Compresor silentios

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Robinetul ar trebui sa iti "taie" aerul complet, ca doar are 0-ul pe scala
Multumesc Cosmin pentru raspuns insa la mine nu inchide aerul total acel robinet ...
De fapt (reformulez) il inchide daca trag de stutul de purjare din partea de jos a paharului...
Din pacate nu mai am actele, factura de cumparare si deci nu pot sa ma mai gandesc la schimbarea produsului daca acesta este defect , pentru ca personal asa cred deoarece nici pe orificiul 2 (de purjare) nu stiu cum sa opresc iesirea aerului. Am observat ca acel stut din partea de jos a paharului care are o forma de "bradut" posibil pentru a monta un furtun , daca trag de el inchide aerul insa este prevazut cu un arc care dupa ce las stutul liber revine si permite iesirea aerului prin el...
Din ce mi-ai scris , cred ca m-am ales cu o piesa cumparata cu defect....
O sa mai studiez problema si va tin la curent, deocamdata multumesc pentru informatiile primite...
 
Salut!
La iesirea 2 cred ca este pregatita pentru un ventil electronic de purjare,la care poti sa setezi timpul si intervalul de purjare .
 
La iesirea 2 cred ca este pregatita pentru un ventil electronic de purjare,la care poti sa setezi timpul si intervalul de purjare
:fluierat:
Ma indoiesc , este un model relativ ieftin de robinet (Regulator debit cu manometru Seria AFR marca YATO) ...mai degraba este facut pentru purjare "manuala" asa scrie aici...
http://www.pneumatice.com/Filtru-cu-regulator-si-manometru-Seria-AFR-BFR
Cu toate acestea , nu inteleg de ce pozitia "normala" asigurata de arcul din dotare , tine stutul intr-o pozitie deschis pentru trecerea aerului prin el...in loc sa il fi tinut inchis pentru a permite functionarea normala iar atunci cand se observa in pahar depuneri de apa/ulei din filtrare....sa poti trece la "purjarea manuala" si sa tragi de stut care prin tragere sa permita iesirea aerului afara eliminand astfel acele reziduri ???? ;-)
 
imi dau si eu cu parerea, logic ar fi ca in cazul in care ai un robinet inchis pe iesirea 3 sau aerograful presiunea creata in butelie sa impinga supapa 2 pe inchis deschiderea acesteia facandu-se prin impingere in sus cand se strang reziduri, pe de alta parte regulatorul este facut pentru reglajul presiunii cu care vrei sa vopsesti prin rotirea butonului negru cand ai butelia incarcata la presiunea maxima dorita, pornirea si oprirea motorului pentru crearea presiunii in butelie in limitele dorite se face cu un presostat.
incearca sa inchizi iesirea 3 cu un robinet, porneste incarcarea buteliei pana la presiunea maxima dorita, la o presiune de cca. 4 bari ar trebui ca supapa 2 sa se inchida, nu cred ca arcul supapei sa reziste pe deschis la o astfel de presiune
 
Am incercat sa inchid iesirea 3 dar nu apasa supapa astfel incat sa inchida iesirea 2....arcul din dotare este relativ destul de puternic si tinand cont ca robinetul permite reglaje destul de fine de la 0,05 MPa nu ar fi suficienta presiune care sa tina inchisa supapa la astfel de valori ale presiunii din recipientul de plastic...:(
Asa ca dupa alte multe minute de studiu :confused: ...am desfacut ansamblul acelei piese si am inversat arculetul respectiv astfel incat acuma tine apasata acea supapa pe pozitia "inchis" si deci functionarea e normala , cand doresc sa "purjez" rezidurile din interiorul recipientului de plastic transparent , trag in jos comprimand acel arculet si astfel iese aerul din acel recipient de plastic impreuna cu reziduurile aferente. :evil:
Cred ca aceasta este o solutie , ceea ce ma nedumereste insa , este faptul ca piesa este noua si nu inteleg de ce a fost astfel conceputa ??? :roll: Nu as fi dorit sa modific nimic pentru ca asa ar fi fost normal sa nu modific insa nevoia de adaptare la situatie m-a facut sa apelez la aceasta solutie tehnica inginereasca...
Sper sa fie functionala si in regula...:lol:
Va multumesc pentru pareri desi astept inca de la cei mai priceputi pareri pro sau contra solutiei adoptate de mine...
Totusi as mai avea o intrebare pentru cei cunoscatori - stie cineva cam ce presiune poate suporta un rezervor de hidrofor de 24 litri din tabla , eu nu am indraznit sa il fortez mai mult de 5 bar , manometrul de verificare a presiunii din rezervor arata doar pana la 6 bar iar supapa de siguranta pe care am montat-o este de 8 bar...;-)
Va doresc Sarbatori si Paste Fericit alaturi de cei dragi voua !!! :D :roll:
 
