CFR 40.001 dintr-o veche Piko BR55

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de pres_mihai » Mie Oct 14, 2015 3:27 pm

M-am gandit si la aceasta culoare dar nu stiu daca 40.001 a fost vopsita verde sau negru cand a ajuns in 1919/1920 la noi. A fost vopsita verde dupa 1929? Stiu sigur ca au fost locomotive din serie care au avut culoarea verde, dar nu stiu daca dintre acestea a facut parte si 40.001.
Imagine
scristi
Mesaje: 367
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de scristi » Joi Oct 15, 2015 10:56 am

Dar de ce strict seria 40.001? poti face o alta serie vopsita in verde, fara modificarea marchizei, adica alungirea ei si fara usi, si ai model ep2, si modelul ce il lucrezi acum sa fie ep 3. si asa ai 2 locomotive cu serie diferita si constuctiie si vopsire diferita. Poza asta daca nu ma insel ca nu am cartea langa mine o gasesti in vol 2 al d-lui Serban Lacriteanu.
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Oct 15, 2015 11:29 am

Poze cu 40.001 din anii '20 n-am gasit, dar exista cu 40.003 imediat dupa reparare si introducerea in parcul CFR.
Se observa:
-nu are instalatie pacura
-pastrarea supapelor R. la cazan (cum am scris in postul anterior)
-pozitia robinetului principal de abur desupra osiei 1 motoare, la mijlocul cazanului (asa cum am scris in postul anterior)
-marchiza deschisa, asa cum a existat pana in 1954 la locomotivele CFR

Practic, masina a fost reparata si pusa la treaba, fara modificari, asa cum scriam in alt post al meu la subiect. Sunt absolut convins ca asa s-a intamplat si cu 40.001.
Vopsirea: schema verde/negru s-a aplicat si nu prea. E o discutie lunga, nu am acum timpul sa o fac, pot doar sa va spun ca CFR nu a urmat strict aceasta schema la toate masinile. Mai mult, le comanda de la inceput negre cu rosu brun. Revenind la 40.003 nu vad nicio diferenta de nuanta intre camera de fum si restul invelitorii de la cazan fapt ce ma face sa cred ca a fost vopsita in negru complet, asa cum a fost si 40.001.

Imagine

toate bune.
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4874
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Oct 15, 2015 11:30 am

Dupa 1929 locomotivele au fost vopsite asa cum scrie in ''CAET DE SARCINI GENERAL pentru constructia de material rulant nou'' elaborat in anul 1929 de Directiunea Atelierelor si Materialului Rulant.
Introducerea unei noi scheme de vopsire pentru locomotivele cu abur, rosu aprins/negru, dupa model german odata cu importul de locomotive noi din aceasta tara si renuntarea treptata la culoarea verde la locomotive s-a facut dupa 1943.


Am in lucru locomotiva 230.056:

ImagineImagine Imagine Imagine

Tot verde o sa fie si locomotiva 7320, ex T9 KPEV.

De unde ai luat felinarele?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Oct 15, 2015 12:32 pm

Florin, despre cum s-a aplicat schema de vopsire verde oliv/negru am mari semne de intrebare. Asta pentru ca sunt in posesia a suficient de multe fotografii din perioada respectiva cat sa pot sa-mi formez o parere.

Avantajul schemei de culoare verde/negru este faptul ca se poate vedea cu usurinta si pe o imagine alb/negru. Diferenta de nuanta intre cutia de fum (vopsita negru mat) si restul cazanului vopsit verde oliv, se vede bine si pe pozele alb/negru, mai ales daca sunt de o calitate acceptabila. Si pozele din fosta arhiva Malaxa care arata parte din locomotivele livrate in anii '30 (carora teoretic trebuia sa li se aplice vopsirea conform normativ 1929) sunt de calitate !

