Transformare T9.3 FLM (cod 403203) in CFR7311, scara 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Scuze, am citit initial ca il intereseaza epoca 2 sau 3 si m-am grabit sa scriu ce stiam despre 7311a in epoca 2 si inceput de 3. Apoi vad ca vorbim de 7311a asa cum apare in poze contemporane. Evident ca ce e acum nu mai are neaparat legatura cu ce era in anii '20-'30 si am sentimentul ca mergem pe 2 linii diferite de discutie din care nu stiu daca se intelege mare lucru :).

Daca cineva vrea sa faca locomotiva cum e acum, sunt destule poze de la Sibiu, nu mai e nevoie de multe discutii. Daca se vrea epoca 2 sau inceput de 3 atunci sa se citeasca cu atentie ce am scris mai sus pentru ca masina 7311a (ca intreg parcul) a suferit mici modificari. Mici dar vizual semnificative.

Vrei epoca 2 pui placile de epoca 2 (nu existau placile cu reviziile si depoul, acestea au fost montate pe 7311a in 1950). Vrei sa o faci ca acum pui toate placile, o modifici pe cea cu CFR in CFF si ai rezolvat problema ! Vrei epoca 2 ii pui plug, vrei ca acum nu mai ai plug ! Vrei epoca 2, lasi supapele cu care vine macheta, vrei ca acum le schimbi (modifici), etc...

Da, plugul era oarecum standard, supapele de siguranta la cazan sunt cei doi cilindrii dintre marchiza si domul de nisip.

Toate pozele din cartea lui Serban/Popescu sunt luate dupa 1970 (multumim lui Dumnezeu ca le avem si pe astea !) si arata masinile in ultima perioada a vietii lor. Exceptie face o singura poza, slaba calitativ dar in care se vede plugul de care vorbesc. Felul cum aratau la momentul 1970 are valoare partiala cand vorbim de epoca 2. Nu mai zic de cum arata acum 7311a ajunsa o relicva trista in muzeul ruginii din Sibiu, cu multe piese lipsa care nu te ajuta mult sa iti faci o imagine asupra locomotivei in perioada interbelica....
 
Pentru epoca II:

am observat în pozele din ITFdR un rezervor cilindric montat transversal chiar în faţa roţilor alergă’toare. Ce este acela? Supapele aveau vreo culoare deosebită’? Am vă’zut la modele cefrizate anumite echipamente de pe cazan vopite în galben. Mulţumesc.
 
Rezervorul vizibil si in poza asta?

http://imageshack.us/photo/my-images/509/911055marburg1958ge9.jpg/sr=1

http://www.utecht.de/bahn/Daten/Denkmal/91_319.htm

Aer comprimat pentru frana. Vezi si pompa Westinghouse pe partea dreapta, deasupra rotii alergatoare din partea respectiva, la cel de-al doilea link.

@ Cosmin: superba poza aceea de la Brasov. Ce scrie pe locomotiva? 324.488? Din pacate ultimele trei cifre nu sunt prea clare...

Oricum, este uimitor cate reuseau sa faca "fratii Schiel" la Brasov in perioada respectiva!
 
Bravo Mishule,

Pentru anii 1920 poti sa "umpli" placile cu negru, asa era obiceiul si asa scria si in normativ.

In rest da, cam asta ar fi treaba, stiind ca bielele nu erau niciodata vopsite complet in rosu-brun.

(ti-am ramas dator cu un raspuns la mail, candva reusesc sa o fac si pe asta adica sa raspund la mailurile in intarziere... :D )
 
Placile... sunt gresite.

Marchiza mecanic: placa cu CFR si iuteala maxima. Placa cu 7311 si cea de producator la jumatatea buncarului de carbune, nu sub "CFR". Urmeaza sa ma lamuresc cu pompele cand se va posta si o imagine cu modelul dinspre postul mecanicului.

In rest bravo Misha pentru ideea de a reproduce virtual masina in discutie !
 
