cuprinde atat pervazul cat si (din ce stiu eu) podeaua marchizei. In unele articole prin "footplate" este denumita doar podeaua marchizei iar pervazul este numit "running board/plate".

Vali sigur se refera la "pervaz".
 
Mersi de informatie; de acum voi spune "pervaz" in loc de "footplate".

Am reusit sa construiesc si boilerul; primul de altfel construit de mine vreodata.



De mare ajutor pentru formarea ("rolling") boilerului a fost teava de alama (in partea dreapta sus a imaginii) cu diametrul exterior de 9,53 mm (3/8"). Pentru a avea diametrul cutiei de fum mai mare decat cel al cazanului, am folosit inca trei infasurari de foaie de alama suprapuse peste partea din fata a cazanului.

A urmat cositorirea cazanului de pervaz:



Si inca un mock-up:

 
Nu am mai postat in acest subiect dar asta nu inseamna ca "mojo"-ul modelistic m-a parasit :lol:

Intre timp am fixat partea frontala a cutiei de fum (acolo unde va fi usa rotunda de acces in interiorul cutiei de fum), cadrul frontal de sustinere a ansamblului cutie de foc, boiler, cutie de fum dar si muuulte alte mici ajustari.

Jonctiunea universala (sau "axul cardanic" cum mai este denumita aceasta componenta de transmisie a miscarii de la motor la roti) a fost confectionata folosind un kit de plastic dedicat, cumparat de la un comerciant de profil de la o expozitie, si o sarma de legatura debitata dintr-o coarda de chitara.

Nu am reusit sa fac inca un test de "miscare" dar e pe aproape.

 
Un video clip de 30" cu primul test "cinematic".

Adaosul de "Blu-Tack" (un fel de plastelina folosita pe post de adeziv) de pe locomotiva are rolul de a creste aderenta rotilor la sine. Bineinteles, o alta solutie va fi aleasa pentru cresterea greutatii in modelul final :wink:
 
Am inceput constructia inca unui tender:

IMG_20141012_164032.jpg


IMG_20141012_164050.jpg


IMG_20141012_164103.jpg


As putea spune ca, cel putin pana in acest punct, datotrita experientei, cea de-a doua incercare este mult superioara primei.
 
Constructia tenderului avanseaza. Am ajuns in faza in care trebuie sa incep sa adaug detaliile: tampoane, furtunul instalatiei de franare, timoneria de frana, doua trepte si suportii pentru lampi / discuri.

Un amic m-a ajutat si a construit la strung o roata volanta; aceasta, impreuna cu cupla axului cardanic vor trebui fixate pe axul motorului.

IMG_20141206_210823.jpg


IMG_20141206_210835.jpg


IMG_20141206_210851.jpg


Sunt foarte multumit de cum a iesit cutia tenderului. Fotografiile macro sunt, de cele mai multe ori nemiloase si nu fac o reclama buna lucrarii dar lipiturile prin cositorire au iesit foarte curate. In general, toate componentele au "picat" exact la locul lor, fara suprapuneri sau spatii goale intre piese.
 
Am lipit capacul de umplere cu apa a tenderului, cutiile de osie si cele doua trepte de pe panoul din spate al tenderului:

IMG_20141214_172316.jpg


IMG_20141214_172308.jpg


Urmeaza timoneria de frana, suportii pentru lampi / discuri, tampoane...
 
Foarte frumos, incepe sa semene din ce in ce mai bine cu un tender!
Presupun corect ca pe partea de deasupra o sa vina lipita o incarcatura de carbune?
 
Am pus si barele de cuplare a sabotilor de frana:

IMG_20141220_204952.jpg


IMG_20141220_205011.jpg


Sunt confectionate din resturi recuperate din kit-urile de Nickel-Silver. Localizarea si cositorirea acestora au fost operatiuni mult mai dificile decat m-am asteptat - eu speram sa termin intr-o ora dar dupa o zi de munca si cateva incercari esuate, cu un rezultat final sub asteptarile mele, aspectul actual este satisfacator (nici acum nu sunt 100% multumit dar nu o mai iau de la capat inca o data). Sper ca dupa vopsire sa arate mai bine.
 
Cum aspectul final sta in detalii, m-am gandit ca e mai bine sa refac acum ansamblul franei pe partea stanga:

IMG_20141227_160834.jpg


Si, o data cu fixarea lampilor de frana si a manivelei de actionare manuala a franei am finalizat asamblarea tenderului:

IMG_20141227_160757.jpg


IMG_20141227_160746.jpg


IMG_20141227_160722.jpg


Tampoanele si furtunul franei vor fi fixate dupa vopsire.