Atelier Virtual

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Lica_Frinaru

Active Member
30 August 2010
68
0
Arizona-Timisoara
LOCATION
Arizona-Timisoara
Poate unii mai tin minte pe Lica care a declarat ca va face o locomotiva DA de unul singur...
Inca mai lucrez la proiect dar cu metode mai putin periculoase decit traforajul si alte scule taioase :D

Inca o data apelez la cine vrea sa asculte: am nevoie de dimensiuni de orice fel pentru DA si nu numai. Orice informatie este binevenita pentru proiecte viitoare.

Am rezolvat angrenajele si motorul, am proiectat o noua carcasa pentru boghiuri respectind cotele dintre osii de la DA precum si punctul de suspensie de la boghiu. Am achizitionat deja toate angrenajele si motoarele pentru 100 de locomotive pe 6 osii. Dupa sarbatori modelul de boghiu si greutatea se duce la matriteri dupa ce le mai fac citeva retusuri. Am de gind sa modific greutatea ca sa acomodeze perfect un decodor LENZ LokSound Direct si difuzor sub ventilatorul de pe acoperis:

http://www.esu.eu/en/products/loksound/loksound-select-direct/


Poate imi face si mie cineva un cadou de Mos Craciun:

Am nevoie de dimensiunile rezervorului de motorina Cu cit mai multe dimensiuni si mai detailate cu atit mai bine. La fel si cu mastile boghiurilor desenele pe care le am eu gasite pe internet nu au nici o cota pe ele decit distanta deintre osii. Pentru ceva de calitate apelez la cine are si poate sa imi dea. Poze cu detalii sau de ansamblu.
Acest proiect era gata de mult daca aveam la dispozitie dimensiunile necesare. Din nefericire pentru acest proiect eu sunt foarte departe de unde zburda locomotivele DA in salbaticie, asa ca trebuie sa apelez la bunavointa cititorilor acestui forum.

In decursul anului de cind lucrez la acest proiect am primit ceva informatii si incurajari pentru care multumesc tuturor inimosilor care mau contactat.
Vreau sa mentionez cu aceasta ocazie ca in citeva cazuri am vazut cote care erau diferite de la un desen la altul. De aceea vreau sa sugestionez ca cei care au dimensiuni din alte surse decit masurate personal sa fie precauti pentru ca de multe ori realitatea este destul de diferita...
De aceea as prefera desene originale legibile sau poate ceva poze cu repere masurabile.

Pentru cei ce sunt interesati de mecanisme, Boghiul are 59mm lungime, rotile dintate Japoneze sunt Modul 0.5 cu unghi de 20 grade, de 14 (tractoare) 15 si 12 dinti. Rotile Sunt toate tractive su sunt metrice la scara cu diametrul celor de la DA si sunt innegrite chimic. Motorul este Japonez de calitate (cu perii de grafit
) la fel ca provenienta si volantele si cardanele.
Daca sunt interesati eu pot trimite direct pe email in format 3D Acrobat oricare dintre desenele mele, astfel folosind Adobe Acrobat normal instalat gratis pe mai toate computerele, orice piesa sau ansamblu poate fi rotita cu cursorul in orice directie 3D
Pozele imi apartin (dar pot fi folosite de oricine oricum) si Sper ca sa fie convingatoare

PS. Am nevoie de o gramada de dimensiuni pentru detalii (capace, tampoane, usi, geamuri, Acoperis, samd) Carcasa fara detalii o am deja desenata dar si acolo sunt diferente de dimensiuni intre datele furnizare sau gasite...Cu toate ca in multe cazuri diferenta la scara HO este nu mai mult de 1,5mm sau chiar mai putin aceste diferente sunt cumulative si arunca toate alte dimensiuni de la locul lor. Precizia cu care desenez eu este de 3 zecimale.



http://i1044.photobucket.com/albums/b444/Lica_frinaru/Sasiu%20Generic%20de%20DA/GenericDA5.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b444/Lica_frinaru/Sasiu%20Generic%20de%20DA/GenericDA4.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b444/Lica_frinaru/Sasiu%20Generic%20de%20DA/GenericDA3.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b444/Lica_frinaru/Sasiu%20Generic%20de%20DA/GenericDA2.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b444/Lica_frinaru/Sasiu%20Generic%20de%20DA/GenericDA1.jpg
http://i1044.photobucket.com/albums/b444/Lica_frinaru/Sasiu%20Generic%20de%20DA/genericDA.jpg
]
 
Va salut,

si ma bucur ca nu ati abandonat proiectul! Eu am mai multe desene si schite care s-ar putea sa va fie de folos. Am si cateva observatii legate de mecanica. In fine, daca imi trimiteti pe PM adresa dvs. de e-mail pot sa impachetez documentatia pe care o am si sa vi-o trimit.