@ Victorian: este locomotiva 324.468

In perioada interbelica, fabricile Fratii Schiel, Astra si Dumitru Voina din Brasov se ocupau (si) cu productia/repararea de material rulant (pe langa atelierele CFR). In timpul razboiului, ultimele doua au trecut la productia de armament si munitie de razboi, iar dupa ce complexul garii Brasov a fost distrus in bombardamentele din 1944, greul repararii materialului rulant in zona a cazut pe fabrica Fratii Schiel (de aia si scrie sub fotografia cu vagonul pentru transportul acizilor "1945-1948"). Nu stiu cat de repede au revenit celelalte doua fabrici la productia de dinainte de razboi, caci despre armament nu mai putea fi vorba. In 1949-1950 a fost dat in folosinta noul triaj Brasov, cu tot cu depoul pentru reparatii, iar comenzile CFR adresate fabricii Schiel (intre timp devenita Strungul dupa nationalizare) s-au diminuat pana la disparitie.
 
Multumesc de lamurire, Alex!

Sunt uimit totusi, cum ai reusit? Eu m-am chinuit sa disting dar n-am gasit nimic sigur.

Adica, vreau sa zic, poza respectiva este cumva cunoscuta si la rezolutie mai buna ori se cunoaste istoricul locomotivei si se stie ca 324.468 a fost la Brasov in momentul respectiv?

Oricum, frumoasa locomotiva, tin minte perioada cand se mai putea vedea asa ceva pe caile noastre ferate. Caietele mele de desen de copil erau pline de detalii de asemenea locomotive de provenienta ungureasca. Stateam cu nasul lipit de geam si le sorbeam din ochi cu nesat din mersul trenului.

Iar Fratii Schiel pare sa vina dintr-o perioada in care o uzina mecanica insemna cu adevarat pricepere tehnica, nu perioada de mai tarziu cand masina romaneasca de taiat cartofii in opt era mare, grea, zgomotoasa, scotea fum si taia cartofii in patru! :D
 
Povestea pe care o stiu eu pare cam cusuta cu ata alba, in orice caz rezultatul conteaza: un nene a salvat dintre daramaturile fabricii Hidromecanica (fosta Schiel) arhiva foto si a dus-o la un ziar local (iar un redactor a pus pe blogul acela o parte dintre ele). De acolo au ajuns in maini bune. Din pacate nu pot spune la fel despre arhivele foto ale atator alte intreprinderi disparute intre timp.

Oricum, sa vad niste locomotive cu aburi lucind de poti sa-ti faci mustata, mi s-a parut exceptional, parca-s din Thomas.
 
Bun㒠seara,
Poate totuşi n-ar trebui tă’iat clopotul, nu?

http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr.htm

Mihai
 
Buna Mihai,

Daca faci o versiune abandonata de directia generala a cailor ferate militare in Romania ocupata, merge si cu clopot.

Daca faci o versiune asa cum a fost repusa in circulatie dupa 1920, nu cred.
 
Pozele arata locomotivele parasite la Bucuresti dupa retragerea armatei germane in 1918. Pozele sunt facute in 1919 de o comisie aliata de inventariere si arata locomotivele cu inmatriculare germana inainte de a intra in parcul CFR. De unde inca prezenta clopotului pe masina.
 
Am înţeles. Deci pozele acelea sunt printre primele poze (ca moment) din istoria lui T9.3 în România.
Mihai
 
Mai baieti, voi chiar vreti sa imi dati mura in gura. Cu atatea date, o sa imi fie rusine sa pun poze cu modelul cand va fi gata. Va multumesc muuuult pentru sprijin. Oricum, nu cred ca sunt singurul care are acest proiect pe lista.
 
..si nu esti singurul care l-a facut pe 7311a...
Revin cu rugamintea de a poza si cealalta parte a modelului. Vreau sa vad pompele, daca sunt ceva ajustari de facut si acolo.

Mihai, da, sunt primele la calitate buna. Eu mai stiu 2 din 1917, una la Rm Sarat (am pus-o si pe forum) si una la Focsani (se vede numai cutia de fum).
 
Nu stiu daca e relevant timpul in care se realizeaza proiectul. Important este ca am avut o discutie despre -zic eu constructiva- si faptul ca subiectul poate sa constituie baza de lucru si pentru alte conversii de T9.3, ale celor care acum doar citesc subiectul.
Ma bucura de asemenea cresterea interesului pentru epoca 2 CFR.

7311a a fost folosita toata viata ei la CFR ca masina de manevra in Bucuresti si Constanta (Palas).A muncit din 1926 pana in 1960 cu o medie de 3500, 3600 Km lunar, deci a fost harnicuta. Poti agata de carlig tot ce a miscat pe CF in perioada respectiva. Dupa 1960 a ajuns la CFF si poate sa fie integrata intr-o diorama HO-HOe. Idei sunt multe....