cred ca titlul este un pic "alaturi"...din cele vazute,ceea ce se doreste a fi masurata...este forta de tractiune.cu alte cuvinte,cate kg poate sa traga o locomotiva anume,la un moment dat.si aceste kg se doresc a fi traduse in vagoane
pai pentru asta exista un instrument de nelipsit in laboratorul de fizica...dinamometrul (in varianta de zi cu zi,este acel cantar cu carlig in care se agatau obiectele ce se doreau a fi cantarite).
ce este dinamometrul (poate nu toata "lumea" stie :roll: )? uite aici...si aici...sau aici
asa ca...mi se pare mai simplu sa intercalezi un asemenea instrument intre locomotiva si un punct fix si sa tragi de el pana iese fum din cauciucuri...alea de pe roti ...adica de tractiune :mrgreen: si astfel stii ce forta are masina respectiva.
iar ca sa vezi ce forta este necesara pentru a trage 20 vagoane, sa zicem,intercalam dinamometrul intre locomotiva si primul vagon,punem locomotiva la treaba,iar valoarea pe scala instrumentului in momentul in care ultimul vagon se urneste este forta necesara pentru a tracta garnitura...corectati-ma daca gresesc
pai pentru asta exista un instrument de nelipsit in laboratorul de fizica...dinamometrul (in varianta de zi cu zi,este acel cantar cu carlig in care se agatau obiectele ce se doreau a fi cantarite).
ce este dinamometrul (poate nu toata "lumea" stie :roll: )? uite aici...si aici...sau aici
asa ca...mi se pare mai simplu sa intercalezi un asemenea instrument intre locomotiva si un punct fix si sa tragi de el pana iese fum din cauciucuri...alea de pe roti ...adica de tractiune :mrgreen: si astfel stii ce forta are masina respectiva.
iar ca sa vezi ce forta este necesara pentru a trage 20 vagoane, sa zicem,intercalam dinamometrul intre locomotiva si primul vagon,punem locomotiva la treaba,iar valoarea pe scala instrumentului in momentul in care ultimul vagon se urneste este forta necesara pentru a tracta garnitura...corectati-ma daca gresesc