Sarbatori fericite!
 
Pentru toata lumea interesata in demararea acestui proiect, adresa mea de email este:

[email protected]

Pot vorbi detalii tehnice sau altele la telefon (bineinteles ca dau eu telefon pe costul meu) dar cel mai bine este pe SKYPE unde calitatea sunetului este mai buna decit la telefonul de acasa. Pentru mine care locuiesc in Arizona ora este GMT -7 (minus) in comparatie cu Romania GMT +2 asa ca este mai greu de coordinat dar nu imposibil. Am mai vorbit asa cu alti pasionati si a mers destul de bine.

Locomotiva DA 060 nu este dificila ca si design din punct de vedere HO. Totusi sunt citeva probleme tehnice una find punctul de suspensie a boghiului cu 250 mm diferit de centrul osiei din mijloc, cealata problema este faptul ca boghiul se prelungeste sub cabina. Boghiurile desenate de mine sunt in mare desenate folosind ca model locomotive Diesel HO de productie Japoneza care aicea in USA sunt cotate ca fiind cele mai bune din punct de vedere mecanic la categoria "Plastic". Se si vind cam cu pretul dublu fata de cele Chinezesti care de multe ori sunt aproape identice in interior.
Cum atelierul meu este "Virtual" pot sa schimb cu usurinta orice detaliu desenat, culorile alese sunt arbitrare si au fost alese pentru contrast. Proiectul final chiar poate avea centrul de greutate si geometric calculat ba chiar si greutatea si volumul in functie de materiale. In plus toate reperele pot fi asamblate si verificate pentru tolerante frecare si atingere, samd. Cind totul este pus la punct pot face tot ansamblul mobil adica motorul sa se invirta angrenind rotile dintate si toate celelalte...
Rotile dintate sunt ca dimensiuni si numar de dinti fixe. Asta din motive de economie. Ele pot fi aranjate in orice combinatie pe boghiu atit cit cele trei dimensiuni diametrale mentionate anterior sunt respectate. Am acces la cam orice alte dimensiuni sau combinatii dar costul pe boghiu creste exponential, asa ca pentru un model "experimental" eu pot achizitiona si alte dimensiuni, dar pentru o productie de serie limitata nu prea face sens. Rotile pe care le am sunt ieftine loate cu bucata, cam in jur de 20 centi, comparat cu alte dimensiuni sau configuratii care sunt cam $1 bucata...
Daca este indeajuns interes in acest model, eventual pot face o matrita pentru roti dintate cu dimensiuni speciale dar costul este nejustificat pentru numai 100 de modele...
Nu uitati, tinta mea este ca costul unei locomotive complecte sa nu depaseasca 99 Euro (plus transportul) numai asa tot omul poate sa isi permita sa cumpere macar una. Ca si calitate trebuie sa fie superioara lui ND2 sau Tillig, acesta fiind si motivul pentru care am ales DA060, pentru comparatie cu ceva cunoscut. De aceea dimensiunile si detaliile corecte sunt importante pentru mine (si sper ca si pentru altii).
Aceleasi principii de design le pot aplica la orice alt proiect, de exemplu pot face boghiuri de LDH intro singura zi poate maxim doua daca le refac substanial. De la desen la prototipul de plastic in mina, dureaza mai putin de o saptamina (vorbesc de boghiuri).
Din nou vreau sa mentionez ca lipsa de dimensiuni corecte (si de indeajuns) deraiaza cam orice efort fac eu aicea. Atit timp cit nu am detaliie care le consider eu ca si esentiale acest proiect si potential multe altele ramin "Virtuale" la mine pe computer...
 
Am o intrebare, am observat ca axul cardanic dintre motor si boghiu are la partea dinspre motor o terminatie hexagonala. Care e motovul pentru care s-a apelat la aceasta forma ? De curand am primit o locomotiva americana de la Kato si am observat ca au adoptat aceiasi solutie.