Uite un singur exemplu: 50.650 la livrare in 1933 in curtea Uzinelor Malaxa:

Imagine

Si ca asta, sunt zeci de poze de la livrarile din anii '30 in care se vede clar ca masina a fost vopsita toata intr-o singura nuanta, negru (evident, nu ma refer la aparatul motor). Vezi si mai jos, un alt exemplu din multele pe care ti le pot da. Primul 230 facut de Resita (livrat 1932) versus primul 230 facut de Malaxa (livrat tot 1932). La 230.132 se vede clar diferenta intre negru si verde, la 230.142 se vede bine ca e aceiasi vopsea pe toata masina....

Imagine vs Imagine
All aboard !
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de pres_mihai » Joi Oct 15, 2015 7:03 pm

In fotografia cu 40.003 nu vad nuanta de gri diferite intre cutia de fum si cazan, de unde trag concluzia ca locomotiva ar fi neagra, nu verde. Pentru felinare si alte accesorii am cerut ajutor la un coleg. Se gasesc si pe ebay felinare similare. Acum astept sa iau inca o loco si sa continui munca. Pentru alt numar de serie tre sa vorbesc la TA sa fac pe comanda.
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: CFR 40.001 dintr-o veche Piko BR55

Mesaj de pres_mihai » Sâm Mar 05, 2016 9:41 pm

Dupa ceva vreme, am reusit sa aduc locomotiva in stadiul urmator:

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Am realizat si culegerea de tensiune pe ultimele doua osii ale tenderului, urmeaza sa instalez felinare pe noua carcasa si sa ii aplic placile de inmatriculare negre pentru epoca 2. Carcasa la care am lucrat initial va deveni o locomotiva 40.000 de epoca 3, asa cum a reiesit din discutiile avute anterior.
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: CFR 40.001 dintr-o veche Piko BR55

Mesaj de pres_mihai » Sâm Mar 26, 2016 8:44 pm

Am montat felinarele in partea din fata a locomotivei, am aplicat si placile cu inmatricularea specifica epocii II, am mai tras o sedinta foto:

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Cum modelul va fi cvasi-static (nu am posibilitati de rulare, decat un mic oval de teste), nu imi pun problema unor imbunatatiri suplimentare la aceasta locomotiva.

Pentru mine, aceasta conversie a fost un fel de lucrare-scoala, permitandu-mi sa fac diverse incercari pe un model ieftin, lectiile invatate aici fiindu-mi de folos la mult-doritele lucrari viitoare de conversie ( visez la un 50.100 - regele ferdinand si un 230.001 tot epoca II, plus niste garnituri vagoane interbelice).
Avatar utilizator
AdyAero
Mesaje: 62
Membru din: Mar Sep 09, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: CFR 40.001 dintr-o veche Piko BR55

Mesaj de AdyAero » Mie Feb 07, 2018 11:41 pm

Buna seara!
Am o intrebare referitoare la aceasta veche locomotiva Piko cu are am ceva probleme.
Locomotiva a ajuns bucati (la propriu) deoarece cutia i-a cazut din mana tatalui meu :-( (locomotiva este de fapt a lui fiind luata din bursa pe vremea studentiei).
Daca aplic tensiune direct la borne motorul se invarte dar nu reusesc sa o fac sa se miste pusa pe sine, banuiala mea fiind ca e o problema de culegere curent.
Ma puteti ajuta cu ceva informatii? Din cate imi dau seama curentul ajunge de la lamele. Una se leaga la sasiu, alta duce la motor. Puteti confirma?
cosmin78
Mesaje: 5746
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Re: CFR 40.001 dintr-o veche Piko BR55

Mesaj de cosmin78 » Sâm Feb 10, 2018 5:24 am

Ceva poze ar ajuta. Trebuiesc verificate lamelele colectoare si daca este intrerupt undeva circuitul colectoarelor.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 442
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: CFR 40.001 dintr-o veche Piko BR55

Mesaj de ICRA » Sâm Feb 10, 2018 11:32 am

Vă rog nu sabotați topicul. Creați unu nou. :-?
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat