comparatie cuple

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dac㒠tot vorbim de cuple, eu m-am apucat de fă’cut cuple cu şurub, cum sunt cele Brawa, din sârm㒠de oţel de 1 mm, deci muuult mai reyistente decât plasticul ă’la ieftin. Spre deosebire de cele Brawa, ale mele se pun între tampoane, ară’tând muuult mai bine, deşi sunt cam mă’ricele. Distanţa între tampoane e de 3 mm ca vagoanele s㒠se poat㒠înscrie pe R1. Planurile sunt din cartea "Der modellbahner" ediţia '72 (mulţumiri PDI pt. pozele postate aici, pe forum- http://s128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/?action=view&current=100_1875.jpg
http://s128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/?action=view&current=100_1876.jpg
http://s128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/?action=view&current=100_1877.jpg).
 
Iar acestea sunt pozele cuplelor mele: Mai multe poze aici: http://s954.photobucket.com/albums/ae24/teo-magdici/atelier/Cuple/
 
Salut tuturor.
Stie cineva, se pot folosi noile cupleTT si la scara N ?
http://www.ebay.de/itm/Tillig-08841-TT-neue-Standart-Kupplung-56-Stuck-Neu-OVP-/370969699357?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item565f84641d
Sunt sensibil mai ieftine decat cele Fleischmann si arata si bine.
A incercat cineva sa le foloseasca la N?
Multumesc.
 
Buna,

Da, se pot folosi pentru ca au priza NEM 355. Distanta intre tampoane este cam aceeasi ca in cazul folosirii de "mazare" Fleischmann (Fleischmannerbse, adica cupla Profi)
 
Uite aici cuple ieftine si care nici nu ies in evidenta.

Sau cuple 100% realiste. Actionarea lor nu mai este atat de realista dar ;e-a vazut in realitata la o expozitie si reprezinta o optiune cat se poate de fiabila.
 
Multumesc pentru raspunsuri

Felippe, interesant ce ai postat insa eu nu joc in liga aia. Folosirea acelor cuple implica modificarea vagoanelor si a locomotivelor. Plus ca aceste cuple nu par a tine vagoanele tampon la tampon sau, daca le tin, nu mai permit inscrierea in curbe R2 - R3.

Horia, referitor la cuplele scurte Tillig, am gasit pe site-ul
http://www.1zu160.net/nspur/kupplungen.php
o comparatie in care se spunea, dupa cate am inteles, ca aceste cuple Tillig sunt prea inalte pentru N si, in curbe stranse, ajung sa se frece de tampoanele vagoanelor. Din aceasta cauza pot fi folosite pe N insa numai pe raze mari.
Am inteles corect? Mai jos textul respectiv in germana.

Die neue TT-Kupplung passt in den NEM-Schacht und kann eingeschränkt auch in Spur N verwendet werden. Die Kupplung ist für Spur N zu hoch und stö߸t bei engen Radien an den Puffern an und hebelt die Wagen aus. Wer auf der Anlage nur gro߸e Gleisbögen hat, kann diese betriebssichere Kupplung einsetzen.
Vorteile: Kurze Wagenabstände
Nachteile: Bei Wagen ohne NEM-Schacht Umbauarbeiten bzw. Adapter notwendig
Kein Einsatz bei kleinen Radien möglich
 
Nu stiu daca a mai postat cineva despre cuplele Sergent Engineering, facute pt. modelele de peste ocean: http://www.sergentengineering.com/
Iata si cateva clipuri
https://www.youtube.com/watch?v=CH2ncSzfGxw
https://www.youtube.com/watch?v=lBoLMUSWm90
https://www.youtube.com/watch?v=NdECmydu68M

Sau furtunurile Magnalock cu cuplare automata:
https://www.youtube.com/watch?v=xZ9Yo5Kf7Po

Ma intreb daca pot fi adaptate la modelele europene...
 
Revin cu o comparație între cinci tipuri de cuple, pe care le-am păstrat în cutiuța cu piese, respectiv Roco universale, Roco scurte, Fleischmann, Trix și Piko (hoop)
P1180492-cuple-Roco-universale_zpscdoikbbz.jpg