O alta intrebare, mai ai loc sa faci interiorul cabinei ? Din cate observ toata mecanica - melcul si rotile dintate cam intra in spatiul unde ar trebui sa fie cabina. Mi se pare sau asa este ? :D

Later edit: poate te ajuta si ce gasesti pe aici: http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=319
 
Aicea in Arizona, Apasii care sunt localnici tiar schimba numele din "Sogard" in "Ochi de Vultur" :D
Ai vazut bine boghiurile se extind cu aproape 5mm in interiorul cabinei, de aceea am mentionat mai sus ca toate desenele sunt "tentative" si fiind atelier virtual le pot modifica oricind oricum...
Am desenat deja partial boghiuri noi care au punctul de suspensie si melcul in acelasi loc, am sa le prezint peste citeva zile, alta solutie ar fi boghiuri "inverse" adica "turnul cu melc" este in partea opusa a boghiului. Nam vazut nicodata o locomotiva cu astfel de boghiuri dar necesitatea este mama invntiei...
Axul cardanic hexagonal este acuma ultimul racnet aicea in USA si probabil a fost adoptat pentru economie eliminind piesa de plastic care era de obicei insertata in Volanta probabil faptul ca este mai multa libertate de miscare este alt motiv. Pentru mine, Alt motiv este ca eu am o gramada de astefel de cardane care se livreaza cu roata melcata deodata.
Ma intereseaza sugestii pentru inbinarea carcasei cu sasiul si sistemul de iluminat. Metodele simple si durabile au prioritate :D
De multe ori am fost frustrat de modul in care se ataseaza diversele piese intre ele plus ca am rupt destule mici bucatele de plastic care erau facute de fabrica sa tina numai o singura data: atunci cind sa asamblat modelul la fabrica...
Am sa pun la punct o lista cu dimensiunile si pozele de care cred ca am nevoie pentru finalizarea modelulu (inca lipsesc multe) poate sunt posesori de informatii care au bunavointa sa contribuie cu ce este lipsa.
Toate desenele care circula pe internet au lipsuri si in multe cazuri daca eu le desenez pe computer dimensiunile creaza paradoxuri si imposibilitati geometrice. In plus sunt multe dimensiuni care sunt total gresite, uitindute la poze este clar ca alinierea geamurilo sau a usilor este diferita. In plus in realitate sunt versiuni diferite ale multor repere, un exemplu ar fi rezervorul de motorina care in unele poze are jos pe plartea inclinata 2 capace de curatare in altele doar unul...vezi Da expus la zilele feroviare 001
Sunt cam 5 versiuni de grile din sala masinilor, si cea mai mare dilema este botul cu tampoane care la unele locomotive este considerabil mai lung... Este sasiul mai lung sau cutia mai scurta, care sunt dimensiunile deci ? Dimensiunile de la capacele laterale pentru baterii precum si coordinatele lor in functie de un punct de reper fix cunoscut lipsesc cu desavirsire . La fel cu detaliile de pe acoperis unde ceva dimesiuni am vazut dar nu indeajuns ca sa le pozitionez cu precizie. In plus care sunt dimensiunile de la INDA ? Poze bune de pe acoperis lipsesc cu desavirsire cu toate ca multe poze sunt facute de pe diverse pasarele care trec pe deasupra triajelor...
Dimensiuni tampoane nu gasesc nici unde... Ca sa nu mai vorbim ca am vazut poze cu tampoane de diverse lungimi si rotunde si dreptunghiulare...
Geamurile termopane instalate la unele locomotive, ce dimensiune au ? Sunt citeva modele diferite si pe usi si pe cutie...Poze lipse iarasi
Astea ar fi citeva din problemele de proiect, daca le aveam (informatiile) eram gata de mult si de Craciunul asta erau sub pom, asa, poate la anul :(
Da este adevarat puteam sa dau rasol si sa aproximez tot ce era lipsa dar atunci eram comparat cu alte modele mediocre care sau facut deja...

