catalin
Well-Known Member
Scuze, am citit initial ca il intereseaza epoca 2 sau 3 si m-am grabit sa scriu ce stiam despre 7311a in epoca 2 si inceput de 3. Apoi vad ca vorbim de 7311a asa cum apare in poze contemporane. Evident ca ce e acum nu mai are neaparat legatura cu ce era in anii '20-'30 si am sentimentul ca mergem pe 2 linii diferite de discutie din care nu stiu daca se intelege mare lucru .
Daca cineva vrea sa faca locomotiva cum e acum, sunt destule poze de la Sibiu, nu mai e nevoie de multe discutii. Daca se vrea epoca 2 sau inceput de 3 atunci sa se citeasca cu atentie ce am scris mai sus pentru ca masina 7311a (ca intreg parcul) a suferit mici modificari. Mici dar vizual semnificative.
Vrei epoca 2 pui placile de epoca 2 (nu existau placile cu reviziile si depoul, acestea au fost montate pe 7311a in 1950). Vrei sa o faci ca acum pui toate placile, o modifici pe cea cu CFR in CFF si ai rezolvat problema ! Vrei epoca 2 ii pui plug, vrei ca acum nu mai ai plug ! Vrei epoca 2, lasi supapele cu care vine macheta, vrei ca acum le schimbi (modifici), etc...
Da, plugul era oarecum standard, supapele de siguranta la cazan sunt cei doi cilindrii dintre marchiza si domul de nisip.
Toate pozele din cartea lui Serban/Popescu sunt luate dupa 1970 (multumim lui Dumnezeu ca le avem si pe astea !) si arata masinile in ultima perioada a vietii lor. Exceptie face o singura poza, slaba calitativ dar in care se vede plugul de care vorbesc. Felul cum aratau la momentul 1970 are valoare partiala cand vorbim de epoca 2. Nu mai zic de cum arata acum 7311a ajunsa o relicva trista in muzeul ruginii din Sibiu, cu multe piese lipsa care nu te ajuta mult sa iti faci o imagine asupra locomotivei in perioada interbelica....
Daca cineva vrea sa faca locomotiva cum e acum, sunt destule poze de la Sibiu, nu mai e nevoie de multe discutii. Daca se vrea epoca 2 sau inceput de 3 atunci sa se citeasca cu atentie ce am scris mai sus pentru ca masina 7311a (ca intreg parcul) a suferit mici modificari. Mici dar vizual semnificative.
Vrei epoca 2 pui placile de epoca 2 (nu existau placile cu reviziile si depoul, acestea au fost montate pe 7311a in 1950). Vrei sa o faci ca acum pui toate placile, o modifici pe cea cu CFR in CFF si ai rezolvat problema ! Vrei epoca 2 ii pui plug, vrei ca acum nu mai ai plug ! Vrei epoca 2, lasi supapele cu care vine macheta, vrei ca acum le schimbi (modifici), etc...
Da, plugul era oarecum standard, supapele de siguranta la cazan sunt cei doi cilindrii dintre marchiza si domul de nisip.
Toate pozele din cartea lui Serban/Popescu sunt luate dupa 1970 (multumim lui Dumnezeu ca le avem si pe astea !) si arata masinile in ultima perioada a vietii lor. Exceptie face o singura poza, slaba calitativ dar in care se vede plugul de care vorbesc. Felul cum aratau la momentul 1970 are valoare partiala cand vorbim de epoca 2. Nu mai zic de cum arata acum 7311a ajunsa o relicva trista in muzeul ruginii din Sibiu, cu multe piese lipsa care nu te ajuta mult sa iti faci o imagine asupra locomotivei in perioada interbelica....