P1180493-cuple-Roco-scurte_zpshyetewfr.jpg

P1180494-cuple-Fleischmann_zpsu9zywket.jpg

P1180495-cuple-Trix_zps2snwkhg9.jpg

P1180496-cuple-hoop_zpskwiixzkc.jpg

Am plasat două vagoane pe o linie cu tampoane la capăt (stânga Roco, dreapta Trix), și în mecanismele lor de cuplare apropiată am montat perechile de cuple sus-menționate. Cuplele Roco scurte și Fleischmann nu sunt compatibile cu cuplele Piko, dar cuplele Roco-Universale și Trix sunt. Dintre acestea, cuplele Trix par să asigure cuplarea cea mai apropiată și compatibilitatea cea mai bună cu cuplele Piko, deci... poate că nu-i exclusă o viitoare schimbare a tuturor cuplelor mele Roco universale cu Trix ;-)
 
Ultima editare:
Daca este vorba despre acel tren de marfa cu vagoane majoritar pe 2 osii din epoca 2, este vorba despre cuple scurte Fleischmann, in majoritate. E posibil sa se fi strecurat si cuple scurte Roco printre ele sau chiar cuple NEM standard cand am ajuns si chiar am trecut de fundul cutiei cu cuple scurte. Avand in vedere ca nu toate locomotivele cu abur au mecanism de cupla scurta (acel KKK), de obicei la acele locomotive, dar si la primul vagon, folosesc cuple NEM standard. Mai ales la circulatia pe modulele de diorama unde pot apare unele denivelari intre module, exista riscul ca vagoanele sa se decupleze sau primul vagon de locomotiva in cazul in care se folosesc cuple scurte sau cuple NEM ce se dezleaga usor. Acest lucru se mai poate intampla daca mecanismul de cupla scurta nu este suficient de bine fixat de sasiul vagonului, mai ales varful acestuia. Mai pe scurt, vagoanele se pot dezlega usor daca cuplele, scurte sau nu, stau in jos. Daca folosesc cuple NEM standard, caut sa folosesc acele cuple care stau inchise singure. Adica, caut sa folosesc acele cuple NEM care au acea limba de plastic din turnarea partii fixe a cuplei, care apasa pe limba metalica a partii mobile a cuplei. Adica, folosesc acele cuple care au acel ,,arc" care nu da voie partii mobile sa se ridice usor sau cu un efort mic si sunt fortate sa stea inchise. Aceeasi situatie de dezlegare in mers apare si cand vehiculele au unul cupla la inaltimea normala si altul mai jos decat pozitia normala.
 
Roco scurte (există și Roco universale, asemănătoare cu cuplele MaTrix). Am eu o aversiune față de cuplele Fleischmann, din cauza șocului necesar pentru a cupla vagoanele.

Cum spunea nae44, unele locomotive nu au sistem KKK și asta înseamnă că in curbe, buzunarul NEM al cuplei, nu se intinde milimetrii necesari și se agață tampoanele. Pentru asta, am cuple hoop-coupling, adică alea normale, cu inel. La toate EA-urile am asemenea cuple, in viitor am să rezolv buzunarul acela...

Un timp am încercat cuplele scurte Liliput, însă m-a convins repede că nu...se innoadă in așa fel încât pas.
 
M-am uitat in stanga si dreapta si cele mai faine mi s-au parut Roco scurte, drept urmare am cumparat un pachet de 50 de cuple si am inceput sa le schimb. Se decupleaza foarte usor cu o surubelnita de plastic (sau o spatula de lemn) ca sa nu faca scurt.
 
  • Like
Reacții: dac și mpursu
Cuplele de la Roco, "furtunele" , cum le zicea batranul stapan al unui magazin de trenulete de pe aici, se pot decupla cu linii speciale de decuplare, avand o caracteristica interesanta. Daca decuplatorul este actionat, la trecerea peste, cand un tren este impins, piesele acelea asemanatoare cu furtunele dintre vagoane, se ridica, se strecoara intre piesele cuplelor si raman asa, pana cand se opreste trenul si se pleaca in directie opusa. Adica pot sa decuplez aici si sa las trenul/vagonul 1 m mai in spate. Si cele Fleischamnn se comporta la fel, pinul se ridica si ramane in pozitia decuplat.
La alte cuple, normale, MaTrix, Roco Universale, etc., decuplarea cu aceste linii speciale (cu motor sau manuale), se face numai in locul respectiv, fara a exista posibilitatea de impinge trenul in pozitia decuplat.
 
Am povestit aici despre cuplele conductoare Piko de la vagoanele acceleratului și ale expresului internațional de la căile mele ferate. Aceste cuple conductoare îmi plac foarte mult fiindcă se cuplează/decuplează mult mai ușor decât cuplele Krois pe care le montasem cu ceva vreme în urmă, iar vagoanele sunt menținute frumos apropiate pe linie dreaptă. În plus, lamelele metalice pot fi ușor re-arcuite dacă este cazul.