Sarbatori Fericide de la LICA in Arizona
 
Lica_Frinaru a spus:
Ma intereseaza sugestii pentru inbinarea carcasei cu sasiul si sistemul de iluminat. Metodele simple si durabile au prioritate :D

La capitolul asta am obsevat ca cei de la kato au adoptat un sistem de clipsare foarte dimplu, patru umflaturi sferice pe caroserie si viceversa pe sasiu. nimic mai simplu. La alte modele unii au adiptat o metoda de clipsare care necesita putina forta laterala ceea ce probabil pe unii i-ar determina sa traga prea tare si sa rupa carcasa :D .

Eu zic ca ai aborbat putin cam gresit subiectul unei constructii de locomotiva de la 0. Aici ma refer la alegerea modelului, pentru ca ar trebui sa iti alegi o anumita locomotiva din toata seria si sa o reproduci numai pe aia. Astfel rezolvi problemele de genul: la una tamponul e rotund la alta e mai lung sau dreptunghiular, geamul e mai jos sau la lat, rezervorul are o parte inclinata sau mai putin inclinata la un alt model...etc. Daca alegi un model ai rezolvat aceste probleme de diferente.

In rest nu am nici un comentariu, imi place ce vad , asteptam imbunatatiri. PLanuri cam greu cu ele pentru ca nici noi nu avem, iar cei care le au le tin numai pentru ei de parca ar fi de aur... insa hai sa nu dezvoltam partea asta de subiect.

Te-ai gandit sa analizezi si modelul produs de cei de la tillig ? Nu te-ar ajuta cu ceva , sa vezi metode de constructie, sa vezi unde sunt greselile pe care le poti corecta ? Eu ma gandesc ca ar fi buna si aia pentru un mic studiu. Vrei sa incepi o productie de serie ?
 
Inca un desen 3d, cam primitiv dar nu prea sunt poze din alte unghiuri si dimensiunile care leam primit au fost folosite toate.
Micsorat la scara HO multe din aceste detalii nu se vad deloc sau sunt imposibil de realizat dintro singura bucata injectata. Oricum cred ca e cu mult superior altor exemple.
Daca sunt comentarii acum e momentul, acum e momentul si pentru poze suplimentare cu detalii. Mar interesa vederi laterale sau de sus, plus exista diverse alte capace de rulment depinde de model si osie, care aveti contactatima daca se poate.
Daca cineva stie vreun alt model HO care exceleaza la detalii pe boghiuri spuneti care, as fi curios sa il examinez.
Cit despre metode de atasare a carcasei de greutate, ce am vazut la modelele KATO cu umflaturi nu mi se pare prea grozav si intuitiv, ale mele Kato aproape toate au un sistem de "urechi" care nu ma prea impresionat, deocamdata sistemul cu suruburi a la ND2 mi se pare cel mai rezonabil...
Dati sugestii despre tot ce se poate, ca dupa ce matrita e gata va fi prea tirziu, de obicei matritele nu se repara prea grozav sau pe gratis :D

 
Nu stiu daca are sens sa se faca pe bucati masca boghiului, poate acolo e doar o parte din masca urmand sa o multiplice cu 3. cele doua buloane intradevar la DA sunt rotunde.
 
Lica_Frinaru a spus:
Inca un desen 3d, cam primitiv dar nu prea sunt poze din alte unghiuri si dimensiunile care leam primit au fost folosite toate.

Daca sunt comentarii acum e momentul, acum e momentul si pentru poze suplimentare cu detalii. Mar interesa vederi laterale sau de sus, plus exista diverse alte capace de rulment depinde de model si osie, care aveti contactatima daca se poate.



Mici ajustari,in rest este destul de bine.Capacele la cutiile de unsoare sunt de 3 feluri,standard,capacul tahigeneratorului si capacul unde vine dispozitivul de ungere al buzei bandajului,ambele situate linga rezervorul principal de combustibil,pe cite o latura,din pacate,nu am poze cu nici unele,poate colegii binevoitori au poze,planuri..pina i-mi cumpar o locomotiva si o pun in curtea casei,asa sa o tin numai pt. masuratori(linga mine,la Strehaia au taiat cu zecile DA-uri si DD-uri iar eu nu am avut bani nici pt. un aparat foto)
 
Am inceput noul an prin munca voluntara si sper ca nu o sa imi ia tot cincinalul sa termin :D