Din cate stiu eu, un rezervor de hidrofor rezista la presiunea de 10 bar fiind pretestat din fabrica undeva la 12 bar. Aceste date de regula sunt scrise pe rezervorul in cauza, trebuie sa aiba o eticheta de tip autocolant. Este bine sa citesti ce scrie acolo sau eventual pe hartia de garantie care vine cu produsul.

In mod uzual, pentru vopsirile curente se poate folosi fara probleme un presostat cu gama de pornire oprire 1 respectiv 3 bar. O iesire de cca 1.5 bar este suficienta pentru majoritatea aplicatiilor.

De asemenea regulatoarele de presiune de iesire cu robinet trebuie sa inchida complet, adica robinetul sa aduca la zero presiunea de iesire. Eu personal am folosit acel robinet doar pentru a face reglajul presiunii de iesire, undeva la 1.5 bar, in rest las ceea ce ramane din aerul nefolosit in sistem, adica conectat la aerograf, iardatorita micilor scapari inerente de neetansare, aerul se evacueaza de la sine in cateva ore.

Cand folosesc aerograful, pornesc compresorul prin alimentarea lui, decuplandu-l de la retea dupa ultima repriza de vopsire, nu opresc masinaria nici in timpul curatirii aerografului sau suflaiului dupa caz.

In conlcuzie nu ai la ce forta rezervorul de aer, presiunea de 3-4 bar fiind arhisuficienta pentru scopuri modelistice.

Spor la lucru
 
Multumesc pentru raspunsuri
Rezervorul il am de la un hidrofor a carui pompa s-a stricat si a stat unan undeva in pod si pe care din pacate eticheta era deteriorata insa daca din experienta voastra imi confirmati ca presiunea de lucru intre 1,5 si 4 Bar este suficienta pentru lucrari modelistice atunci o sa ma consider multumit de realizare mai ales ca si presostatul lucreaza bine in acest ecart de presiune.
As vrea insa sa va intreb legat de acel stut de purjare daca este bine modificarea pozitiei arcului pe care am prezentat-o in topicul anterior, ce parere aveti ?
 
Stai linistit. Eu am cumparat din targ un regulator folosit caruia ii lipsea supapa aceea. am montat un surub cu bada de teflon si gata remediata problema.
 
Cu cat este mai mare presiunea, cu atat cantitatea de aer comprimat disponibila este mai mare.Un rezervor de 24 l la 4 bari furnizeaza 96 de litri, arhisuficient pentru modelism , plus ca, motorul nu va cupla prea des.
Pentru aerograf, eu folosesc presiuni cuprinse intre 1,2 si 1,7 bari, in functie de vascozitatea amestecului, suprafata de vopsit etc. La spalarea aerografului, deschid regulatorul la maxim, pentru o indepartare eficienta a rezidurilor.
 
Referitor la purjarea despre care s-au cerut indrumari, eu nu folosesc un astfel de sistem, folosind in mod aproape exclusiv vopsele acrilice diluabile (in principal) cu apa, nu am considerat ca are rost sa elimin apa. Deci am renuntat la componenta respectiva.