Am aruncat ce am desenat pina acuma si am luato de la capat cu detalii noi.
Totul este "tentativ" dar odata avind un schelet in 3D este usor de modificat ulterior.
Cine e curios si vrea sa vada ansamblul in 3D, si sa il poata roti pe toate fetele cu cursorul, sa trimeata email la adresa mea postata mai sus si eu voi trimete o fila Adobe PDF speciala 3D care poate fi vazuta de oricine acasa pe computer. Fila este de sub 2 MB ca marime, asa ca nu este mare deloc. Daca are cineva ceva detalii care se pot adauga si se vede ca sunt lipsa la desen, rugam sa ma contactati pe email sau PM forum. Orice comentarii sunt binevenite. Desenul este la scara 1:1 pentru ca este mai usor de desenat. Dimensiuni sau poze de Pe spatele cutiilor de ungere nu am, asa ca leam facut simetrice cu partea care este ascunsa sub capacele din fata.
Ma intereseaza diverse capace de rulmenti pe care lea observat lumea, eu cred ca sunt cel putin 3 modele.
Primul model va fi la scara 1/35 pentru a testa conceptul, pentru scara HO 1/87 multe dintre detalii vor fi "rase", ca oricum nuci nu se vad.



La Multi Ani La toata Lumea!!!
 
Salut initiativa si astept continuare proiectului.
Oricum ar fi interesanta aparitia pe piata a unui model romanesc la un pret civilizat.
 
Balansierele instalate pe sasiu.
Ca o observatie interesanta, cu toate ca am cerut ajutor cu poze si dimensiuni de oricare ar fi din cele citeva sute de persoane care sau uitat la pozele postate numai 2 au trimes informatii si a treia incurajari :D
Se pare ca imi este mai usor mie de obtinut informatii de pe partea cealalta a globului pamintesc decit celor care sunt chiar acolo...
Ma gindesc ca atunci cind modelul va fi gata si in productie de serie sa dau modelul la schimb pe informatii feroviare in loc de bani...
Ma mai gindesc, poate imi vine o idee mai hazlie mai incolo :twisted:

 
La noi din pacate a intervenit "occidentalizarea", oamenii sunt din ce in ce mai egoisti, daca au ceva tin numai pentru ei , stau , admira subiectul si munca depusa de altii si tin in sertare toate informatiile pe care au. Si fi sigur ca exista planuri la greu, dar degeaba , e ca si cum nu ar exista. Ai sa vezi cum apar la finalul proiectului tau tot felul de oameni care o sa comenteze ca nu e bine , ca ai gresit acolo ca ai gresit dincolo... Vorbesc numai din experienta, eu am incercat sa fac un EA cat de cat corect dar m-am lasat pagubas din mai multe motive, unul fiind si lipsa de planuri ins anu este principalul motiv. Te-as ajuta eu cu mare placere insa nu am cum.

Am toata admiratia pentru ce faci, ma bucur ca ai interes si mai ales imi place sa vad cum "creste" desenul 3D pe care il faci.

Succes si spor la treaba.
 
Toate desenele mele de pina acum sunt documentate cu planuri cotate si poze, asa ca orice circotasi daca au ceva de spus sunt descalificati din oficiu :D
Comentarii de genul: Cred ca e "prea rotund" "prea drept" are "prea multe/putine suruburi" sau "prea Sus" ori "prea Jos" sunt egale cu ZERO. Inainte de demararea proiectului am citit cu atentie TOT continutul acestui forum, asa ca imi cunosc si marfa si clientii...
Unele detalii nu vor fi incluse din motive "tehnice" Un model la scara 1:87 nu poate sa aiba detalii care sunt sub o anumita dimensiune decit daca sunt executate la o scara mult mai mare decit in realitate. Un exemplu sunt unele suruburi care sub o anumita dimensiune nu mai sunt hexagonale ci simple mici umflaturi de genul niturilor pe o locomotiva sau vagon. Atit cit modelul meu are numarul de detalii +1 mai mult decit altceva comparabil pe piata eu cred ca stau bine :)
In alte cazuri, de exemplu arcurile cu foi de pe lateral, ele nu pot sa se frece de carcasa si suporti, ca in realitate, un astfel de model ar fi foarte stabil pe sine dar numai pe trasee drepte, nepractic in realitate, deci trebuie sa aiba un spatiu liber, mai ales cind carcasa si foile de arc sunt piese separate.

Cine vrea poate sa ajute cu usurinta. Eu am informatie destula, cea ce ma intereseaza este verificarea. Eu compar informatiile din 2 sau mai multe surse diferite si aleg dimensiunile care sunt consistent aceleasi. Multe dimensiuni pot fi loate direct de pe desene folosind programe si calculatii care corecteaza eroarea de paralaxa folosind cel putin o dimensiune cunoscuta. Am primit informatii de la persoane care nu au habar de acest forum si nici nu au nici o legatura cu modelismul feroviar de orice fel.

Cu toate ca "secretomania" este o boala destul de raspindita in Balcani, progresul nu poate fi oprit. O comparatie hazlie ar fi daca eu mas duce la arhiva Pentagonului sa caut informatii despre avioanele din primul razboi mondial sau perioada intrebelica, si mi sar raspunde ca ele sunt inca considerate "secret" si sa vin mai tirziu. Locomotiva Sulzer a fost conceputa prin 1953, de atunci au trecut cam 60 de ani... :D

Ma intereseaza urmatoarele dimensiuni, Lungimea latimea si adincimea treptelor de sub usile posturilor de comanda, Spatiul dintre Capacele duble mari suprapuse din spatele postului 1 si urmatorul set de grile. Cine vrea poate sa le masoare cu ruleta sau o simpla sfoara pe o locomotiva parcata in orice gara, probabil ca va dura nu mai mult de 30 de secunde...
Persoanele care furnizeaza informatii folositoare vor fi recunoscute in public (daca vor) plus le voi trimete Gratis modele realizate. Acuma stiu ca aproape nimeni nu crede in ce spun sau fac eu, dar cele citeva minute care se cheltuiesc ocazional cu ceva masuratori sau poze mi se par destul de bine rasplatite cu acest aranjament. Cine nu are incredere sau are tema ca nu ma voi tine de cuvint are permisiunea mea EXPRESS sa faca public pe forum sau aiurea ce i sa intimplat. Oricum are de pierdut cam 5 minute...
Ocidentalizarea nu cred ca este cauza "Orientalizarea" este mai corect.
In occident am primit prompt raspunsuri la intrebari obscure inclusiv poze documentare, (fara inscriptii de proprietete sau alte prostii). Pozele postate de mine sunt "domeniu Public" adica pot fi folosite de oricine oricum fara restrictii, pentru ca pentru mine ele nu au valoare materiala ci documentara.
Pe mine faptul ca nu fac progres cu viteza mai mare nu ma prea deranjeaza. Nu imi place sa fac treaba de "cirpaci" care este caracteristica grabei si lipsei de cunostinte.
Probabil ca primele duzini de modele din seria de locomotive vor fi date la schimb pentru informatii feroviare si nu pentru bani.
Bineinteles cei care au acces la informatii pot sa faca ei cu mult mai bine versiunea lor de modele si atunci putem compara pe forum sau daca ne intilnim pe la Nuremberg, detalii si modul de realizare

 
@Lica_Frinaru Te urmaresc indeaproape atat eu cat si tatal meu, si sa stii ca e mirat calitatea foarte buna a reprezerntarii grafice.Maine cred ca voi face o vizita la depoul CFR Teius unde cred ca mai este o locomotiva DA busita bine in coslar, acum isi face somnul de veci in spatele depoului din Teius.
 
Suspensia cu Arcuri Foaie este pe suporti, ceva reglaje la aliniere si mai trebuie niste bolturi :)

Poate isi aduce aminte careva pe unde sunt desenele cu rotile cu spite ale locomotivei, parca leam vazut postate pe undeva, ale mele sunt ingropate pe undeva printrun computer...

 
Prin bunavointa citorva pasionati, Am mai facut rost de ceva dimensiuni si detalii noi, asa ca am mai modificat la suspensie
In Plus am vopsit si suruburile de la capacul cutiei de ungere cu Albastru Cobalt, asta din proprie initiativa. Cum nu am nici o documentatie contra vopsirii suruburilor cu Albastru Cobalt, cred ca majoritatea lumii este de acord, oricum daca cineva vrea alta culoare, spuneti, ca acum e momentul :D


 
Postul cu poza de mai jos a disparut misterios, probabil desenul fiind facut cu materiale de la "secret" am fost luat in colimator :D

Oricum mai incercam inca o data: